Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hahaha
,de stijlsprongen "vlogen" wat fijner
en een muurtje was het "echt helemaal"!AHUM.
en vertel het met een lach.En rijden doe ik ook nog steeds (alleen springen niet meer,ben niet meer zo soepel
hahaha)
Lusitana schreef:Het enige "domme" vallen, wanneer je dus een slechte ruiter bent, is bv van je paard glijden als het de hoek om gaat, of als het wat sneller beweegt of meer hobbelt dan je lief is en je dat niet op kunt vangen.
Vooral toen ik mijn paard over d'r springtrauma ging heenhelpen. Uitwijken of weigeren deed ze niet, wél onverwacht een meter te vroeg afzetten en over een lage sprong van 70 of 80cm gaan alsof ze het hoogterecord moest breken. In zo'n geval konden ze me regelmatig komen oprapen ja
Hoger tot 1m10 deed ze dan weer netjes. Raar beest
Tonidressuur schreef:Dit heeft trouwens allemaal NIETS te maken met bang zijn!!! Wel met gezond verstand! Het enige wat je volgens mij leert door eraf te vallen is dat de grond wel heel erg hard is! Ik kroop overal op! Hoe gekker hoe liever, tot iemand me eens wijs maakte waar ik mee bezig was! En ik heb nog steeds geen enkele angst, maar wel gezond verstand, als het niet moet, dan moet het niet! En wees maar zeker, het MOET nooit! Alles is op te lossen op een andere manier, waarbij je MEER respect krijgt van je paard, waarbij de kans dat er iets fout gaat enorm verkleint! Want denken jullie nu echt dat je paard respect voor je krijgt als hij je eraf kan mikken? In tegendeel, los het op een andere manier op, zorg dat je er nooit afvalt! Op de juiste manier!! En dan hoeft het niet meer fout te gaan! En als je dan nog zorgt dat je altijd met hoofdbescherming, eventuele bodyprotector en de juiste laarzen rijdt, dan kan je tenminste de kans op blessures als je toch eens verrast wordt enorm verkleinen!
Stel je eens voor dat een vluchtdier schrikt. Dan doe je wel zo ongelofelijk veel fout
Tonidressuur schreef:* Roy Kinnear (1934-1988), Brits karakter acteur, dood door gebroken bekken na val paard
* Christopher Reeve (1952-2004), verlamde acteur, 1995 na val paard
* Daniel Baker, 23, (2007) stierf aan hoofdverwondingen na val met zijn paard
* Philip Cheng (2000) , Viel van paard en werd vertrappeld.
* Peggy Ingles viel op 1 September, 2004 en brak haar hals.
* Kim Hyung-chil - gestorven in Dec 2006 na val paard
... De kans dat je verongelukt met een paard is natuurlijk niet zo groot, ieder van ons is al regelmatig gevallen, en maar weinigen hebben echt een serieuze kwetsure eraan overgehouden. MAAR, elke persoon die er wel iets aan overhoudt is er volgens mij één TE VEEL!!! Zeker omdat ik vermoed zo'n 90% van de vallen voorkomen had kunnen worden, indien we stoppen met dat idiote idee dat je je paard erdoor moet rijden! Dat de ruiter op het paard MOET kruipen, en van die andere gekke zaken. Paardrijden is mijn hobby, en ik wil zelfs geen risico lopen dat ik mijn nek kan breken. Dus als ik voel dat het paard in een gekke bui is, dan los ik dat op met grondwerk, tot het paard wel veilig is om te rijden!!
En hopelijk zijn er meer mensen die hun verstand gebruiken, zodat we binnekort kunnen stellen dat paardrijden de veiligste sport is die er bestaat!