Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

johanna29

Re: Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:10

Ik zou heel graag de "hoofdrolspelers" van dit topic op bokt in actie willen zien en heb daar best iets voor over!!

ehhh, is er al een datum???

gr. johanna

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:11

Niets persoonlijk hoor, Paardentango, want dit gaat echt niet allen om jou, maar ik word een beetje moe van alle doemdenkers rondom dit project.

Zolang ik geen tegenbericht hoor, ga ik met volle goede moed verder aan de voorbereidingen van deze clinic en mocht het toch zo zijn dat het hele zooitje in elkaar duvelt door Joost mag weten wat dan ook, dan zie ik dat tegen die tijd wel.

Als we al op gaan geven voor we goed en wel begonnen zijn, kunnen we er inderdaad beter nu mee stoppen.

Wie biedt?

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:12

@Johanna: Kijk, zo mag ik het dus horen! :D

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:17

Vind het nu wel een keertje tijd voor daden in plaats van woorden!! Het lijkt wel politiek!!

BBreeveld als je hulp nodig hebt, laat maar weten!! ;)

gr. johanna
Laatst bijgewerkt door johanna29 op 19-01-10 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:23

Nou ben ik geen doemdenker van huis uit, maar ik vroeg het me gewoon hardop af. Na een aantal discussies zeg maar....

Laat je niet ontmoedigen door mij ! *D

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:26

Paardentango: ik kan me er ook wel wat bij voorstellen ;)

Maar we houden gewoon de moed erin. Of niet soms, mede-bokkers?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:08

Ja, ik laat me de kans ook niet ontnemen om de Prof en Horsey Fries in actie te zien hoor!
's Even denken... zou Stal Mansour in Arnhem niet iets zijn ( lekker dichtbij de Duitse grens)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:20

ik kom ook zowiso :D

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:44

Dat is een goede Jannepauli! Ik ga morgen gelijk bellen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:16

Ik kom ook zowiezo, ik vind het echt rete-interessant. Is er ondertussen al een accomodatie gevonden? Heb eventueel 2 locaties waar ik voor jullie kan informeren hier in de regio..

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:12

Een lijstje:

Stal Groenendaal, Bunschoten
Willen bij voorkeur 13 maart, van ongeveer 13 tot 17 uur. De binnenbak is dan ongeveer twee uur van ons en de kantine de hele middag.
Kosten: € 45,- per dagdeel voor de kantine
Bakhuur: € 55 a € 60,- voor 2 uur
Ik kan nog informeren naar meerdere uren (en de geluidsset natuurlijk)

Stal Nimmerdor, Leusden
€ 150,-per dagdeel voor een binnenbak en de kantine

Dop Heets Del
Kootwijkerbroek
Binnenbak en kantine halve dag voor € 400,-

De lokatie in Hollandse Rading verhuurt de accomodatie niet.

Van Zilfia's hoeve, de Blokhoeve, Hippisch verband Putten, Luxool en Mansour verwacht ik nog mailtjes (en anders zal ik bellen).

Als Arnhem een geschikte lokatie is, kan ik wellicht ook eens informeren bij de Maesberg.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:06

Manege Luxool, Nijkerk: € 250,- per dagdeel voor binnenbak en kantine. Beschikbaarheid wordt nu nagevraagd.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:27

Enig idee wat de kosten per deelnemer gaan worden?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:29

Kadankovitch u weet wel de valse tonen te schrijven, als of u de clinic wil saboteren.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:17

Voor eenieder die dit aangaat:

Indien het nodig wordt geacht zal ik mij zonder mee terug trekken. Geen aanleiding zal er door mij gegeven worden, zodat iemand de praktijkdag laat kapot gaan.
Ik sta voor mijn kritiek, die hard en duidelijk is, aan het adres van de Professor
Mocht de Professor mij daarom onaanvaardbaar vinden als spreker, ruim ik sans rancune het veld.
Sterker nog, gedurende dit schrijven, kom ik tot het inzicht dat een en ander niet met elkaar te rijmen valt. En omdat ik niets liever zie dan een geslaagde 'Praktijkdag', trek ik mij bij deze terug als 'Spreker'. De controverse tussen de Profesor en mij, heeft de schijn van objectiviteit mijnerzijds aangetast. Die verantwoordelijkheid hiervoor ligt geheel aan mijn kant. Voor andere diensten houdt ik mij beschikbaar, indien mij steun nodig blijft. Ook blijf ik, tenzij anders gewenst, mij beschikbaar houden voor beraad.

Dit houdt echter wel in dat er gen enkel excuus bestaat van de kant van de Professor om volledig mee te werken aan die dag.
Horseyfries heeft zich al zeer flexibel opgesteld, met haar voorstel de ontmoeting richting Duitste grens te verleggen. Ik verwacht niet minder van de Professor nu daadwerkelijk mee te werken, in de keuze van datum, plaats, paarden etcetera.
Bedenk dat de dame die haar medewerking ten gunste van de Professor heeft aangemeld, daar wel een termijn aan heeft gesteld, omdat haar gelukkige omstandigheden haar niet eeuwigdurende tijd geeft te paard op te treden. Daarbij appelleer ik ook aan de Professor, zelf zorg te dragen voor paard(-en) en leerling(-en). Voor het welslagen van zijn 'voordracht' is uiteindelijk zelf afhankelijk.

Dus heer Fabersmid; de wind uit uw zeilen. Ik ben geen spreker meer. En dus is er geen reden voor de Professor zich onder een deelname uit te muizen.

Groet,
Kadankovitch

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:50

Kadankovitch precies wat ik verwachte van u, jammer dat u zaken niet gescheiden kan houden. U trekt zich terug maar dwingt de Professor deel te blijven nemen?
U heeft de wind niet uit mijn zeilen genomen, dat zal u niet lukken. U heeft zich wel erg laten kennen vooral met uw laatste zin, ben geen helderziende maar had dit wel kunnen voorspellen.
Eerlijker zou zijn dat als horseyfries en Professor en zo ook de anderen deel blijven nemen, u dan ook blijft deel nemen.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:33

Mijheer Kadankovitch,

Dat u als spreker u terugtrekt stuit op protest van mij.
Dit is niet comform onze afspraak. Die ik niet verbreek en u ook niet.
Zou niet weten waarom u dit nu ineens zonder PB zomaar in het openbaar doet.
En ik zou ook niet weten waarom in eens deze overhaaste beslissing.
Dat u in vele dingen mijn mening niet deelt, wil niet zeggen dat u niet in staat bent de speaker te zijn op de praktijk dag, dit staat voor mij totaal los van alles.
Men hoeft niet in alles de gelijke mening te hebben, dat zou alleen maar schadelijk zijn.
U moet dit nog eens grondig overwegen, van mijn kant heb ik geen enkel bezwaar dat u spreeker bent op de praktijk dag.
Dat ik mij niet vast leg op dingen die wij niet besproken heb is mijn goed recht, dat staat los van uw positie als spreeker.
Er wordt maar verondersteld en gejaagd, dingen die afgesproken zijn veranderd.
Daarom laat ik mij nog niet uit over de plaats en hoe en wat.
Maar mijnheeer Kandankovitch u terug trekken????
Sorry niemand heeft daar aan gedacht.
En mij onder druk zetten?? Dat heb ik mijn hele leven nog niet laten doen.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 01:12

Heer Professor lees de tekst van uw hinderlijk echo 'vandaag 15uur 29, waarvoor was die dan nodig? Heeft deze tekst Uw instemming? Dient deze tekst ergens toe op dit topic? Indien het antwoord van U op deze twee vragen "NEEN" is. Dan doe er wat aan.

Wie heeft de woorden "onder druk zetten gebruikt"? Heb ik het gehad over dingen die wij wel of niet besproken hebben? U haalt weer het een en het ander door elkaar.
Ik maak de weg vrij voor een zo goed mogelijk functioneren van de dag, iets wat de heer Fabersmid, speciaal op dit topic anders suggereert. Daar wil ik niet verantwoordelijk voor zijn.
Ik stel U dus niet onder druk, integendeel.

Wel geef ik te bedenken dat er nu wel onmiddelijk gereageerd wordt terwijl op andere vragen dagen gewacht moet worden op een antwoord. Niemand is hier een 'Primadonna', de meent het recht te hebben, anderen dagen op antwoorden te laten wachten.
U weet dat er een deadline is omdat een voor U rijdende ruiter in gelukkige omstandigheden is, toch reageerd U op alles traag, behalve als ik U de les spel op een of aander topic.
Nu moet men weten welke plaatsen voor U acceptabel zijn, welk(e) paard(en) U meeneemt. En indien U van de diensten van Noor gebruik maakt moet dit ook binnen de tijd gebeuren dat zij die diensten kan leveren. HAAST IS GEBODEN.
Die bal ligt bij U in het HOF. Deze haast zou ook respect betonen voor de mensen die al een en ander hebben afgebeld en geregeld.
Ik sta niet bekend als Heintje Davids, er zouden zeer zwaarwegende argumenten moet komen om van gedachten te veranderen. Die zie ik nog niet. Maar ik blijf voor medewerking beschikbaar.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 01:24

Heer Fabersmid,
Quidquid agis, prudenter agas et respice finem; of om uw simpele hoefsmedenziel te verlichten: wat ge doet, doe het met beleid en let op het einde.
Wie plaatse de zin: "Kadankovitch u weet wel valse tonen te schrijven, als of u de clinic wil saboteren." Uw woorden (gisteren 15:29), niet de mijne. totaal ongepast in dit topic.
Uw sugestie ik zou de clinic willen saboteren, dwingen mij het tegendeel te bewijzen. Daarom maak ik de weg vrij voor een meer objectieve spreker. Ik durf zelf geen naam te noemen, omdat daarmee door U deze persoon ook weer in een kwaaad daglicht zou kunnen worden gesteld.

Kadankovitch

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 01:30

Als die geplande (?) clinic gaat bestaan uit dergelijk gekibbel tussen opgeblazen ego´s denk ik dat er weinig belangstelling voor zal bestaan. Bovenstaande schermutselingen zijn bepaald geen reclame. Kunnen jullie beter verder bekvechten op bokt, hoef je ook geen bak- en kantinehuur te betalen.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 01:41

Geachte Kuggur,

Bedankt voor uw constructieve bijdrage.

Met vriendelijke groet
Kadankovitch

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:04

Kadankovitch schreef:
Heer Fabersmid,
Quidquid agis, prudenter agas et respice finem; of om uw simpele hoefsmedenziel te verlichten: wat ge doet, doe het met beleid en let op het einde.
Wie plaatse de zin: "Kadankovitch u weet wel valse tonen te schrijven, als of u de clinic wil saboteren." Uw woorden (gisteren 15:29), niet de mijne. totaal ongepast in dit topic.
Uw sugestie ik zou de clinic willen saboteren, dwingen mij het tegendeel te bewijzen. Daarom maak ik de weg vrij voor een meer objectieve spreker. Ik durf zelf geen naam te noemen, omdat daarmee door U deze persoon ook weer in een kwaaad daglicht zou kunnen worden gesteld.

Kadankovitch

Niet mij als uw smoesje misbruiken, dat is beneden elk laag pijl van een heer van u niveau. U weet donders goed dat het om de persoonlijke aanvallen gaat, die u tegen de Professor schrijft. Of dat nu in een ander topic is dan deze, doet niet ter zaken.
Verbeter u mij maar mocht ik het mis hebben, maar opvallend is hoe u de Professor persoonlijk aanvalt op een wijze onder de gordel. Dat u de clinic liever niet door ziet gaan en zeker niet deel aan wil nemen.
U had dat ook al per pb geschreven en u weet dat ik dat weet omdat de Professor mij een vraag daar over stelde. Ineens nu uit het niks openbaar op het forum in herhaling vallen en mij dan de zondebok maken. Nee edele heer die degen mag u toch echt zelf behouden. U schreef over valse tonen en ik heb op uw valse tonen gewezen, die u van u zelf natuurlijk niet wil horen.
Ik neem hier nu afstand van, zodat u mij niet meer als zwarte piet kan aanwijzen. En dan zal er ook rust van mijn zijde keren, in de hoop dat er van u ook rust weder zal keren.
U laatste zin is voor mij wartaal, maar u behoeft de weg niet vrij te maken omdat die niet vrij gemaakt behoeft te worden. Als de Professor en ook de anderen neem ik aan u gekozen hebben, dan zal u ook de geschikte persoon als spreker zijnde zijn.
Geef gewoon van alle ellende op alle fora mij de schuld en ga op het gezellige punt verder waar u alle gebleven waren.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:40

Nergens en in geen enkel privébericht heb ik ooit geschreven dat ik de Praktijkdag liever niet zag doorgaan. De heer Fabersmid Liegt!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:54

Voor mensen die menen met U te moeten schrijven vind ik de manier van discusseren ver beneden elk niveau.

Als je toch bezig bent elkaars kop eraf te hakken kan je net zo goed in Je, Jij en in jip en janneke taal met elkaar communiceren.....

alsof volzinnen en u bijdragen aan respect!!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:43

....... en nog beter lijkt het me als dit soort belachelijke discussies per pb gevoerd worden of helemaal achterwege blijven. Het wordt zo langzamerhand wel komisch - blijkbaar hebben enkele personen een telkens weerkerende behoefte aan polemiek. Ik heb het al meermalen opgemerkt - dit gekibbel van volwassen personen geeft een slechte indruk. Nu zal FS ongetwijfeld meer zo'n postje de lucht in slingeren als 'bedankt voor de constructieve bijdrage' maar dan merk ik nu alvast op dat het hóóg tijd wordt dan de clinic-organisatoren zélf nu eens wat constructiever moeten zijn en dit soort kinderachtig gerel waar niemand wat aan heeft, achterwege te laten of per onmiddelijk te besluiten dat het feest gewoon niet doorgaat.
Eén ding is mij absoluut duidelijk: met uitzondering van HF, BB en Hermelientje zijn hier geen paardenmensen aan het woord. Opgeblazen ego's is al wat ik hoor.
Mánnen..