Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Veulen84 schreef:Leuk een kick. Even kijken of ik iets kan bijdrage voor nu.
S_en_Z. Is dat het zelfde paard? Mooi. Ik denk dat Sheenegro de valse knik bedoeld die in haar hals zit. Ik vraag me alleen af in hoeverre dat te voorkomen is met deze hals. Hij lijkt wat recht en dan is het vaak al lastiger om het hoogste punt achter de oren te houden. Zeker als je zegt dat ie zich in moeilijkheid een beetje gaat oprichten.
Wat voor beweging was je op die foto aan het rijden? Het achterbeen zit wel vrij ver achter de massa. Als je dit paard nu nog zou rijden, zou ik je adviseren om grondvlak verkleinende oefeningen te rijden. Dus oefeningen waarbij het achterbeen verder onder de massa moet. Dus schouderbinnenwaarts, travers, appu enz, De foto geeft een klein beetje een beeld van een zweverigheid. Dat zie je veel tegenwoordig, maar het is geen echt gewenste beweging.
Bij het zwarte paard zie je die neiging ook al. Ware het niet dat daar veel kracht nog mist. Denk dat je je bij die daar echt nog op moet focussen. Probeer het geheel er makkelijker uit te laten zien.
Je hebt een mooie houding trouwens. Dat is heel prettig om naar te kijken.
Sapphire. Dat is een groot paard dat je daar hebt. Probeer hem wat actiever te laten overkomen. Het ziet er nu een beetje slofferig uit. Ga lekker aan de slag met veel overgangen. Vooruit, terug, vooruit. Z'n lijf moet echt aan het werk.
Wat is de reden van de hulpteugel?
Veulen84 schreef:Leuk een kick. Even kijken of ik iets kan bijdrage voor nu.
S_en_Z. Is dat het zelfde paard? Mooi. Ik denk dat Sheenegro de valse knik bedoeld die in haar hals zit. Ik vraag me alleen af in hoeverre dat te voorkomen is met deze hals. Hij lijkt wat recht en dan is het vaak al lastiger om het hoogste punt achter de oren te houden. Zeker als je zegt dat ie zich in moeilijkheid een beetje gaat oprichten.
Wat voor beweging was je op die foto aan het rijden? Het achterbeen zit wel vrij ver achter de massa. Als je dit paard nu nog zou rijden, zou ik je adviseren om grondvlak verkleinende oefeningen te rijden. Dus oefeningen waarbij het achterbeen verder onder de massa moet. Dus schouderbinnenwaarts, travers, appu enz, De foto geeft een klein beetje een beeld van een zweverigheid. Dat zie je veel tegenwoordig, maar het is geen echt gewenste beweging.
Bij het zwarte paard zie je die neiging ook al. Ware het niet dat daar veel kracht nog mist. Denk dat je je bij die daar echt nog op moet focussen. Probeer het geheel er makkelijker uit te laten zien.
Je hebt een mooie houding trouwens. Dat is heel prettig om naar te kijken.
Sapphire. Dat is een groot paard dat je daar hebt. Probeer hem wat actiever te laten overkomen. Het ziet er nu een beetje slofferig uit. Ga lekker aan de slag met veel overgangen. Vooruit, terug, vooruit. Z'n lijf moet echt aan het werk.
Wat is de reden van de hulpteugel?
S_en_Z schreef:SheeNegro schreef:Wat leuk dat je dit topic nieuw leven wilt inblazen!
Op je eerste en laatste foto ga ik niks zeggen, maar heb wel een puntje van kritiek op je tweede foto.
Wat ik zie is een gespannen gezichtsuitdrukking bij haar en een enorme kap erop in haar hals, wat ik gelezen heb op sustaineble dressage is dat niet gewenst. Er lijkt mij ook een deukje achter het zadel, wat duidelijk overeenkomt met haar halshouding.
Volgens mij is de momentopname een paard dat eventjes lekker de beentjes optrok op de vraag die je stelde, maar met de rug weg en de hals opgedrukt.
Neemt niet weg dat het een gaaf moment is in de benen!
Op de fotos en film deinsde ze mooi in de rug, ik vind niet dat ze hier vasthield achter t zadel omdat ik t verloop van de beweging ken. Zodra haar been verder ondertreed komt haar rug omhoog. Ze heeft n beetje een gezonken rug en een hoge schoft dus helemaal bol zal die nooit worden. De draf was niet verzameld maar juist groot. Als ze echt hol en vast zou zijn had het achterbeen na geweest.
Wbt front. Kap niet gewenst snap ik niet wat je mee bedoeld. Bovenlijn is netjes aangespannen en geen kuil voor de schoft dus bovenin geforceerd is ze niet. Wel drukt ze zich wat op omdat ik haar met activiteit er in rijden uit balans breng. En haar orenspel is op t zweepje
Wat bedoel je precies met die kap, ben ik wel nieuwsgierig naar! Linkje?
Peetstap schreef:Yep topic loopt weer , heel fijn
Veulen84 schreef:Wat bedoel je hier precies ?De foto geeft een klein beetje een beeld van een zweverigheid. Dat zie je veel tegenwoordig, maar het is geen echt gewenste beweging.
Peetstap schreef:Veulen84 schreef:Wat bedoel je hier precies ?De foto geeft een klein beetje een beeld van een zweverigheid. Dat zie je veel tegenwoordig, maar het is geen echt gewenste beweging.
S_en_Z schreef:Drie kwart jaar.
Ik zie idd een paard die nog niet afdoende balans en ontspanning heeft.. loperig en zoekerig. Beetje strak in t lijf nog.
Maar waar zie je aan dat ie heel erg uit de tact is?
Behalve in het licht schouder voor (waar die achter ietsjes sneller is en uit balans is) vind ik dat ie in de gewone drafstukken juist wel gewoon gelijk is in de benen???
Alsk stills trek zie ik lv en ra gelijk vertrekken en gelijk neerkomen en visa versa.
Wat zie jij dat ik mis..?
Air schreef:Hoezo uit het niets? Door de korte halshouding wordt er spanning opgebouwd, geef je meer ruimte zodat ze kan zakken zal ze ook relaxter worden.