Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:06

Ohh dan was 't iemand anders!

(sorry off-topic! :'))

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:06

Hannah_Menno schreef:
Pharagilkre; Ben ik 't met je eens maar niemand heeft dat niveau bereikt. (Tenminste ik denk niet dat veel bokkers 't hebben? :=) en toch weten we 't allemaal wel véél beter..
Wie zegt dat hij 300% voor zijn eigenaar gaat? Wie zegt dat hij tegen zichzelf beschermd moet worden? Wie zegt...
Ik denk niet dat iemand Totilas hier persoonlijk kent dus moeten we er ook niet over oordelen! ;)

als ik Totilas iets inschat......... en dat kan ik best redelijk aangezien dat heel lang mijn werk geweest is ............ en ik zie hoe die twee met elkaar omgaan......... dan denk ik inderdaad wel dat Totilas tegen zichzelf beschermd moet worden :)

je moet niet vergeten dat dit dier pas 9 is...... nog een Puppie, en nu al het beste paard van de wereld............. Als het een 15 jarige tennister was geweest dan hadden mensenrechten organisaties opgestaan.........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:08

horseyfries schreef:
Denk jij dan dat zo'n paard wat heel veel energie heeft en graag wil, er beter mee af is dat er iemand op gaat zitten die niets van hem vraagt?
Dat lijkt me voor een paard met zijn talenten pas écht dodelijk! (Geestdodend, wel te verstaan)

dan gaattie op zeker kapot :) hij is goed in zijn ding....... bewegen en de show stelen....

mag je niet van hem af nemen

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:10

Citaat:
je moet niet vergeten dat dit dier pas 9 is...... nog een Puppie, en nu al het beste paard van de wereld............. Als het een 15 jarige tennister was geweest dan hadden mensenrechten organisaties opgestaan.........

Hier ben ik het volledig mee eens. Hij is inderdaad nog jong en IMO vol in de ontwikkeling....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:12

Is inderdaad zo! :j Als je 't zo bekijkt erg tegenstrijdig aangezien hij het echt in zich heeft en leuk lijkt te vinden! :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:13

Edward Gal zegt zelf dat dit dier ontzettend graag mee werkt en als ik zie hoe groot het verschil tussen 2007 en nu is... Daar hoef je echt niet helderziende voor te zijn om te zien dat dit een dier is dat wil... :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:19

pharagirlke schreef:
Edward Gal zegt zelf dat dit dier ontzettend graag mee werkt en als ik zie hoe groot het verschil tussen 2007 en nu is... Daar hoef je echt niet helderziende voor te zijn om te zien dat dit een dier is dat wil... :)

en daarom hoop ik dat de berichtgeving van Gal klopt........ en dat ze hem in de training sparen......

ergens geloof ik dat ook wel hoor, een paard als dit heeft niet zo heel veel training nodig :) maargoed ik kan niet achter gesloten deuren kijken :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:32

Niemand van ons... Dus dat blijft gissen en hopen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:43

Edward is toch ook niet gek? Wat zou hij eraan hebben om zo'n dier nu kapot te rijden voor de volgende Olympische Spelen zich maar aandienen?
Hij heeft dit seizoen duidelijk al heel bewust weinig wedstrijden gereden, alleen de hoogst noodzakelijke, heeft de ereronde verandert van een heksenketel in een ontspannen met lange teugel uitstappen dus ik heb er alle vertrouwen in dat de komende jaren op dezelfde manier het megatalent van Totilas nog verder ontwikkeld wordt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:46

Edward heeft daar niks aan, de fokker eigenaar wel........ dekkend brengt het dier meer op :)

voor eigenaar en fokker is het dier afgedaan voor de sport meer waard in de kassa :) want dan kan die gaan dekken :) ala 250 het rietje :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:47

Tja, ik zit nog altijd met Grib in mijn kop. Kan er niets aan doen. (en nee, we gaan niet gaan doen alsof Grib zo'n idioot was want tot 2007 deed ie het prima.)

Wat is er eigenlijk van hem? (offtopic, ik weet het, maar ben benieuwd of hier iemand er nog wat van weet, vond het een leuk dier)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:48

horseyfries schreef:
Edward is toch ook niet gek? Wat zou hij eraan hebben om zo'n dier nu kapot te rijden voor de volgende Olympische Spelen zich maar aandienen?
Hij heeft dit seizoen duidelijk al heel bewust weinig wedstrijden gereden, alleen de hoogst noodzakelijke, heeft de ereronde verandert van een heksenketel in een ontspannen met lange teugel uitstappen dus ik heb er alle vertrouwen in dat de komende jaren op dezelfde manier het megatalent van Totilas nog verder ontwikkeld wordt.

Ik denk dat het totale management rond Totilas heel doordacht en zorgzaam is. Dat ze zich heel goed bewust zijn, eigenaar en ruiter, wat ze te verliezen hebben.
Een van de redenen dat dekken ook totaal niet ter sprake komt, hoeveel aanvragen ze ook krijgen.

De weg naar de OS is duidelijk uitgestippeld en er is hen alles aan gelegen om die met een hele Totilas af te leggen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:49

KiWiKo schreef:
Edward heeft daar niks aan, de fokker eigenaar wel........ dekkend brengt het dier meer op :)

voor eigenaar en fokker is het dier afgedaan voor de sport meer waard in de kassa :) want dan kan die gaan dekken :) ala 250 het rietje :)

Zet er maar een nulletje achter ;) . Maar gelukkig heeft de eigenaar dat geld niet nodig

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:59

pharagirlke schreef:
Tja, ik zit nog altijd met Grib in mijn kop. Kan er niets aan doen. (en nee, we gaan niet gaan doen alsof Grib zo'n idioot was want tot 2007 deed ie het prima.)

Wat is er eigenlijk van hem? (offtopic, ik weet het, maar ben benieuwd of hier iemand er nog wat van weet, vond het een leuk dier)

Ik denk dat je de dekcarriëre naast de sportcarriëre van Gribaldi niet moet onderschatten. Ik weet van verschillende ruiters die ook hengsten rijden die ook nog moeten presteren op topniveau dat dat bijna niet samengaat.
Dus zonder daar alle ins en outs van te weten lijkt het me ook niet correct om dan de schuld bij Edward te leggen. Ook voor 2007 was Gribaldi al geen gemakkelijk karakter, dat vererft hij ook nog, heb er al heel wat gezien die gaten in de wand trappen tegen het been in. Als het aan Edward zou liggen zou het zaad van Edward dat moeten vererven, niet het zaad van Gribaldi.... :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:00

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

Zet er maar een nulletje achter ;) . Maar gelukkig heeft de eigenaar dat geld niet nodig

Ja, dacht ook al "HUH?", dat zou wel een koopje zijn! Dan insemineer ik mijn Friezen er ook mee.... _O-

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:03

ach ik loopwar achter in mijn prijzen als niet fokker zijnde.............

en de prijzen zijn behoorlijk gestegen vat ik hieruit op :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:06

horseyfries schreef:
pharagirlke schreef:

Ik denk dat je de dekcarriëre naast de sportcarriëre van Gribaldi niet moet onderschatten. Ik weet van verschillende ruiters die ook hengsten rijden die ook nog moeten presteren op topniveau dat dat bijna niet samengaat.
Dus zonder daar alle ins en outs van te weten lijkt het me ook niet correct om dan de schuld bij Edward te leggen. Ook voor 2007 was Gribaldi al geen gemakkelijk karakter, dat vererft hij ook nog, heb er al heel wat gezien die gaten in de wand trappen tegen het been in. Als het aan Edward zou liggen zou het zaad van Edward dat moeten vererven, niet het zaad van Gribaldi.... :D

Voor moeilijke karakters te vererven is Totilas een danig meewerkend paard...
Het zou idd kunnen dat het toch die dekcariëre was. Hoe zou het met dat paard zijn?

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:07

KiWiKo schreef:
ach ik loopwar achter in mijn prijzen als niet fokker zijnde.............

en de prijzen zijn behoorlijk gestegen vat ik hieruit op :D

mwa ietsje maar :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:13

ik zeg dat het paard over 3 jaar teruggetroken word uit de sport en ter dekking gesteld word...........

redenen alom te speculeren

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:25

iemand van bij mij op stal een vriend van haar die traint wekelijks bij Edward Gal en ik heb al heel enge verahalen gehoord via haar maar 1ding , iets dat ik met men eigen ogen niet kan vast stellen dan luister ik niet naar zo een taal reden veel mensen zijn jaloers de laatste tijd op elkaar en gunnen soms een ander zijn geluk niet meer en dan gaan ze maar voor de fun wat verhalen rond vertellen zo zou hij ook op de europeese kampioen schappen in de nacht aan het rijden was met stang en trens hoofdstel en daar nog eens de sloft erdoor ik vroeg haar meteen hoe zij daar bijkwam ze was er niet eens !!!! pffffffffffffff

ik ben heel eerlijk en ik zie Edward niet graag rijden maar of hij het daarvoor slecht doet dat ga je mij niet horen zeggen

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:30

het arme beest zal zichzelf bijna een bloedneus of tand door de lip schoppen!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:31

unlimited1, mensen overdrijven altijd, maken van een mug een olifant, dus idd niet geloven wat al die andere mensen vertellen

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:42

criollolover schreef:
unlimited1, mensen overdrijven altijd, maken van een mug een olifant, dus idd niet geloven wat al die andere mensen vertellen

o ik heb men eigen karakter en ik laat me nooit mee slepen met een ander zijn verhaal, ik zeg altijd eerst zien dan geloven en dan pas oordelen
Laatst bijgewerkt door unlimited1 op 28-09-09 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:54

Oh van Anky ken ik de verhalen dat ze ingebonden en al op stal zouden staan.... :z

Enne, zal wel heel blond zijn, maar WTF is Guus???

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:55

Guus is een fjord die in een ver verleden lichte tour gelopen heeft maar daar niet veel klaar speelde en die nu uitgebuit word als showpony.