Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

damian23

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:42

@Woestijn, prachtige foto's die mij ook aanspreken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:04

Dank allemaal :)
Aangezien het klinische beeld op het moment per week aanzienlijk slechter wordt kan ze eigenlijk inmiddels niet meer zonder pijnbestrijding en is er voor mij eigenlijk maar 1 beslissing die ik voor mijzelf kan rechtvaardigen. Waarschijnlijk laat ik haar inslapen.
Er zijn ook paarden met pssm die goed te managen zijn, maar de DA ziet het in mijn geval uiterst somber in aangezien ze ook over laatste paar weken haar karakter 'verloren' heeft.

Woestijn, dat is inderdaad zeer prettig om naar te kijken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:07

Zijn daar ook filmpjes van Woestijn? Fijne plaatjes vind ik het... Schrok alleen een beetje van het ijzerwerk in de mond op de laatste foto, wat is dat voor bit?

Jeetje man, wat een nare beslissing moet jij nemen Sizzle... moet er niet aan denken... Heel veel sterkte!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:11

Is in feite gewoon een stang en trens maar dan met een net iets andere werking van de stang door de bocht die erin zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:17

Okay dank, nog niet eerder gezien zoiets.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:34

heel veel sterkte Sizzle......

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:37

Sizzle schreef:
Ze kreeg al enkel hooi.
Ik kan niets verbeteren waarschijnlijk.
Prognose is erg slecht dus waarschijnlijk is het einde verhaal....

Weet je toevallig hoeveel suiker er in je hooi zit? Ik heb een shetje met Chusing en ik laat ieder jaar mijn hooi testen op suiker zodat ik zijn voer hierop kan aanpassen. Ik heb een keer een partij gehad met maar liefst 200 gram suiker de kilo hooi. Zag er prachtig uit, mooi extreem langstellig en grof hooi, maar shet deed het er heel slecht op. Shet mag alleen hooi of voordroog onder de 100 gram per kilo. Dit jaar heb ik echt prachtig voordroog voor hem. Eiwit rond de 80 en suiker ook rond de 80.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 15:41

Geen Engels raaigras kopen.
Het is het meest gebruikte hooi in NL, goed voor de melkproductie, slecht voor paarden.
Gemengd weidehooi en voor een deel wegkantjes hooi voor de kruiden.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:07

Ik haal nu ook drie jaar bij een boertje die het land heeft ingezaaid met een paardenmengeling. Tot nu toe ieder jaar suiker onder de 100 gram gehad.

ik heb zelf deze mengeling in de wei staan. Paarden vinden het minder lekker omdat ze meer moeten kauwen. Het namelijk heel grof gras maar het is wel veel beter voor ze.
Samenstelling:
45% timotee
25% roodzwenk
15% kropaar
15% beemdlang

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 16:12

damian23 schreef:
Ik haal nu ook drie jaar bij een boertje die het land heeft ingezaaid met een paardenmengeling. Tot nu toe ieder jaar suiker onder de 100 gram gehad.

ik heb zelf deze mengeling in de wei staan. Paarden vinden het minder lekker omdat ze meer moeten kauwen. Het namelijk heel grof gras maar het is wel veel beter voor ze.
Samenstelling:
45% timotee
25% roodzwenk
15% kropaar
15% beemdlang

Wij hebben hier gras uit de Camargue, 21 verschillende soorten + onkruiden.......

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:09

Ik heb bio berghooi van het bedrijf waar ze staat. Hooi is per loopstal groep aangepast op 'rijkheid' en wordt in het zomerseizoen ook nog eens extra met stro samen geperst.
Het is de eerste stal waar ik niet bang hoef te zijn dat ze te dik wordt. De omstandigheden zijn volledig aangepast aan koudbloeden en andere sobere paarden danwel ex-hoefbevangen patienten etc.

In het verleden heb ik al geexpetimenteerd met pssm aangepast voer (heb het ergens altijd al een beetje vermoed) maar het heeft nooit een verschil gemaakt in de mate van (te) hoge spierwaarde.

Aangezien ze nu zelfs haar top positie in de groep niet meer goed weet te handhaven en zelfs boos begint te doen tegen de anderen terwijl ze juist altijd een paard geweest is dat juist in elke kudde de rust en harmonie erin bracht kan ik niet anders concluderen dan dat ze heel veel pijn heeft.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:30

Sizzle, meer kan je niet doen. voeding is dan ook geen wondermiddel.
Sterkte met je besluit, maar als ik het zo hoor is ze niet echt meer een blij paard.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:35

het klinkt inderdaad alsof je geen keuze meer hebt... heel veel sterkte...

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:13

Sizzle: sterkte en wijsheid in de beslissingen die voor je liggen, zou niet graag in je schoenen willen staan.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:19

Er zijn in dit topic al een paar namen langsgekomen, maar mochten jullie goede kd gerichte instructie weten, dan is die info nuttig om in pb te melden bij S.man of ondergetekende.
Vervolg is om betreffende instructie vrijblijvend te benaderen.

Er is groeiende vraag naar en daar heeft dit topic, met al zijn input en output, zeker aan bijgedragen.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:22

Peetstap, waar ik ook interesse in heb ik KD gerichte clinics. Dus mochten jullie iets voorbij zien komen, zouden jullie dat dan in dit topic willen delen?

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:39

Hoop dat een ieder dat gaat doen, ook graag de meelezers.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:44

Vlakbij mij woont Florien de Graaf, zij geeft ook klassiek les. Kent iemand haar misschien en weet iemand meer over haar benaderingswijze? Ik heb in het verleden met een vorig paard een keer een proefles gehad van haar, maar toen was ik nog niet toe aan deze manier van rijden en heb toen verder gezocht naar andere instructie.

Vanmiddag weer fijn gereden trouwens! Het gaat steeds beter met het stretchen, ook in de draf. Wanneer er wat spanning in komt, ga ik wat links en rechts inbuigen en daar ontspant ze superfijn op en zakt zo weer naar de stretch. Ik ben ook bezig om haar wat meer te wennen aan "vreemde objecten" aangezien ze altijd heel beschermd is gehouden bij mijn ouders op stal. Niks engs mocht in haar buurt komen en bijvoorbeeld een buitenrit was veeeeeel te gevaarlijk en not done. Paard is dus weinig gewend helaas, maar nu ze bij mij zelf thuis staat brengen we daar verandering in. Zo heb ik wat balkjes en cavaletti's gekocht waar we mee aan het oefenen zijn en die ze nog wel heel eng vindt. Nu heb ik die door de bak verspreid liggen en rijden we er domweg tussendoor en omheen om eraan te wennen.

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:45

Sizzle schreef:
Ik heb bio berghooi van het bedrijf waar ze staat. Hooi is per loopstal groep aangepast op 'rijkheid' en wordt in het zomerseizoen ook nog eens extra met stro samen geperst.
Het is de eerste stal waar ik niet bang hoef te zijn dat ze te dik wordt. De omstandigheden zijn volledig aangepast aan koudbloeden en andere sobere paarden danwel ex-hoefbevangen patienten etc.

In het verleden heb ik al geexpetimenteerd met pssm aangepast voer (heb het ergens altijd al een beetje vermoed) maar het heeft nooit een verschil gemaakt in de mate van (te) hoge spierwaarde.

Aangezien ze nu zelfs haar top positie in de groep niet meer goed weet te handhaven en zelfs boos begint te doen tegen de anderen terwijl ze juist altijd een paard geweest is dat juist in elke kudde de rust en harmonie erin bracht kan ik niet anders concluderen dan dat ze heel veel pijn heeft.

Jemig wat een slecht nieuws. Ja heb ik ook bij mijn merrie gezien die ik moest laten inslapen op hele jonge leeftijd, die raakte ook haar positie kwijt in t koppel. Zo rot om te zien. Wens je veel sterkte toe.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:52

Sterkte Sizzle. Het is niet anders, maar als ik het zo hoor is inslapen wel de juiste keuze.

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:04

Fl orien de Gr aaf was volgens mij vroeger AR instructrice maar is daar mee gestopt om over te stappen naar een meer klassieke richting. Momenteel lest ze ook bij Portugese instructeurs die naar NL worden gehaald en volgens mij rijdt ze een Lusitano.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:33

Ik zoek een fijne instructeur in het noorden van Nederland: liefst Drenthe of Groningen.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:46

Ik heb Florien vorig jaar gezien bij paard&koets en ik vond dat nog erg academisch ogen (erg tempo terug rijden). Maar ze schijnt inderdaad wat meer de klassieke richting in te zijn gegaan. Als het je wat lijkt zou ik gewoon vragen of je een keer bij een les mag komen kijken.

Watermill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:49

Sizzle, wat een akelig bericht. Ik leef met je mee.

Klassieke dressuur instructie: Mireille den Hoed beviel mij goed, helaas stopte ze met het op locatie lesgeven. Pittige dame, maar heel eerlijk. Leerlinge van Antoine de Bodt (rechtrichten, niet AR).
Ze lest zelf bij Rien van de Schaft en heeft haar bedrijf in Lienden (Betuwe).

Ik ben zelf fan van de youtube filmpjes waarin de Duitser Klaus Balkenhol ruiters begeleidt, hij is al in de 70 en heeft zelf zeer hoog gereden (dacht Olympisch). Zoek op ''Alte Meister", dan vind je zijn filmpjes wel. Ik moet nog uitzoeken hoe het uploaden werkt :D