piezze schreef:niets eigenlijk, sorry maar moest het er even uitflappen![]()
Ik denk dat je gewoon wel gelijk heb. Misschien komen er vanzelf een keer echte wetten om de jonge paarden tegen ons ruiters te beschermen. Verder denk ik dat de paarden hier in NL het al best heel goed hebben en als wij er niet op reden of in karretjes achteraan hingen zouden ze in de worst belanden.
Oh ok, nou ja, maar nu snap ik je wat beter.
Ik zou er trouwens helemaal geen problemen mee hebben als hier wetten voor komen, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren helaas.
Veel paarden hier hebben het gelukkig goed, velen ook niet. Ik denk dat als we er niet op (of mee) konden rijden (hetzij er op, hetzij voor de kar), dan zouden er uberhaupt veel minder paarden zijn. Van mij mag er sowieso wel wat minder gefokt worden, als ik heel eerlijk ben. Als ik op MP rond kijk, word ik vaak een beetje treurig. Er staan er zo veel te koop (en als ik nou zeker wist dat AL die paarden ook echt een fijn tehuisje zouden vinden) en dat is dan alleen nog maar MP.
Datzelfde gevoel heb ik bij konijnen en katten, maar dat is weer een heel ander verhaal.
PS: En ik wil verder helemaal niet zeggen hoe 'geweldig' ik ben, hoor
. Maar ik ben wel oprecht blij dat ik het geduld op heb kunnen brengen om iets langer dan gemiddeld te wachten voor ik mijn paard wat meer ging belasten. We hebben nog jaren de tijd, heb ik gewoon gedacht, dus waarom met 3 al meteen aan de slag? Ik wilde wel, hoor, daar niet van, maar ik heb mijn paard altijd voorop gezet, omdat ik echt dol ben op hem en niets wilde forceren......

Ik heb vanavond gewoon een lekker buitenritje gemaakt met mijn 4-jarige. We hebben beide genoten. 

Dank. Boos zijn ligt ook niet direct in mijn aard maar sommige dingen (zeker als t mijn dieren aangaat) liggen wat (ahum) gevoeliger. Maar heb ook boel van mij dieren geleerd