Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sizzle schreef:Ze kreeg al enkel hooi.
Ik kan niets verbeteren waarschijnlijk.
Prognose is erg slecht dus waarschijnlijk is het einde verhaal....
damian23 schreef:Ik haal nu ook drie jaar bij een boertje die het land heeft ingezaaid met een paardenmengeling. Tot nu toe ieder jaar suiker onder de 100 gram gehad.
ik heb zelf deze mengeling in de wei staan. Paarden vinden het minder lekker omdat ze meer moeten kauwen. Het namelijk heel grof gras maar het is wel veel beter voor ze.
Samenstelling:
45% timotee
25% roodzwenk
15% kropaar
15% beemdlang
Sizzle schreef:Ik heb bio berghooi van het bedrijf waar ze staat. Hooi is per loopstal groep aangepast op 'rijkheid' en wordt in het zomerseizoen ook nog eens extra met stro samen geperst.
Het is de eerste stal waar ik niet bang hoef te zijn dat ze te dik wordt. De omstandigheden zijn volledig aangepast aan koudbloeden en andere sobere paarden danwel ex-hoefbevangen patienten etc.
In het verleden heb ik al geexpetimenteerd met pssm aangepast voer (heb het ergens altijd al een beetje vermoed) maar het heeft nooit een verschil gemaakt in de mate van (te) hoge spierwaarde.
Aangezien ze nu zelfs haar top positie in de groep niet meer goed weet te handhaven en zelfs boos begint te doen tegen de anderen terwijl ze juist altijd een paard geweest is dat juist in elke kudde de rust en harmonie erin bracht kan ik niet anders concluderen dan dat ze heel veel pijn heeft.