LDR, Hyperflexie en Rolkur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:27

Arabesk schreef:
De moderne dressuur staat mijlenver van de klassieke dressuur al was het alleen maar omdat ze de echt moeilijke oefeningen overboord hebben gegooid; capriole, en andere hogeschoolsprongen.

Om nog maar te zwijgen over de trainingsmethodes waarbij de paarden aan vellen worden gereden zodat ze plooibaar zijn als elastiek en volkomen willoos zijn geraakt en murw gereden.

Wat is er nog over van de piaffe?

Afbeelding

als je dat legt naast dit:

Afbeelding

het eerste is het kunstje 'pootjes optillen' het tweede is echte verzameling

Je hebt geen idee hoe die 2e verzameling verkregen is weer een compleet onzinnige reactie dus.

FaberSmid

Re: LDR, Hyperflexie en Rolkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:29

sporter weet u het dan wel, leg het ons dan uit?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:37

FaberSmid schreef:
sporter weet u het dan wel, leg het ons dan uit?

Ik ben blij dat u dat zegt. Ik weet het ook niet. niemand van ons weet het want niemand was erbij. Voor het zelfde geld heeft de beste man het paard weken lang met 4 stokken tegen zijn benen geslagen voordat hij zo liep. Ik zeg niet dat het zo is maar het zou kunnen. Misschien heeft hij het ook wel goed gedaan.

Elke keer word er gezegt dat anky er niks van snapt, prima ieder zijn mening. Als ik dan vraag hoe het wel moet. Krijg ik plaatjes van 50 jaar oud, als mensen zo goed weten hoe het wel moet waarom kan niemand mij dan een foto laten zien die nu of het afgelope jaar gemaakt is?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:39

met aanvulling.......... het liefst van uzelf???

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:41

sporter schreef:
Ik ben blij dat u dat zegt. Ik weet het ook niet. niemand van ons weet het want niemand was erbij. Voor het zelfde geld heeft de beste man het paard weken lang met 4 stokken tegen zijn benen geslagen voordat hij zo liep. Ik zeg niet dat het zo is maar het zou kunnen. Misschien heeft hij het ook wel goed gedaan.

Elke keer word er gezegt dat anky er niks van snapt, prima ieder zijn mening. Als ik dan vraag hoe het wel moet. Krijg ik plaatjes van 50 jaar oud, als mensen zo goed weten hoe het wel moet waarom kan niemand mij dan een foto laten zien die nu of het afgelope jaar gemaakt is?

Met een foto van nu of het afgelopen jaar, was u er toch ook niet bij dan zal u het zo ook weer af doen.
Daar voor dus ons voorstel theorie en praktijk dagen.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:43

Ik vraag me af of dressuurpaarden tijdens de training nog wel eens 'in de schoenen' worden gezet.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:43

Denkt menig hier nu dat deze discussie iets oplost? :)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:44

FaberSmid schreef:
sporter schreef:

Met een foto van nu of het afgelopen jaar, was u er toch ook niet bij dan zal u het zo ook weer af doen.
Daar voor dus ons voorstel theorie en praktijk dagen.

Kom kom u moet toe geven dat dit wel een beetje een flauwe reactie is.

Daarom ben ik ook heel benieuwd naar deze dagen

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:44

hopla schreef:
Ik vraag me af of dressuurpaarden tijdens de training nog wel eens 'in de schoenen' worden gezet.

Daar heeft men tegenwoordig Rollkür voor :+

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:45

NHevaVD schreef:
Denkt menig hier nu dat deze discussie iets oplost? :)

Ik hoop er in iedergeval iets wijzer van te worden

Bedankt voor je interresante bijdrage.

E_Nalanta

:= Geen probleem.

Masada

modie schreef:
hopla schreef:

Dat zijn twee heel verschillende zaken Modie.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:46

modie schreef:
hopla schreef:

En jij gaat er automatisch vanuit dat ze dan liever in de schoenen gezet worden? :+

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:32

Da's waar :+ Hopla
Met schoenen trainen, komt de achterhand er nog "wat" onder, met Rollkür echt niet meer?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:52

sporter schreef:
Arabesk schreef:
De moderne dressuur staat mijlenver van de klassieke dressuur al was het alleen maar omdat ze de echt moeilijke oefeningen overboord hebben gegooid; capriole, en andere hogeschoolsprongen.

Om nog maar te zwijgen over de trainingsmethodes waarbij de paarden aan vellen worden gereden zodat ze plooibaar zijn als elastiek en volkomen willoos zijn geraakt en murw gereden.

Wat is er nog over van de piaffe?

http://www.dressuurstalvanbaalen.nl/con ... Digipics(1).jpg

als je dat legt naast dit:

http://www.taunusreiter.de/Piaffe_RuydAndrade.jpg

het eerste is het kunstje 'pootjes optillen' het tweede is echte verzameling

Je hebt geen idee hoe die 2e verzameling verkregen is weer een compleet onzinnige reactie dus.

Hoe kijk jij tegen het verschil aan dan? Of zie jij geen verschil?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:55

Ik zie een duidelijk verschil

Ten eerste zie ik 2 compleet verschillende paarden. Ten 2e is de eerste in kleur en de 2e in zwart wit.

Waar het omgaat is dat je over de 2e wel kunt zeggen dat het beter is maar je weet niet hoe het hem geleerd is dus ook niet of het wel diervriendelijk gegaan is wat jij zo belangrijk vind.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:58

sporter schreef:
Ik zie een duidelijk verschil

Ten eerste zie ik 2 compleet verschillende paarden. Ten 2e is de eerste in kleur en de 2e in zwart wit.

Goh jammer dat je dáár niet doorheen kan kijken. Juryleden laten hun oordeel hopelijk toch ook niet afhangen van de kleur van het paard :?

Citaat:
Waar het omgaat is dat je over de 2e wel kunt zeggen dat het beter is maar je weet niet hoe het hem geleerd is dus ook niet of het wel diervriendelijk gegaan is wat jij zo belangrijk vind.

Het aanleren of dat diervriendelijk is gegaan is niet bekend inderdaad. Maar de manier van rijden is wel wat over te zeggen qua diervriendelijkheid.

Het eerste is een kunstje het tweede is het verbeteren van een paard als rijpaard.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:01

Dat kun je helemaal niet zeggen want je weet niet hoe het aangeleerd is. Bij alle 2 niet.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:04

sporter schreef:
Dat kun je helemaal niet zeggen want je weet niet hoe het aangeleerd is. Bij alle 2 niet.

de MANIER van rijden zegt iets over de paardvriendelijkheid. Manier 1 is tegennatuurlijk, manier 2 is natuurlijker dan de 1e.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:05

Daar weet u niks van. Het enige wat je kan zeggen is dat de oefening er op het 2e plaatje er vriendelijker uit ziet. Over de weg ernaar toe is niks te zeggen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:07

sporter schreef:
Daar weet u niks van. Het enige wat je kan zeggen is dat de oefening er op het 2e plaatje er vriendelijker uit ziet. Over de weg ernaar toe is niks te zeggen.

Ik zeg toch ook niks over de weg ernaartoe.

Dan kan ik ook wel roepen dat manier 1 vast met zwepen aangeleerd is en weet ik veel wat allemaal.

Het ging hier over de MANIER van rijden, niet over hoe het aangeleerd wordt.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:07

Sporter dat wil niet zeggen dat Arabesk er niks van af weet en niks over kan zeggen.
Ieder heeft hier recht van spreken, u heeft hier niet het alleen recht.
Ga lekker uw hond muilkorven en uw schapen drijven.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:08

FaberSmid schreef:
Sporter dat wil niet zeggen dat Arabesk er niks van af weet en niks over kan zeggen.
Ieder heeft hier recht van spreken, u heeft hier niet het alleen recht.
Ga lekker uw hond muilkorven en uw schapen drijven.

Voor iemand die alles met u schrijft en zegt niet snel boos te worden blijft u hier niet zo beleefd

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:10

Arabesk schreef:
sporter schreef:

Ik zeg toch ook niks over de weg ernaartoe.

Dan kan ik ook wel roepen dat manier 1 vast met zwepen aangeleerd is en weet ik veel wat allemaal.

Het ging hier over de MANIER van rijden, niet over hoe het aangeleerd wordt.

Klopt maar het staat niet los van elkaar. Zonder training kan dat paard niet doen wat hij daar doet.

Ik bedoel waarom anders zo'n drama van LDR maken dat doen ze toch ook niet in de ring?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:11

Nee wel op het losrijterrein een uur lang. Ik stond er bij en keek ernaar en filmde het.