Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
S_en_Z schreef:Maoet zeggen dat we vooral bezig zijn met tempocontrole. Heb haar nu een paar keer gereden en ze begint te begrijpen dat als ze rustiger draaft ze meer teugel krijgt en enthousiast beloond wordt.
Stukjes durft ze de hand mee te nemen omlaag. Ze durft er niet naartoe te blijven dus zijn kleine stapjes maar das niet erg.

)
.

(ik probeer echt wel iets uit voor ik een plan maak hoe ik wil gaan werken) 

_Marinke_ schreef:Vind het wel grappig Babootje en S_en_Z dat jullie nu zelf met een jong paard te maken hebben, weet nog toen Disco net onder het zadel was en welk commentaar jullie toen gaven.
. Deze bleek helaas ook niet gezond, maar niet kunnen vinden wat. Na 1,5 jaar steeds terugkerende onregelmatigheid doorverkocht iemand die er graag weer mee wilde fokken. Daarna de voorlaatste half zadelmakke pony. Die hebben we 7 jaar gehad maar bleek uiteindelijk toch ook niet zo gezond. Dit heb ik altijd wel gevoeld met rijden maar met dat hij goed in de spieren zat ging hij steeds beter lopen. Dit bleef zo tot 2 jaar geleden we een ongeluk kregen met de trailer en zn spieren een opdonder kregen. Bleek hij op 3 plaatsen artrose in de rug te hebben, begonnen bij SI gewricht (mogelijk ten gevolge van trauma). Het dier had nooit een pijnreactie laten zien bij het poetsen of drukken op de rug. Hij had alleen moeite met het kantelen van het bekken en kwam terug in beweging als je meer verzameling. Voor het ongeluk was hij net de M1 uit. Ongelooflijk als je zag wat er zat. Een enorme botwoekering bij het SI gewricht links, artrose vlak achter het zadel en wat ontstekingsreactie onder het zadel. We hebben hem laten behandelen en nog een poosje gereden maar met de wetenschap wat er dan zit vraag je hem ook niet zoveel meer. En dan lopen de spieren er snel af. We hebben hem op 11 jarige leeftijd moeten laten inslapen. Was niet geschikt voor nog wat vakantie op de wei wegens IR. Heel verhaal geworden
Zie ook mijn laatste reactie. 

Hier dus ook ervaring met consumentenkoop en rechtszaken.