Aimee schreef:Nou Q.... ik weet zeker dat die nieuwe hulpengeving beter en uitgebreider uit te leggen is dan alleen "het is simpeler". Daar zit een hele gedachtengang achter en iemand die met die hulpengeving rijdt, zou dat toch goed uit moeten kunnen leggen.
Ik zou zeggen: laat ze er maar mee komen!
Imke kwam bij de clinic niet veel verder dan wat ik al plaatste, en hun laatste boek geeft ook niet veel meer houvast.
horseyfries schreef:Dan zorg je simpelweg dat de voorwaarden voor goed achterwaarts gaan beter worden, dus je werkt aan de basisfouten, in plaats van de daardoor ontstane fouten op te lossen zoals jij dat blijkbaar wilt doen!
Je bedoelt de voorwaartse drang weer extra opvoeren, zodat ie niet meer netjes stil kan blijven staan, zoals dat tegenwoordig schijnt te moeten? 
Het gevaarlijke van deze oversimplificatie van hulpen vind ik ondermeer, dat de kans erg groot is dat men zelf meer doet dan men vertelt; misschien niet met de benen (dat hoeft inderdaad niet altijd), maar dan wel met de zit - en daar hoor je ze niet meer over (behalve in het begin, waarbij nog wordt gezegd dat de zit enorm belangrijk is...).
Kafue schreef:Vraag is en blijft of je dan bezig bent met africhten of trainen en beter maken.
Ik vind dan tegen het paard zeggen TERRRRUG nog het logischte, en dan vind ik dant we ook weer moeten mogen klakken met de tong.
Of hee jaaa iemand met het centenbakje laten rinkelen bij de passage.
Kafue begrijpt volgens mij exact mijn probleem met het systeem
.