PoekieX schreef:SheeNegro schreef:Poekie, we kunnen je niet echt veel helpen zo, het gemakkelijkste is een stap/draf/galop foto en liefst langs de zijkant genomen![]()
Een verhaaltje is er ook altijd wel welkom bij! Waar was je mee bezig, wat is je doel, enz..
Ik heb niet echt een verhaal, en ook niet een foto vanaf de zijkant, ik wou eigenlijk dat iemand reageerde, want bij een ander opic zeggen ze dat dit valse krul is, en dat ik het aan de teugel rijden fout doe enzo, terwijl alle instructrices bij mij op de manege zeggen dat dit geen valse krul is, en ik zie dat anderen het ook gewoon op deze manier doen: handen ontspannen, rustig kneepjes geven, geen kracht zetten.
Op deze foto staat/hangt de pony inderdaad in een valse krul, je kunt zien dat het stukje tussen de oren niet hoogste punt is maar een paar wervels verder naar achteren. Echter, als ik keurig netjes halthoud waarbij het paard perfect in aanleuning staat en vervolgens rustig de tijd neem om een foto te laten maken, misschien wat praat met de fotograaf, er nog eens aan denk zelf leuk te kijken....Dan kan het zomaar zijn dat ook dat paard lekker een stukje zakt, beetje steun zoekt op mij misschien en dat dit beeld tevoorschijn komt. Het hoeft dus helemaal niets te zeggen over jouw rijden, dit is een foto gemaakt om te laten zien hoe knap jullie er samen uitzien, niet gemaakt om te laten zien hoe fijn je pony loopt of om je rijstijl weer te geven.
Kneepjes geven vind ik zelf per definitie niet goed omdat je een hulp blijft herhalen zonder er reactie op te krijgen (je laat immers los zonder dat het paard gereageerd heeft en herhaalt je hulp dan weer). Paarden worden er in veruit de meeste gevallen stug van (omdat ze leren dat ze niet altijd te hoeven reageren) en hebben de neiging om in plaats van naar je hand toe, juist achter je hand te gaan lopen.