[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 23:58

En als we een zadel hebben die voor ons ook beter zit :') (we rijden nu zo met een bontje omdat z'n rugspieren bij trekken en dit zade de ruimte daarvoor geeft. Over een paar weken komt een nieuw zadel :)) )
Gaat goed komen Melis <3

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:13

Volgens mij hebben jullie een wereld aan elkaar, wat fijn! <3

Aural

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:26

Celiien schreef:
Jammer dat het hier verder zo stil is en niemand meer wat post!
Ik dan maar (weer) ben zo trots op Joey. Hij begint lekker actief te worden, en z'n conditie komt ook op gang. Ik begin heerlijk te ontspannen, we hebben elke week les en LU heeft vandaag voor t eerst 'echt' gereden op stal! Volgende week gaat ze weer, incl les.

Hier twee foto's van van de week:
[ [url=m/Y4snJU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KREawU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nice

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:22

Ik heb ook weer twee filmpjes!

Had ruim een week niet kunnen rijden, alles kwam slecht uit, inclusief bagger weer en pony moest geënt worden.

Dus ben ik er gister maar even zonder zadel opgesprongen, Max liep wel redelijk, in ieder geval niks verkeerds. Vandaag weer gereden, dit keer met zadel. Zaterdag heb ik weer wedstrijd en met een beetje geluk rij ik dan mn laatst benodigde puntjes in het l1. Ik ben van plan gelijk l2 te gaan starten zodra dat kan.

Ik schaam me over mijn instabiele handen, en mijn domme oplossing op Max die niet halt wilde houden (filmpje 2). Hoef ik voor de rest ook niet echt commentaar op, want ik weet dat dit heel stom is om te doen.

Overigens, het stukje wat gefilmd is vandaag (filmpje 2), ben ik constant aan het doorzitten. Dit als oefening voor het l2, normaal gesproken rijd ik licht.

Aangezien ik vaak hoor dat Max net achter de loodlijn loopt, heb ik hem vandaag een stuk meer neusje eruit gereden, maar ik vind het als ik het terug kijkt eigenlijk nu net te veel haha.

Het geen waar we eigenlijk nog altijd mee bezig zijn is dat hij soms net wat meer op het achterbeen mag komen.

Wijken ging even bagger, gaat normaal gesproken stukken beter!

https://www.youtube.com/watch?v=MUlvmVm ... e=youtu.be

https://youtu.be/XP8z0w-_vEU

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:55

Jullie gaan wel vooruit hoor Eline!

Je pony laat je nog niet helemaal lekker doorzitten. Dat komt omdat hij zijn rug wat vasthoudt. Zijn kruis blijft een beetje hoog en hij mag meer op het achterbeen komen. Ik zou je mee willen geven om hem meer te gymnastiseren zodat hij soepeler wordt in zijn lijf en jij ook beter kan gaan zitten. Jouw houding is niet slecht hoor, dat wil ik er niet mee zeggen. Je 'stuitert' alleen een beetje omdat Max soepeler mag worden in zijn rug. Laat je hem wel eens laag en over de rug lopen? Het is wel een type pony die dat erg moeilijk zal vinden, maar om zijn spieren los te maken en hem te laten stretchen zou dat geen verkeerd werk zijn. Waar je dan wel voor moet waken is dat hij niet onder je uit rent en op de voorhand knalt. Korte stukjes en veel overgangen zou mijn advies zijn. Ellenlange stukken lang en laag schiet je ook niets mee op.

Je handen zijn al veel rustiger, mijn complimenten. En dat momentje, tja, we hebben allemaal wel eens een momentje van frustratie. Niet goed natuurlijk, maar wel menselijk. Wel belangrijk is om hem wel te belonen als hij het vervolgens goed doet.

Hoe pak je het op het achterbeen zetten aan? Het was me inderdaad opgevallen dat hij graag van het achterbeen af loopt. Op 1.40 ongeveer schakel je een paar keer draf/stap/draf en daar zie je dat hij er achter veel beter onder komt. Ook hier dus korte stukjes en veel schakelen. Je mag daar nog subtieler zijn in je hulpen, maar de intentie is er. Wees consequent in je overgangen overigens. Je houdt halt, geeft een hulp voor draf, maar hij sukkelt eerst weg in stap, daarna draaft hij eens een keertje aan als het hem uit komt :D En komt daarbij ook nog eens op de voorhand. Jij geeft een hulp, hij moet vliegen voor jouw been. Ik gebruik zelf van halt naar draf nog een stemhulp, ik zeg; let op en dan de hulp. Dan weet ze dat ze moet opletten. Erg lastig met een pony die soms loperig is, maar wees daar wel consequent in. Het moet van jou zijn. Jij wil halt/draf. Niet halt/stap en dan een keertje draven.

Nog iets in consequent in te zijn: je rijdt af en toe een diagonaal waar je hem laat verruimen. Dat vindt hij lastig of niet? Wat ik echter mis, is een overgang terug. En die horen er ook echt bij :D Je laat hem niet terugkomen, dan loopt hij van het achterbeen af en valt hij de bocht om. Probeer je overgangen netjes te markeren. Netjes de hoek inrijden (voor zover je die hebt in een weiland), de diagonaal op rijden, recht maken, verruimen, terug en de hoek weer netjes meenemen. Geheid dat je dan hogere cijfers krijgt, ook al is het verruimen niet zijn sterkste punt. :)

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 12:30

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:07

Leuk hoor! Pas wel op je handen, ik denk dat het aan de spanning te wijten valt, maar probeer er consequent op te blijven. Het gaat wel een stuk beter! Ik zie ook een overgang bij de verruiming :D Goed gedaan in zo'n korte tijd. Als je dit in je training mee blijft nemen zal het steeds makkelijker gaan.

Wat ik een heel fijn stukje vind is het halsstrekken. Een bevestiging voor mij van wat ik eerder gezegd heb. Daar komt hij al een stuk meer over de rug. Neem dit ook lekker in je training mee, daar zal hij een stuk losser van worden (en gemakkelijker in de aanleuning dus jij ook stiller in je hand).

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:40

Afbeelding

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 22:36

@ElisaXJoelle, wat wil je hier mee? Heb je de OP doorgelezen? ;)

Ik heb vorige week voor het eerst eventjes op Joey gereden! Celiien er eerst op, en toen mocht ik ook nog eventjes!
Gister was dan mijn eerste keer dat ik echt alles zelf met hem heb gedaan, en we hebben gelijk een lesje genomen. :j Vind het belangrijk dat, helemaal met een paard dat er eigenlijk pas net is, dat er ondanks dat er 2 ruiters zijn, op de zelfde manier gereden word. Nu zijn Celine en ik vrijwel hetzelfde qua rijden (bijna met alles wel :+) maar toch even belangrijk dat we daarin niet verschillen en er gelijk op een goede manier met hem omgegaan word.
In het begin had ik het echt wel moeilijk met hem! Hij was een beetje aan het testen, schrok van van alles en nog wat. Hij is nog erg onregelmatig in tempo, maar heb uiteindelijk onwijs fijn gereden. Was voor ons beiden onwijs hard werken. :j Na een half uurtje rijden was ik bekaf! :') en we hebben een uurtje les. (Al is genoeg natuurlijk genoeg) Dus we gingen nog even verder! Veel figuren, bezig houden, 'onverwachte' wendingen. Toen dat enigszins een beetje goed ging ook wezen schakelen. Naar voren, maar ook terug. Oefenen met halthouden, geduld hebben. Het stukje naar voren schakelen kan hij wel :+
Mijn opmerking met uitstappen; ik kan nu wel zeggen dat ik echt op een paard gereden heb, want jeetje wat een beweging zit daarin!
Hoop binnenkort, eens een paar foto's te kunnen plaatsen maar ik wilde het toch graag eventjes delen. :j

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:15

LoveUggs schreef:
@ElisaXJoelle, wat wil je hier mee? Heb je de OP doorgelezen? ;)

Ik heb vorige week voor het eerst eventjes op Joey gereden! Celiien er eerst op, en toen mocht ik ook nog eventjes!
Gister was dan mijn eerste keer dat ik echt alles zelf met hem heb gedaan, en we hebben gelijk een lesje genomen. :j Vind het belangrijk dat, helemaal met een paard dat er eigenlijk pas net is, dat er ondanks dat er 2 ruiters zijn, op de zelfde manier gereden word. Nu zijn Celine en ik vrijwel hetzelfde qua rijden (bijna met alles wel :+) maar toch even belangrijk dat we daarin niet verschillen en er gelijk op een goede manier met hem omgegaan word.
In het begin had ik het echt wel moeilijk met hem! Hij was een beetje aan het testen, schrok van van alles en nog wat. Hij is nog erg onregelmatig in tempo, maar heb uiteindelijk onwijs fijn gereden. Was voor ons beiden onwijs hard werken. :j Na een half uurtje rijden was ik bekaf! :') en we hebben een uurtje les. (Al is genoeg natuurlijk genoeg) Dus we gingen nog even verder! Veel figuren, bezig houden, 'onverwachte' wendingen. Toen dat enigszins een beetje goed ging ook wezen schakelen. Naar voren, maar ook terug. Oefenen met halthouden, geduld hebben. Het stukje naar voren schakelen kan hij wel :+
Mijn opmerking met uitstappen; ik kan nu wel zeggen dat ik echt op een paard gereden heb, want jeetje wat een beweging zit daarin!
Hoop binnenkort, eens een paar foto's te kunnen plaatsen maar ik wilde het toch graag eventjes delen. :j

Aahh ik had een heel stuk tekst er bij getypt wat verdwenen is... zodra ik tijd heb zal ik het er weer bij typen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:08

Elise...
Ik vind dat je erg vriendelijk rijd!
Hij oogt ook actief genoeg voor nu.

Ik zou enkel zeggen: KM maken, en lekker schakelen. Vanzelf komt hij nog meer terug in draf, en gaat hij zitten.
Blijf oefenen met de galop.

Een paard kán niet altijd klein galopperen uit ziczhelf, omdat hij mogelijk kracht en balans mist.
Dit moet geoefend worden.
Gezien jij het neusje mooi op de loodlijn houdt, en een open houding hebt. Kan je paard goed zelf voelen wanneer hij balans heeft.
Juist door te oefenen, en te schakelen, komt die kracht wel.

Wat ik extra zou doen?
Balkjes draven en zo nu en dan en laag in uitje van 3 a 4 sprongen.
Zo moet hij namelijk extra zijn kracht uit zijn bips halen.

Let wel:
Hij kan daar spierpijn van krijgen.
Geef hem de dag er na, een lekkere staprit, bijvoorbeeld buiten, als beloning! :D

Zo houdt je afwisseling in je rijden, en gaat hij het ook nog leuk vinden ook :D

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:36

EliseXJoelle schreef:
[ [url=m/Axb3o4.jpg[/url] ]

[ [url=m/PsmnI6.jpg[/url] ]

had ik hier mooi 'commentaar' bij gezet gisteren deed mijn telefoon raar en heeft alleen de foto's geplaatst :roll:

Over boven genoemde foto's had ik zelf het volgende willen zeggen:

Ik rijd Falco nu goed een halfjaar dressuurmatig dat we ook richting ontspanning gaan (hij is een goed jaar van mij en kwam zadelmak bij mij, maar kwa dressuur had hij nog weinig kaas gegeten ook reactie op de hulpen ging veelal nog mooizaam dus daar lag onze eerste prioriteit. In een half jaar alles heel rustig aan gedaan was hij er zelf klaar voor verder te gaan)

We zijn op dit moment enkel bezig met het zoeken naar de ontspanning. We zijn net op het punt dat hij durft te ontspannen, maar dat ik mijn teugels in contact mag houden. Ben zelf enorm blij met het draf beeld. Hij loopt op eigen benen en niet te diep. zeker voor een paard met kortte nek vind ik het een fijn beeld.

Over de galop. Daar weet ik dat nog het een en ander aan verranderd mag worden. Dit is dan ook onze moeilijke gang. Hij mist kracht en balans in de galop. Daar blijven we aan oefenen. Voor nu heel blij met het beeld dat hij geen hertje is en een ontspannen galop toonde! (geen moment opname dit keer, want hij heeft zo 2x 1 rondje gegalopeerd *\o/* )

Maralyn: bedankt voor je tips. Misschien dat mijn uitleg hier boven over de foto's gelijk wat duidelijkheid bij jou schept wat de reden is dat hij zo loopt (maar wat je zelf ook al gezien had :o )
In draf schakelen we inderdaad veel in tempo (ook aan de longe). Hij mag nog wel actiever in zijn achterhand uiteindelijk. maar voor zijn net 5 jaar en korte tijd dressuur ben ik zeer tevreden.
Galop vinden we beide moeilijk :+ doen daarom steeds korte stukjes.
Onze huidige bak (huren we vlakbij) vind ik niet geschikt om echt balkjes te gaan lopen. hij is redelijk zwaar zoals je ziet (en nu was hij op de foto's tot nu toe op zijn best!)
balkjes doen we wel thuis in de weide af en toe. in uitjes is zeker een leuke oefening zodra de weide weer geschikt is.

Thnx voor je tips!!

Zo nu weer tijd om aan het werk te gaan :+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 09:49

EliseXJoelle schreef:
EliseXJoelle schreef:
[ [url=m/Axb3o4.jpg[/url] ]

[ [url=m/PsmnI6.jpg[/url] ]

had ik hier mooi 'commentaar' bij gezet gisteren deed mijn telefoon raar en heeft alleen de foto's geplaatst :roll:

Over boven genoemde foto's had ik zelf het volgende willen zeggen:

Ik rijd Falco nu goed een halfjaar dressuurmatig dat we ook richting ontspanning gaan (hij is een goed jaar van mij en kwam zadelmak bij mij, maar kwa dressuur had hij nog weinig kaas gegeten ook reactie op de hulpen ging veelal nog mooizaam dus daar lag onze eerste prioriteit. In een half jaar alles heel rustig aan gedaan was hij er zelf klaar voor verder te gaan)

We zijn op dit moment enkel bezig met het zoeken naar de ontspanning. We zijn net op het punt dat hij durft te ontspannen, maar dat ik mijn teugels in contact mag houden. Ben zelf enorm blij met het draf beeld. Hij loopt op eigen benen en niet te diep. zeker voor een paard met kortte nek vind ik het een fijn beeld.

Over de galop. Daar weet ik dat nog het een en ander aan verranderd mag worden. Dit is dan ook onze moeilijke gang. Hij mist kracht en balans in de galop. Daar blijven we aan oefenen. Voor nu heel blij met het beeld dat hij geen hertje is en een ontspannen galop toonde! (geen moment opname dit keer, want hij heeft zo 2x 1 rondje gegalopeerd *\o/* )

Maralyn: bedankt voor je tips. Misschien dat mijn uitleg hier boven over de foto's gelijk wat duidelijkheid bij jou schept wat de reden is dat hij zo loopt (maar wat je zelf ook al gezien had :o )
In draf schakelen we inderdaad veel in tempo (ook aan de longe). Hij mag nog wel actiever in zijn achterhand uiteindelijk. maar voor zijn net 5 jaar en korte tijd dressuur ben ik zeer tevreden.
Galop vinden we beide moeilijk :+ doen daarom steeds korte stukjes.
Onze huidige bak (huren we vlakbij) vind ik niet geschikt om echt balkjes te gaan lopen. hij is redelijk zwaar zoals je ziet (en nu was hij op de foto's tot nu toe op zijn best!)
balkjes doen we wel thuis in de weide af en toe. in uitjes is zeker een leuke oefening zodra de weide weer geschikt is.

Thnx voor je tips!!

Zo nu weer tijd om aan het werk te gaan :+

Top! Ga vanmiddag even kijken of ik je nog wat tips etc kan geven! (Mijn reactie was erg bot.. :+ vond het gewoon erg raar dat er echt alleen 2 foto's geplaatst werden en verder helemaal niets.. meestal krijg je; heeft iemand tips? Met foto :') dus sorry daarvoor!)

Nu eerst zelf even naar stal want er staan 2 paarden die staan te popelen om het land op te mogen :=

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:55

Haha no problem. Ik stond ff raar te kijken waar mn tekst gebleven was haha

Had ook de filmpjes van bovenstaande bokkers gekeken en tips maar dat lukt hier even niet. Hoop daar vanavond weer tijd voor te hebben Achter de pc :o

xponylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:25

Hoe kun je dan je paard correct aan de teugel laten lopen?
En als je paard vraagt om aan de teugel te lopen, wat moet je dan zelf doen?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:36

xponylove schreef:
Hoe kun je dan je paard correct aan de teugel laten lopen?
En als je paard vraagt om aan de teugel te lopen, wat moet je dan zelf doen?

Mooie vraag maar er is niet een makkelijk kort antwoord. Goede aanleuning ontstaat door juiste africhting en training als dat goed is neemt het paard zelf de aanleuning en komt dan aan de teugel.
Op deze pagina kan je bijv. Wel meer info vinden http://www.paarden-blaadjes.nl/dressuur/aanleuning.html
In het proevenboekje staat ook kort het Skala der Ausbildung en daarvan is aanleuning ook een punt. Die kan je ook vinden op de Bokt Wiki http://www.bokt.nl/wiki/Skala_der_Ausbildung

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 16:55

Of gewoon goed het topic een beetje doorlezen. Dan komen de antwoorden vanzelf voorbij ;)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:00

Moet je eigenlijk wel bij deel 1 beginnen :) ... Je hoeft je iig niet meer te vervelen, xponylove

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:02

Hoi!
Ook ik kom hier maar eens binnenvallen, lees af en toe mee en er komen interessante dingen voorbij!
Ik zal Zenith even voorstellen, Zenith is een 12 jarige ruin die nu bijna 3 jaar onder het zadel is. Deze 3 jaar verzorg ik hem ook. Hij heeft erg lang stil gestaan en was erg dik toen ik met hem begon, nu vind ik dat hij wel een mooi gewicht heeft bereikt en ik merk hier ook zeker voordelen van!

We zijn al een tijdje bezig met een zadel zoeken en hebben er nu misschien een gevonden. Hier heb ik twee keer mee gereden en ik merkte dat hij daar zoveel lekkerder onder liep dan onder zijn eigen zadel dat ik heb besloten niet meer met zijn eigen zadel te rijden. Tot de zadelmaker is geweest leg ik er dus even geen zadel op en rijd ik zonder. Dit gaat prima nu en hij begint ook weer lekker losser te worden, ik merk dus zeker dat zijn oude zadel helemaal niet goed meer lag(helaas heeft hij hier ook wat drukplekken van gekregen wat de aanleiding was opzoek te gaan naar een nieuwe.)
Deze foto is afgelopen zondag gemaakt en ik ben eigenlijk wel erg benieuwd wat jullie van hem vinden hier. Zelf vind ik dat lastig beoordelen, een foto van mijn eigen rijden dus dat laat ik aan jullie over! Wel zie ik dat ik mijn handen nogal gek kantel, zeker een puntje om weer op te gaan letten!

Deze week komt de tandarts dus ik hoop dat ook weer te merken aan hem. Het nageven vind ik absoluut nog niet belangrijk, het belangrijkste vind ik dat hij lekker zijn rug kan ontspannen en dan komt de rest vanzelf wel.
Zenith heeft trouwens een gekke tik om af en toe als hij lekker ontspannen loopt zijn bovenlip naar voren te steken. :P

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb omschreven en jullie wat met de foto kunnen!
Afbeelding
Ik twijfel zelf ook nog wel eens over mijn lengte, of ik niet veel te groot ben voor hem :o

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 14:19

Ik vind het in elk geval een ontspannen beeld. Nu is het lastiger beoordelen zonder zadel. Je handen zeg je zelf al. Verder, ook zonder zadel, been lang houden. Hak uitdrukken en tenen naar voren. Nu klem je te veel. :)

Het paard is verre van actief en ik denk ook dat de tact niet helemaal klopt het voorbeen is namelijk al helemaal van de grond en onderweg naar voren terwijl het achterbeen net van de grond af komt. Verder, kijk om je heen! Je pony moet uiteindelijk gaan nageven, jij niet :+

Ik denk niet dat je te lang bent. Denk dat je nog net netjes past. Voordeel; fjorden zijn werk paarden, gefokt om karren met meel en alles te trekken, of de grond om te ploegen. Ze zijn enorm sterk, en aan je gewicht zou het zeker niet liggen. Zorg vooral dat je hem niet in de weg zit.

Ben benieuwd naar plaatjes met zadel. :) :i

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:05

Eeuwig zonde dat het topic is doodgebloed.

Kunnen we hier nog iets aan doen?

Ik begon in 1 vd eerste topics een paar jaar terug, haha.

Daar heb ik eens getoond hoe mijn paardje was toen ze bij me kwam.
Afbeelding

Uiteindelijk een paar jaar later (volgens mij vroeg ik haar meer door links te komen := )
Afbeelding

Inmiddels is ze leermeester voor een meisje van 10. <3

Ik heb een nieuwe uitdaging gevonden van bijna 5 jaar oud (geen eigen paard meer maar een bijrijdpaardje) 2e keer er op.
Afbeelding

Zou het leuk vinden als we hier elkaar weer opbouwende kritiek gaan geven en met en van elkaar kunnen leren.

Liefs Samantha

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:20

Wat leuk dat je dit topic nieuw leven wilt inblazen!
Op je eerste en laatste foto ga ik niks zeggen, maar heb wel een puntje van kritiek op je tweede foto.

Wat ik zie is een gespannen gezichtsuitdrukking bij haar en een enorme kap erop in haar hals, wat ik gelezen heb op sustaineble dressage is dat niet gewenst. Er lijkt mij ook een deukje achter het zadel, wat duidelijk overeenkomt met haar halshouding.

Volgens mij is de momentopname een paard dat eventjes lekker de beentjes optrok op de vraag die je stelde, maar met de rug weg en de hals opgedrukt.

Neemt niet weg dat het een gaaf moment is in de benen!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:18

SheeNegro schreef:
Op je eerste en laatste foto ga ik niks zeggen, maar heb wel een puntje van kritiek op je tweede foto.

Wat ik zie is een gespannen gezichtsuitdrukking bij haar en een enorme kap erop in haar hals, wat ik gelezen heb op sustaineble dressage is dat niet gewenst. Er lijkt mij ook een deukje achter het zadel, wat duidelijk overeenkomt met haar halshouding.

Volgens mij is de momentopname een paard dat eventjes lekker de beentjes optrok op de vraag die je stelde, maar met de rug weg en de hals opgedrukt.

Op de fotos en film deinsde ze mooi in de rug, ik vind niet dat ze hier vasthield achter t zadel omdat ik t verloop van de beweging ken. Zodra haar been verder ondertreed komt haar rug omhoog. Ze heeft n beetje een gezonken rug en een hoge schoft dus helemaal bol zal die nooit worden. De draf was niet verzameld maar juist groot. Als ze echt hol en vast zou zijn had het achterbeen na geweest.

Wbt front. Kap niet gewenst snap ik niet wat je mee bedoeld. Bovenlijn is netjes aangespannen en geen kuil voor de schoft dus bovenin geforceerd is ze niet. Wel drukt ze zich wat op omdat ik haar met activiteit er in rijden uit balans breng. En haar orenspel is op t zweepje :P

Wat bedoel je precies met die kap, ben ik wel nieuwsgierig naar! Linkje?

_Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:37

even een klein paspoortje van mijn topper.
Ik heb Banique (V.Rubiquil) nu sinds eind december in mijn bezit. Banique is een ruin van 9 jaar oud met een geweldig karakter. Hij is 1.72. We hopen binnenkort dressuurwedstrijden te starten. Een groot verbeterpunt is de stelling :D (niet te zien op de foto) en mijn beenligging :+
Tips zijn altijd welkom!
Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:12

SheeNegro schreef:

Afbeelding

Wanneer been verder onder de massa is en bij minder groot draven is rug recht zoals hier :)

Waarom zeg je niets op de laatste foto met mn nieuwe zwarte vriendinnetje? Mag best hoor als je iets ziet. Moeten nog groeien als combi :D
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 16-04-16 23:14, in het totaal 2 keer bewerkt