[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 14:16

Ik zal daar eens naar gaan zoeken. Inmiddels het ik het boek Denkwerk ook in mijn bezit, interessant en leuk geschreven!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:41

Moderatoropmerking:
We krijgen de laatste tijd regelmatig TEMs omdat het in dit topic nogal eens offtopic gaat.

Uiteraard begrijpen wij ook dat het trainen van paarden een complexe materie is waarbij er veel zaken met elkaar samenhangen. Het is echter niet leuk voor mensen als het oorspronkelijke idee van het topic verdwijnt of voor nieuwe mensen die ontdekken dat het topic ondertussen heel ergens anders over gaat als de titel belooft.

Graag dus back to basic: alleen foto's plaatsen en beoordelen op de aanleuning.

Voor andere onderwerpen graag een apart topic openen of een PB sturen aan de Bokker waarvan je graag verduidelijking krijgt over andere thema's.
Alvast bedankt

SheeNegro

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:27

Is er geen optie om de titel lichtjes aan te passen dan? Want van louter enkel foto's plaatsen door 'vreemde' posters is dit topic niet groots geworden..
Het is de ervaringen delen, het samen denken over sommige onderdelen van 'aan de teugel' en het bespreken van de verschillende perspectieven dat dit topic gaande houden..

Ik leer nog steeds bij in dit topic en ik was er als 1 van de eerste bij. Ja het oorspronkelijk doel is voorbij geschoten, maar uit al de topics heb ik 1 ding geleerd: het begrip 'aan de teugel' kun je niet in 1 antwoord gieten.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:35

Eens met sheenegro, ik vind de discussies en uitlegsessies die hier plaatsvinden juist zó leerzaam! Het zou zonde zijn als dat nu niet meer mag vanwege de topictitel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:36

Dan kunnen jullie toch beter een nieuw topic openen? Lijkt me net zo makkelijk ;)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:37

Maar je wil toch ook horen hoe je kan verbeteren?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:43

Wat ik jammer vind aan dit topic is dat het misleidend is. Het is super interessant wat hier gekletst wordt, maar het is niet waar het topic voor is gemaakt. Regelmatig komen er mensen voorbij die foto's plaatsen a la de originele insteek van het topic, die vervolgens compleet genegeerd worden omdat de andere posters alleen maar teruggrijpen op de discussie die gaande is.

Wat mij praktischer lijkt is als deze discussie verhuist naar een [Discussie]-Aan de Teugel topic, waar deze discussie wel kan plaatsvinden, en dit het fototopic blijft. Zo niet, en als er geen vraag meer is naar een fototopic, verander dan de titel van het topic zodat het beter aansluit.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:47

Mag je ook geen filmpjes posten dan? Ja ik weet dat er [foto] staat maar juist bij aanleuning heeft een filmpje een beter beeld dan een foto.

>> On topic nu, heeft er nog iemand anders naar mijn laatste filmpje gekeken :D

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:49

Ik vraag me ook af of filmpjes dan wel mogen? Ik vind namelijk dat je daar veel meer aan kunt zien dan aan foto's.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:51

Vraag me ook wel af wie er dan tems lopen te sturen want volgens mij vindt iedereen de discussies hier wel interessant of zit ik er dan zo naast?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:51

Waarom zou dat niet mogen?

Het is een beetje lang alleen om in de topictitel te zetten: [BEELDMATERIAAL] Aan de Teugel :')

Ik was het overigens niet :+

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:52

Meer on topic vraag ik me af of iemand zijn of haar mening zou willen geven over mijn laatste filmpjes?

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:36

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 23:37

Ik heb nog wel een plaatje! Van vanavond! Paardlief ging er steeds vandoor, dus moest enorm veel terug rijden. Hierdoor kwamen er dus veel overgangen en werd meneer op de momenten dat hij fijn liep wel lekker actief.
Ik vind het opzich een fijne foto. Binnenhand is te laag, deze doe ik behoorlijk opzij om hem om mn binnenbeen te houden, en vang hem buiten op, maar mijn hand gaat automatisch omlaag, dat is een puntje om aan te werken!
Afbeelding

Hier zijn mijn handen wel weer netjes op 1 hoogte! Meer ontspanning dan op de vorige foto. Moet wel meer voor mij uit kijken!
Afbeelding

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:04

Afbeelding

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:08

Poekie, we kunnen je niet echt veel helpen zo, het gemakkelijkste is een stap/draf/galop foto en liefst langs de zijkant genomen ;)
Een verhaaltje is er ook altijd wel welkom bij! Waar was je mee bezig, wat is je doel, enz..

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:50

eey, ik herken pampushout bij Poekie!

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:09

Hooi!

Ik heb na ruim een maand niet gereden te kunnen hebben eindelijk weer gereden + foto's laten maken!

Zelf was ik aangenaam verrast dat hij eigenlijk zo fijn liep, eerste twee keer er weer op was hij erg hangerig en traag, maar na dat ik weer even een intensief lesje heb gevolgd gaat het nu eigenlijk beter dan ooit! Hij loopt eindelijk fijn op zijn eigen benen en reageert heel goed op mijn hulpen :)

Aan mijn eigen houding moet wel nog wat gesleuteld worden, kan voorlopig alleen maar doorzitten door een enkel blessure.

Waar ik eerst altijd mijn handen te ver bij mij had, steek ik ze nu weer te ver naar voren. Ook minder naar achter hangen en die rot benen stil leren hangen staat op de to do list.

Dit is een normale arbeidsdraf, netjes op de loodlijn. Actiever mag altijd, we hebben het balkjes lopen weer fanatiek opgepakt en ook het springen voor de achterhand!

Afbeelding

Hier heb ik hem wat lager ingesteld, ik merk aan Max dat hij dit erg fijn vind om zeker de eerste twintig minuten wat lager te lopen. Enige punt waar we hierbij tegenaan lopen is dat we dan nog wel is wat activiteit van achteren verliezen, Al vind ik het op deze foto nog wel meevallen.

Afbeelding

En nog als laatste een foto van een iets lager ingesteld galopje. Waar hij eerst altijd enorm voorover dook als hij in een wat lagere houding mocht galopperen, gebeurd dat hier niet. Een beeld waar ik trots op ben!

Afbeelding

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:17

ElineCath, als ik je een advies mag geven, probeer het volgende eens uit: Neem de bovenste foto, zet daarvan de horizon recht en trek dan eens een rechte, verticale lijn voor het hoofd van je paard langs. Ik ben namelijk heel erg benieuwd of je dan nog steeds vindt dat je paard daar op de loodlijn loopt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:48

Afbeelding

Even recht gezet, loodlijn getekend en andere kenmerken van spanning aangegeven. Wat zie je nu zelf?

In het andere topic staat een interessante video van een clinic van Rien van der Schaft, erg nuttig om te kijken! :)

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 23:21

Geeft het duidelijk weer! Dankjewel. Wat bedoel je mey de twee rondjes?

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 00:56

Met die 2 rondjes bedoeld Air denk ik de punten van spanning.
De opgetrokken staart bijvoorbeeld.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 00:59

Ik weet niet precies wat ik aan het stukje bij de hals moet zien, wat zien jullie daar?

De staart is iets typisch max, die staat bijna altijd zo. Het is dan ook heel veel arabier!

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:11

Die staart is typisch Arabier, dat is niet erg.
De hals laat buiging zien op de 3e halswervel met de neus ruim achter de verticaal en dat wil zeggen dat het paard geen aanleuning neemt oftewel in de krul is gereden.
Het kost bij een paard met veel Arabisch bloed meer tijd om ze te leren aanleuning te nemen, ze kruipen gemakkelijk achter de teugel.
Het is aan de beheersing van de ruiter hier niet in mee te gaan.
Zo een paard moet langere tijd neerwaarts gereden worden. (zie het andere topic)

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:46

SheeNegro schreef:
Poekie, we kunnen je niet echt veel helpen zo, het gemakkelijkste is een stap/draf/galop foto en liefst langs de zijkant genomen ;)
Een verhaaltje is er ook altijd wel welkom bij! Waar was je mee bezig, wat is je doel, enz..

Ik heb niet echt een verhaal, en ook niet een foto vanaf de zijkant, ik wou eigenlijk dat iemand reageerde, want bij een ander opic zeggen ze dat dit valse krul is, en dat ik het aan de teugel rijden fout doe enzo, terwijl alle instructrices bij mij op de manege zeggen dat dit geen valse krul is, en ik zie dat anderen het ook gewoon op deze manier doen: handen ontspannen, rustig kneepjes geven, geen kracht zetten.