Daarnaast kan je van iedereen wat leren. Of Moll nu al 30 jaar bezig is met paarden, of slechts 5 jaar.
Hij weet dingen wel goed te vertellen en uit te leggen.
En het belangrijkste is: paard en ruiter worden er beter van.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Splinter schreef:Telkens als er een interessante discussie gaande is, kom jij erdoorheen met iets onzinnigs,
als er dan gevraagd wordt om meer van je methode te laten zien volgen er weer ontwijkende antwoorden,
nombrado schreef:Moll schreef:U onderbouwd niets, u trekt zelf medische kennis in twijfel en u gaat de elke natuur wet te boven in uw uitspraken, vragen die u steld word veel al niet mee op in gegaan omdat ze nergens op slaan.
dus veel al zijn het de mensen hier wel met elkaar eens dat u geen aanwinst bent in dit topic, en u mensen verstrekt me foutive informatie, ook zo over mij in deze.
Moll
Ik kan me nog goed herinneren, dat je je aanmeldde op een andalusier forum, als iemand die net zijn 1 ste paard had, een andalusische hengst.
daar heel wat vragen heeft gesteld , die ook leerzaam werden beantwoord.
dit was 5 jaar geleden.
De toon was daar wel heel wat kleiner dan hoe je je hier neerzet.
als klassieke instructeur?
wel knap gedaan in 5 jaar?
hoeveel paarden heb je in die 5 jaar opgeleid naar hoog nivo?
nombrado schreef:Splinter schreef:Telkens als er een interessante discussie gaande is, kom jij erdoorheen met iets onzinnigs,
als er dan gevraagd wordt om meer van je methode te laten zien volgen er weer ontwijkende antwoorden,
Is een mond van een paard onzinnig?
is het lichaam van een paard onzinnig?
is de houding van een ruiter onzinnig?
lijkt me niet ontwijkend, juist zeer informatief en leerzaam.
Moll schreef:voor dat ik me eerste eigen paard kocht heb daarvoor ook al met paarden gewerkt, en ook op een stal gewerkt en al daar ook mijn eerste paard opgeleid, en veel geleerd, dat ik in verhouding tot velen hier nog niet de jaren heb is er juist wel altijd de juiste begeleiding geweest, van af het moment dat ik begonnen bent, echter klopt het aantal jaren nog steeds niet die u hier noemt.
en als u twijfel aan mijn kunnen mag dat uiteraard want dat gevoel is zeker wederzijds, en de mensen die wel dat vertrouwen in mij hebben posten ook in dit topic, en ik hoef daar in geen namen te noemen.
alles wat ik doe kan ik onder bouwen, dat kan ik helaas van u niet zeggen.
piepenfiets schreef:Nombrado,van nature loopt een paard op de voorhand dus ik begrijp het stuur met bekken verhaal niet.
Misschien kunt u me uitleggen hoe het dan zit met "de opbouw van de gewrichten en dat dit zo bedoeld is van het bekken"
laura1986 schreef:Wat boeit het hoe lang iemand al met paarden bezig is? Misschien heeft Moll het wel erg getroffen, heeft nooit iets verkeerds aangeleerd, en wel goede begeleiding gehad etc etc?
Ik ben zelf al heel wat langer met paarden bezig, maar kom nu via omwegen bij de klassieke dressuur uit. Die omwegen hebben ontzettend veel tijd gekost, sommige aangeleerde dingen moet ik weer afleren etc.
Ik vind dat persoonlijk niet leuk, maar het is zoals het is. Als iemand anders meer bereikt in minder tijd kan ik nu nog dat best frustrerend vinden, maar blijf daar dan niet als een kind in hangen.