Gaat goed komen Melis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Celiien schreef:Jammer dat het hier verder zo stil is en niemand meer wat post!
Ik dan maar (weer) ben zo trots op Joey. Hij begint lekker actief te worden, en z'n conditie komt ook op gang. Ik begin heerlijk te ontspannen, we hebben elke week les en LU heeft vandaag voor t eerst 'echt' gereden op stal! Volgende week gaat ze weer, incl les.
Hier twee foto's van van de week:
[ [url=m/Y4snJU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KREawU.jpg]Afbeelding[/url] ]
LoveUggs schreef:@ElisaXJoelle, wat wil je hier mee? Heb je de OP doorgelezen?
Ik heb vorige week voor het eerst eventjes op Joey gereden! Celiien er eerst op, en toen mocht ik ook nog eventjes!
Gister was dan mijn eerste keer dat ik echt alles zelf met hem heb gedaan, en we hebben gelijk een lesje genomen.Vind het belangrijk dat, helemaal met een paard dat er eigenlijk pas net is, dat er ondanks dat er 2 ruiters zijn, op de zelfde manier gereden word. Nu zijn Celine en ik vrijwel hetzelfde qua rijden (bijna met alles wel
) maar toch even belangrijk dat we daarin niet verschillen en er gelijk op een goede manier met hem omgegaan word.
In het begin had ik het echt wel moeilijk met hem! Hij was een beetje aan het testen, schrok van van alles en nog wat. Hij is nog erg onregelmatig in tempo, maar heb uiteindelijk onwijs fijn gereden. Was voor ons beiden onwijs hard werken.Na een half uurtje rijden was ik bekaf!
en we hebben een uurtje les. (Al is genoeg natuurlijk genoeg) Dus we gingen nog even verder! Veel figuren, bezig houden, 'onverwachte' wendingen. Toen dat enigszins een beetje goed ging ook wezen schakelen. Naar voren, maar ook terug. Oefenen met halthouden, geduld hebben. Het stukje naar voren schakelen kan hij wel
![]()
Mijn opmerking met uitstappen; ik kan nu wel zeggen dat ik echt op een paard gereden heb, want jeetje wat een beweging zit daarin!
Hoop binnenkort, eens een paar foto's te kunnen plaatsen maar ik wilde het toch graag eventjes delen.
EliseXJoelle schreef:[ [url=m/Axb3o4.jpg[/url] ]
[ [url=m/PsmnI6.jpg[/url] ]
EliseXJoelle schreef:EliseXJoelle schreef:[ [url=m/Axb3o4.jpg[/url] ]
[ [url=m/PsmnI6.jpg[/url] ]
had ik hier mooi 'commentaar' bij gezet gisteren deed mijn telefoon raar en heeft alleen de foto's geplaatst
Over boven genoemde foto's had ik zelf het volgende willen zeggen:
Ik rijd Falco nu goed een halfjaar dressuurmatig dat we ook richting ontspanning gaan (hij is een goed jaar van mij en kwam zadelmak bij mij, maar kwa dressuur had hij nog weinig kaas gegeten ook reactie op de hulpen ging veelal nog mooizaam dus daar lag onze eerste prioriteit. In een half jaar alles heel rustig aan gedaan was hij er zelf klaar voor verder te gaan)
We zijn op dit moment enkel bezig met het zoeken naar de ontspanning. We zijn net op het punt dat hij durft te ontspannen, maar dat ik mijn teugels in contact mag houden. Ben zelf enorm blij met het draf beeld. Hij loopt op eigen benen en niet te diep. zeker voor een paard met kortte nek vind ik het een fijn beeld.
Over de galop. Daar weet ik dat nog het een en ander aan verranderd mag worden. Dit is dan ook onze moeilijke gang. Hij mist kracht en balans in de galop. Daar blijven we aan oefenen. Voor nu heel blij met het beeld dat hij geen hertje is en een ontspannen galop toonde! (geen moment opname dit keer, want hij heeft zo 2x 1 rondje gegalopeerd)
Maralyn: bedankt voor je tips. Misschien dat mijn uitleg hier boven over de foto's gelijk wat duidelijkheid bij jou schept wat de reden is dat hij zo loopt (maar wat je zelf ook al gezien had)
In draf schakelen we inderdaad veel in tempo (ook aan de longe). Hij mag nog wel actiever in zijn achterhand uiteindelijk. maar voor zijn net 5 jaar en korte tijd dressuur ben ik zeer tevreden.
Galop vinden we beide moeilijkdoen daarom steeds korte stukjes.
Onze huidige bak (huren we vlakbij) vind ik niet geschikt om echt balkjes te gaan lopen. hij is redelijk zwaar zoals je ziet (en nu was hij op de foto's tot nu toe op zijn best!)
balkjes doen we wel thuis in de weide af en toe. in uitjes is zeker een leuke oefening zodra de weide weer geschikt is.
Thnx voor je tips!!
Zo nu weer tijd om aan het werk te gaan
xponylove schreef:Hoe kun je dan je paard correct aan de teugel laten lopen?
En als je paard vraagt om aan de teugel te lopen, wat moet je dan zelf doen?
SheeNegro schreef:Wat leuk dat je dit topic nieuw leven wilt inblazen!
Op je eerste en laatste foto ga ik niks zeggen, maar heb wel een puntje van kritiek op je tweede foto.
Wat ik zie is een gespannen gezichtsuitdrukking bij haar en een enorme kap erop in haar hals, wat ik gelezen heb op sustaineble dressage is dat niet gewenst. Er lijkt mij ook een deukje achter het zadel, wat duidelijk overeenkomt met haar halshouding.
Volgens mij is de momentopname een paard dat eventjes lekker de beentjes optrok op de vraag die je stelde, maar met de rug weg en de hals opgedrukt.
Neemt niet weg dat het een gaaf moment is in de benen!
SheeNegro schreef:Wat leuk dat je dit topic nieuw leven wilt inblazen!
Op je eerste en laatste foto ga ik niks zeggen, maar heb wel een puntje van kritiek op je tweede foto.
Wat ik zie is een gespannen gezichtsuitdrukking bij haar en een enorme kap erop in haar hals, wat ik gelezen heb op sustaineble dressage is dat niet gewenst. Er lijkt mij ook een deukje achter het zadel, wat duidelijk overeenkomt met haar halshouding.
Volgens mij is de momentopname een paard dat eventjes lekker de beentjes optrok op de vraag die je stelde, maar met de rug weg en de hals opgedrukt.
Neemt niet weg dat het een gaaf moment is in de benen!