Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bomba schreef:Nee dit is melk eigen mening.. ik hou niet zo van puur.
Tsja, wat is bewijs? Ik heb met heel veel verschillende pony's en paarden te maken gehad. Mijn ervaring is dat pony's over het algemeen gemakkelijker zijn, minder gevaarlijke toeren uithalen, hanteerbaarder zijn, kortom veel beter geschikt voor kinderen.
Carmen schreef:Oke,
volgens mij ben ik een doorsnee puber. Ik ben 14 jaar.
En ik heb nu al meerdere jonge paarden opgeleid. Van groen/zadelmak tot wedstrijdklaar; gereed voor de verkoop. Met goede begeleiding en ik ben nu weer met een pony bezig. En ik moet zeggen, mijn instructeur wilt persé dat ik het doe, omdat hij weet dat ik consequent genoeg ben en er echt voor ga.
En dit doe ik met paarden en met pony's. En het is totnogtoe altijd goed gegaan.
Carmen schreef:Oke,
En ik heb nu al meerdere jonge paarden opgeleid. Van groen/zadelmak tot wedstrijdklaar; gereed voor de verkoop. Met goede begeleiding en ik ben nu weer met een pony bezig. En ik moet zeggen, mijn instructeur wilt persé dat ik het doe, omdat hij weet dat ik consequent genoeg ben en er echt voor ga.
En dit doe ik met paarden en met pony's. En het is totnogtoe altijd goed gegaan.
superwoman schreef:Carmen schreef:Oke,
Ik weet dat het prima kan![]()
Echter weet ik ook dat er meerdere gevallen fout gaan en voornamelijk omdat er geen, geen goede of te weinig begeleiding bij is.
Vraag me af of jij elke andere 14 jarige "ruiter" het ook zou aanraden zonder verdere info van die 14 jarige?
imo zijn er maar weinig die het goed doen namelijk.
Vele zijn trots op hun "zadelmak"-prestaties zonder alk te veel begeleiding etc, terwijl de meeste paarden imo echt geen fijne basis hebben. (paard moet imo een zachte mond hebben, geen trappelzak zijn en met 2 teugels gestuurd worden omdat ze bij 1 teugel in de stelling gaan)
Imo hebben veel mensen en ook veel volwassen zonder goede begeleiding of basis veel geluk met het karakter van het paard of de pony.
Carmen schreef:Ja, jullie hebben wel gelijk. Niet iedere 14-jarige zou het kunnen.
Maar ook lang niet alle volwassenen zouden het kunnen!
Ik vind het dus echt geen onzin! Want bijna iedere 14-jarige heeft amper/geen ervaring! En ook ik weet heel goed dat er genoeg gevallen fout gaan.
Maar ik moet wel zeggen, ik heb niet altijd geluk gehad met karakters. Ik heb een tijdje een Engelse volbloed gereden, ze kwam net van de renbaan af. De pony die ik nu rijd is ook niet echt al te rustig qua karakter. Maar ik word goed begeleid en het gaat eigenlijk wel goed.
Carmen schreef:Ja, jullie hebben wel gelijk. Niet iedere 14-jarige zou het kunnen.
Maar ook lang niet alle volwassenen zouden het kunnen!
Ik vind het dus echt geen onzin! Want bijna iedere 14-jarige heeft amper/geen ervaring! En ook ik weet heel goed dat er genoeg gevallen fout gaan.
Maar ik moet wel zeggen, ik heb niet altijd geluk gehad met karakters. Ik heb een tijdje een Engelse volbloed gereden, ze kwam net van de renbaan af. De pony die ik nu rijd is ook niet echt al te rustig qua karakter. Maar ik word goed begeleid en het gaat eigenlijk wel goed.
maikeltje schreef:Klopt, alleen is het wel zo dat de kans op meer/voldoende ervaring groter is bij een ouder iemand omdat die in theorie meer vlieguren heeft kunnen maken dan een jonger iemand. Er vanuitgaande dat ze op dezelfde leeftijd zijn begonnen.
Want als ik naar mezelf kijk dan had ik op 14-jarige leeftijd nog geen kaas gegeten van welke basis dan ook hoor. Ik kroop ook overal op en gaan met die banaan.Ja, ik had wel les, maar de essentie drong nog niet zo door. Ik was me er nog echt niet van bewust waar de oefeningen nou precies voor gebruikt werden. Welk doel het rijden van een schouderbinnenwaarts had of het vergroten of verkleinen van een volte. Om maar wat te noemen.