Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
laura1986 schreef:piepenfiets schreef:Helaas loop ik alleen op 4 benen na een te gezellig feestje en vind ik nog wel iets meer verschillen tussen de anatomie van paard en mens,werkelijk,heeft een paard zijwaartse beweging in bekken en heup?Hoe dan ook,elke 4-bener loopt toch zn neus achterna
Er bestaan 3beners die 1 been achterna lopen
Maar dat is een beetje offtopic, sorry
sporter"
[quote="Professor schreef:Citaat:Al doen ze dat eigenlijk alleen omdat ze niet goed kunnen sturen
Niet goed kunnen rijden, sturen kunnen zij wel daarom onstaat dit ook.
sporter schreef:Professor schreef:Het fundament van een paard zijn zijn 4 benen.
Het fundament van de ruiter is zijn zitbeenknobbels en staartbeentje. (dressuur)
Het fundament van de ruiter is bij springen bovenbeen knie, en het onderbeen, ondersteund door de beugels.
Niets zeggende woorden
murphy102 schreef:Nombrado, blz 248 joúw woorden (krijg het niet gequoot, vandaar op deze manier):
"Als een paard juist zijn bekken/achterbeen gebruikt waarvoor het bedoeld is, om zo zijn lijf te gebruiken waarvoor het bedoeld is,".
Kijk, hieraan kun je nu zien dat je er werkelijk geen hout van snapt! Alléén al de woorden "waarvoor het bedoeld is", zegt alles over jouw kennis.
Allereerst is het paardenlichaam niet gemaakt om op te rijden, dus "daar is het NÍET voor bedoeld", Nombrado. Een paard is een vluchtdier, een prooidier, moet snel weg kunnen, daarom is niet de achterhand, maar de voorhand sterker ontwikkeld, Nombrado!
Maar doordát wij er op willen gaan zitten, is het beter voor de gezondheid van een paard dat de gewichtsverdeling (van nature 3/5e deel op de vóórhand en dus helemaal niet op de achterhand!) aangepast zal worden en ja, dán zal de achterhand de motor moeten gaan worden om wat van dat gewicht van de voorhand (waar wij óók nog eens bij zitten) over te nemen, teneinde te voorkómen dat de voorhand en de daarbij behorende gewrichten té hard zullen gaan slijten!!!
Dus wat bedoel je dan met "waar het voor bedoeld is"", Nombrado....? Graag een antwoord!
Equi_libre schreef:Hoewel we niet eens zijn over het geheel, zijn we het er dus wel over eens, dat het niet (altijd) alleen door 'gewoon recht zitten' helemaal op te lossen is... Mijn paard (en die 'ken' je) is van nature heel scheef, ook nog ns in een s. Die moet ik toch ook op andere manieren helpen (want volgens mij gaat het daarom bij hulpen toch?) om recht te worden. En ook ik doe dat in eerste instantie niet op het paard, maar 'er naast' (hoewel wel anders dan jij). Op mijn paard gebruik ik meer dan alleen mijn zithulpen, maar streef er uiteindelijk wel naar om in de toekomst met zo min mogelijk hulpen te kunnen rijden.
Citaat:De ontwikkeling van de spieren van een paard heeft oa ook te maken met de bouw van het paard.
Citaat:de huidige kwpn ers zullen daardoor meer moeite hebben het gewicht meer op de achterhand te krijgen, om de ruiter te dragen dan een meer vierkant gebouwd paard. Die zullen makkelijker op 4 benen te rijden zijn of te verzamelen.
Citaat:als een paard draaft is er 2 takt
Citaat:als dit niet gebeurd als je er als ruiter opzit, doe je het niet goed.
Citaat:nog steeds zie ik foto's of filmpjes voorbij komen waarbij het er een moment 1 voorbeen aan de grond staat in die 2 takt
is weinig terechtgekomen. Jammer.Citaat:WAT is het verschil tussen Klassiek en Academisch
FaberSmid schreef:Uw schrijfwijze doet mij bekend voorkomen en aan een springruiter denken?
Professor schreef:Het gewicht van normaal gebouwde paarden is 60% op de voorhand en 40% op de achterhand, en als hier 10% van de ruiters die op Bokt zijn dit kunnen verdelen in 50%-50% dan rijden zij allen allemaal GP.
piepenfiets schreef:Het circus trekt mij ook niet.Voor de leek is het moeilijk onderscheid te maken tussen beiden.Denk wanneer, zoals hier eerder besproken,de dressuur als hoogste doel heeft het publiek te vermaken,bepaalde belangrijke grondbeginselen naar de achtergrond verdwijnen.Het publiek wat afkomt op de shows van de spaanse rijschool zich echter wel degelijk realiseert dat dit van een andere orde is dan het circus.Hogeschool wordt vaak in een adem genoemd met de vrijheidsdressuur en kunstjes in de z.g.fantasyshows.De raakvlakken zijn al begonnen bij Baucher en is Horst Becker niet bij Freddie Knie geweest?
nombrado schreef:en wat doet de ruiter dan niet goed.
Het paard loopt in vrijheid in draf keurig in 2 takt
alleen op het moment dat de ruiter erop gaat zitten is het geen 2 takt meer.
waar gaat het dan fout denk je?
sporter schreef:FaberSmid schreef:Uw schrijfwijze doet mij bekend voorkomen en aan een springruiter denken?
Whahahahahaha ohh geweldig. Grappig dat de professor dit laatst ook tegen mij zei!!
2 zielen 1 gedachten ik geloof daar niet zo in. Even als ik niet in toeval geloof. Dus of u bent samen 1 of u heeft overleg gehad. Theoretisch zou het ook mogenlijk zijn dat u heel erg op 1 lijn zit.
Met die springruiter bedoelt u Marcel Dufour? Beetje raar dat u me dit niet recht streeks vraagt. Of anders een PB stuurt dit gaat namelijk wel heel erg offtoppic. U praat wel met U maar erg netjes bent U niet!
Nu antwoord op UW vraag. Als u zelf enigzins na had kunnen denken had u kunnen zien dat ik al lid was van bokt lang voordat MArcel Dufour voor het eerst op bokt verscheen. Blijkbaar zit Marcel uw toch wel hoog mocht u nog steeds twijfelen aan wie ik ben, kunt u de weinige politieke toppics nalezen en zien dat de ideeen van Marcel haaks staan op die van mij.
Verder verzoek ik U uw onnozelen beschuldigingen aan het bokt team te sturen en mij er verder niet mee lastig te vallen.
nombrado schreef:murphy102 schreef:Nombrado, blz 248 joúw woorden (krijg het niet gequoot, vandaar op deze manier):
"Als een paard juist zijn bekken/achterbeen gebruikt waarvoor het bedoeld is, om zo zijn lijf te gebruiken waarvoor het bedoeld is,".
Kijk, hieraan kun je nu zien dat je er werkelijk geen hout van snapt! Alléén al de woorden "waarvoor het bedoeld is", zegt alles over jouw kennis.
Allereerst is het paardenlichaam niet gemaakt om op te rijden, dus "daar is het NÍET voor bedoeld", Nombrado. Een paard is een vluchtdier, een prooidier, moet snel weg kunnen, daarom is niet de achterhand, maar de voorhand sterker ontwikkeld, Nombrado!
Maar doordát wij er op willen gaan zitten, is het beter voor de gezondheid van een paard dat de gewichtsverdeling (van nature 3/5e deel op de vóórhand en dus helemaal niet op de achterhand!) aangepast zal worden en ja, dán zal de achterhand de motor moeten gaan worden om wat van dat gewicht van de voorhand (waar wij óók nog eens bij zitten) over te nemen, teneinde te voorkómen dat de voorhand en de daarbij behorende gewrichten té hard zullen gaan slijten!!!
Dus wat bedoel je dan met "waar het voor bedoeld is"", Nombrado....? Graag een antwoord!
en waar zie jij staan in mijn omschrijvingen dat het paard meer gewicht heeft op de achterhand?????
Ik had het over het stuur.....waar stuurt een paard mee.
De ontwikkeling van de spieren van een paard heeft oa ook te maken met de bouw van het paard.
de huidige kwpn ers zullen daardoor meer moeite hebben het gewicht meer op de achterhand te krijgen, om de ruiter te dragen dan een meer vierkant gebouwd paard. Die zullen makkelijker op 4 benen te rijden zijn of te verzamelen.
als een paard draaft is er 2 takt
als dit niet gebeurd als je er als ruiter opzit, doe je het niet goed.
nog steeds zie ik foto's of filmpjes voorbij komen waarbij het er een moment 1 voorbeen aan de grond staat in die 2 takt
hoe kan dat?
nombrado schreef:Equi_libre schreef:Hoewel we niet eens zijn over het geheel, zijn we het er dus wel over eens, dat het niet (altijd) alleen door 'gewoon recht zitten' helemaal op te lossen is... Mijn paard (en die 'ken' je) is van nature heel scheef, ook nog ns in een s. Die moet ik toch ook op andere manieren helpen (want volgens mij gaat het daarom bij hulpen toch?) om recht te worden. En ook ik doe dat in eerste instantie niet op het paard, maar 'er naast' (hoewel wel anders dan jij). Op mijn paard gebruik ik meer dan alleen mijn zithulpen, maar streef er uiteindelijk wel naar om in de toekomst met zo min mogelijk hulpen te kunnen rijden.
ik heb hem natuurlijk nooit live gezien.
maar ik ben van mening, dat door recht "leren" te bewegen, je alles in je lijf recht kán krijgen , zowel het paard als de ruiter.
ik weet niet precies waar die S zit, maar die kan zeker recht worden.