Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mireille1970 schreef:Zoals gezegd, ik vond het ook leuk, vond alleen niet alles even fantastisch. De clinic van Imke viel me dus wat tegen (daarvoor was ik speciaal vrij vroeg aanwezig...).*zucht*
Voor mij is het glas altijd halfvol en ik heb dus werkelijk genoten op Jumping!
Voor sommigen zal het glas altijd halfleeg zijn...
QQQQ schreef:Mireille1970 schreef:Zoals gezegd, ik vond het ook leuk, vond alleen niet alles even fantastisch. De clinic van Imke viel me dus wat tegen (daarvoor was ik speciaal vrij vroeg aanwezig...).*zucht*
Voor mij is het glas altijd halfvol en ik heb dus werkelijk genoten op Jumping!
Voor sommigen zal het glas altijd halfleeg zijn...
Positieve uitschieters vond ik o.a. Coby en Silvia Iklé.
Het springen ziet er rijtechnisch niet erg mooi uit, maar was wel spannend, vooral met die Maikel vd Vleuten.
Mireille1970 schreef:Heeeeeeeeeee dit vind ik een discussie waard...
Positieve uitschieter Iklé kan ik mij in vinden. Het is allemaal wat knullig en ze butst wat, maar wat is dat paard correct afgericht in de drafreprise, galop zeer zwak in verhouding.
Maar Coby? JIJ vind dat een positieve uitschieter? Met Ojay? Gisteren ook nog geweest? Wat een aanfluiting, sorry. Onderbeen gaat van neusgat naar lies en dat 20x heen en weer per pas én - het ergste - de hele weg is ze 'm aan het corrigeren in de bek, continu die handen om en om zaagtechnisch aan het plukken en rukken... vreselijk!!
Mireille1970 schreef:Iklé's piaffe vond ik vooral de moeite waard. (weet iemand hoe oud ze is? Lijkt ze ouder door d'r haarkleur dan ze is?)Positieve uitschieter Iklé kan ik mij in vinden. Het is allemaal wat knullig en ze butst wat, maar wat is dat paard correct afgericht in de drafreprise, galop zeer zwak in verhouding.
Maar Coby? JIJ vind dat een positieve uitschieter? Met Ojay? Gisteren ook nog geweest? Wat een aanfluiting, sorry. Onderbeen gaat van neusgat naar lies en dat 20x heen en weer per pas én - het ergste - de hele weg is ze 'm aan het corrigeren in de bek, continu die handen om en om zaagtechnisch aan het plukken en rukken... vreselijk!!
QQQQ schreef:Mireille1970 schreef:Iklé's piaffe vond ik vooral de moeite waard.Positieve uitschieter Iklé kan ik mij in vinden. Het is allemaal wat knullig en ze butst wat, maar wat is dat paard correct afgericht in de drafreprise, galop zeer zwak in verhouding.
Ik was er zondag niet - dat was het dressuurgala? Zaterdag vond ik haar terecht eerste hoor.
QQQQ schreef:Mireille1970 schreef:Iklé's piaffe vond ik vooral de moeite waard. (weet iemand hoe oud ze is? Lijkt ze ouder door d'r haarkleur dan ze is?)Positieve uitschieter Iklé kan ik mij in vinden. Het is allemaal wat knullig en ze butst wat, maar wat is dat paard correct afgericht in de drafreprise, galop zeer zwak in verhouding.
Ik was er zondag niet - dat was het dressuurgala? Zaterdag vond ik haar terecht eerste hoor.
Mireille1970 schreef:Iemand trouwens die Rohdiamant x Darwin in de Z2 finale gezien??? En zich ook zo verbaast dat niemand die uitbelde? Kreupel dekt niet de lading.... jeetje!
Gerrie schreef:Mireille1970 schreef:Iemand trouwens die Rohdiamant x Darwin in de Z2 finale gezien??? En zich ook zo verbaast dat niemand die uitbelde? Kreupel dekt niet de lading.... jeetje!
Je bedoelt dat wat typische voorbeentje??
Ik ken nog een Rohdiamant die dat ook doet....
Enne, jury's gaan als het even kan niet op de stoel van een DA zitten..! Het zal bij de opmerking onregelmatig blijven steken...
Mireille1970 schreef:Ah, dan klopt die haarkleur dus wel redelijkZe is 58. En heeft niet vooraan gestaan bij schoonheid tjonge...Maar inderdaad, piafferen kan die. Maar heb je in de kur, die witte pony gezien met al dat dikke haar en die erg vreemde conformatie? Die kende het spelletje ook bijzonder goed.
Kafue schreef:Ja, voor mij ook... In het kader van "simpele hulpen" (de nieuwe Academy filosofie), waarbij men propageert om alléén met de teugel een paard terug te nemen, moet er blijkbaar ook alléén met de teugel worden ingewerkt bij het achterwaarts gaan. Imke ziet achterwaarts gaan vanuit stand, hetzelfde als een overgang van stap naar halt, en dus moet je dezelfde hulp gebruiken.En hoe dat zo moet je tegenwoordig achterwaarts op alleen de teugel? Dat is dus weer helemaal nieuw.
Kafue schreef:Zeker is het niets nieuws, maar het verbaast mij dat Imke wel ziet dat 't fout gaat (aan hoe het paard de SB liep), maar niet opmerkte dat de amazone d'r beenposities had omgedraaid (en je kon aan de binnenkant staand ook haar buitenbeen onder de buik van 't paard door zienEn dat het binnenbeen op de singel hoort bij het SB gaan is niets nieuws, ha ha ha maar de meesten denken dat het buitenbeen in het SB gaan het binnenbeen wordt. Ga bij de gemiddelde M prief staan kijken en 15 van de 20 schuiven steenvast hun binnenbeen naar achteren.
QQQQ schreef:Je kunt 'm ook leren op een fluitsignaal achterwaarts te gaan, maar dat valt onder "poedeldressuur".
kataklopje schreef:QQQQ schreef:Je kunt 'm ook leren op een fluitsignaal achterwaarts te gaan, maar dat valt onder "poedeldressuur".
definitie: De dressuur heeft de harmonieuze ontwikkeling van het organisme en van de natuurlijke eigenschappen van de poedel ten doel. De poedel wordt daarbij levendig, gehoorzaam en kalm in zijn bewegingen gemaakt, waarbij een volmaakte harmonie met zijn ruiter tot stand komt.
Niks mis mee![]()
![]()
kataklopje schreef:QQQQ schreef:Je kunt 'm ook leren op een fluitsignaal achterwaarts te gaan, maar dat valt onder "poedeldressuur".
definitie: De dressuur heeft de harmonieuze ontwikkeling van het organisme en van de natuurlijke eigenschappen van de poedel ten doel. De poedel wordt daarbij levendig, gehoorzaam en kalm in zijn bewegingen gemaakt, waarbij een volmaakte harmonie met zijn ruiter tot stand komt.
Niks mis mee![]()
![]()
Kafue schreef:Natuurlijk trek aan de teugel is achterwaarts, maar hoe gaat het dan met de halve en hele ophoudingen oftewel de parades.
Is dat dan niet weer verwarrend voor het paard.
En hoezo is dat logisch voor het bewegingsafloop patroon, en wat is er dan mis als je het met zit en been doet en enkelt de hand sluit zoals bedoeld.
Is zon paard dan nog wel aan zit en been gereden of wordt het meer een verhaal van het paard is aan been en hand?
En als het dan been en hand is hoe kun je dan checken of die aan de hulpen is vervalt dan het zgn uverstreichen?
Het zal dan voor het paard eenvouding zijn voor de ruiter wordt het weer verwarrend
Aimee schreef:Niet noodzakelijk in overeenstemming met de natuurlijke bewegingsafloop, niet noodzakelijk in overeenstemming met de anatomie.Ook achter de "nieuwe" hulpengeving zit een logische redenatie die inspeelt op (het natuurlijke leervermogen van) het paard.
Niks mis mee![]()
![]()