QQQQ schreef:Dewi schreef:Waarom denk je dat?zeg Q, heb je nou gewoon mijn post niet gelezen??
Met stijgende verbazing heb ik gezien dat jullie de discussie over `butsen´gewoon voorzetten, alsof ik niks gezegd heb. Kennelijk worden mijn uitspraken met betrekking tot de houding van de ruiter gezien als een mening. En aan andermans mening wordt in dit topic geen waarde gehecht. Laat hetgeen ik gezegd heb nu toevallig geen mening zijn, maar een feit.
Dit kan ik zo stellig beweren omdat het mijn vakgebied betreft. Hier heb ik 8 jaar voor gestudeerd. Ben 4 jaar werkzaam geweest als fysiotherapeut voor mensen. Behandelde gemiddeld 80-100 patienten per week. Allemaal hadden ze klachten die betrekking hadden op houding en beweging. Nu ben ik 3 jaar werkzaam als fysiotherapeut voor paarden. Dus hoe het zit met rugbeweging en de houding van de ruiter weet ik ondertussen ook wel.
Iedere goede fysiotherapeut, cesaroefentherapeut, of bewegingswetenschapper zal hetzelfde antwoord geven als ik, wanneer dit probleem wordt voorgelegd. Niet omdat ze dezelfde mening hebben, maar omdat we ons naast ons logisch verstand en inzicht, vooral beroepen op dezelfde biomechanische en fysiologische principes en de vele wetenschappelijke onderzoeken die gedaan zijn.
Mijn vraagstelling over de ruiter als happy athlete, had met name betrekking op het woord `HAPPY´. Volgens mij zijn jullie helemaal niet happy maar behoorlijk gefrustreerd. Hoe kun je anders elkaar zo publiekelijk afbranden, gebaseerd op foto´s, filmpjes en van horen zeggen?
Er zijn maar 3 oplossingen voor dit probleem:
1. Verplaats dit topic naar Boktmeetings en organiseer een dagje waarop jullie elkaar ´live´kunnen zien rijden en dan weet je pas hoe het echt zit.

2. Kom gezellig met z´n allen naar een door mij georganiseerde clinic ´Houding en zit`

3. Laten we een leuke bosrit maken en die dressuur gewoon laten voor wat het is