Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anoniem schreef:Beste allemaal.
Ik lees dat mijn berichten hier niet gewaardeerd worden.
Jammer maar blijkbaar gaan jullie ogen niet open en wordt of wil men niet nadenken over andere aspecten in onze mooie dressuursport.
Blijf maar lekker geloven in de sprookjes die jullie worden voorgeschoteld. Ik had gehoopt dat er hier ogen waren open gegaan maar helaas is dat een utopie gebleken.
Blijf maar lekker achter jullie onbekende voorbeeld aanlopen.
En nee, ik ben niet zuur of gefrustreerd. Ik wilde alleen graag jullie door een andere bril laten kijken en er een volwassen discussie aan vast knopen. Ik vind het heel opmerkelijk dat ik mij steeds moet verantwoorden over wat ik schrijf enz. maar dat degene waar jullie achteraan hobbelen verafgod wordt zonder dat jullie je afvragen wat zijn kennis en ervaring is.
Ik hoop dat dat jullie ooit het licht nog gaan zien want sprookjes bestaan niet.
Ik houd het hier voor gezien.
Anoniem schreef:Beste allemaal.
Ik lees dat mijn berichten hier niet gewaardeerd worden.
Jammer maar blijkbaar gaan jullie ogen niet open en wordt of wil men niet nadenken over andere aspecten in onze mooie dressuursport.
Blijf maar lekker geloven in de sprookjes die jullie worden voorgeschoteld. Ik had gehoopt dat er hier ogen waren open gegaan maar helaas is dat een utopie gebleken.
Blijf maar lekker achter jullie onbekende voorbeeld aanlopen.
En nee, ik ben niet zuur of gefrustreerd. Ik wilde alleen graag jullie door een andere bril laten kijken en er een volwassen discussie aan vast knopen. Ik vind het heel opmerkelijk dat ik mij steeds moet verantwoorden over wat ik schrijf enz. maar dat degene waar jullie achteraan hobbelen verafgod wordt zonder dat jullie je afvragen wat zijn kennis en ervaring is.
Ik hoop dat dat jullie ooit het licht nog gaan zien want sprookjes bestaan niet.
Ik houd het hier voor gezien.
SarahIlse schreef:Ziet er fijn uit vindt ik, voor een fries is actief blijven met neus eruit best lastig om te doen.Stretchen voor ons vind ik echt de basis. Voor Ils met haar Friezenkoppie en gauw de neiging om in die valse knik te lopen is groot als ze niet eerst leert hoe ze haar hals laaang en sterk moet maken. Zelfde geldt voor buik & billen.
Peetstap schreef:Ziet er fijn uit vindt ik, voor een fries is actief blijven met neus eruit best lastig om te doen.
Ben wel benieuwd wat ze doet op contactteugel met jou erop.
Geef (per uitzondering) een voorbeeldje van friese merrie in werkhouding waar we tijd mee mochten werken.
Heeft ons heel veel maanden gekost om haar wat losjes te krijgen en niet met neus op borst te gaan lopen wegduikend achter de teugel.
En kan je vertellen dat dit rijden niet door een ieder werdt gewaardeerd.
[ [url=m/suIxcC.jpg]Afbeelding[/url] ]
SarahIlse schreef:De hele lage stretch (in de zin van stofzuigen zeg maar) ben ik ook niet perse fan van.
De "gewone" stretch wel.
Vindt dat voor ons een mooi beginpunt om vanuit daar verder naar verzameling toe te gaan.
Simpelman schreef:Kijk om je heen, luister niet naar praatjes maar kijk of je iemand ziet rijden die dicht in de buurt komt van het FEI art401 en ga daar naar kijken of neem er les.
Mensen die "door het gaatje zijn gegaan" lopen er niet zo mee te koop, ze hebben genoeg aan hun paard zichzelf.
Ze zijn stil geworden.....
Kijk naar de instructeurs om je heen, wanneer ze niet zélf een paard kalm en harmonieus binnen zijn niveau kunnen voorrijden, laat ze dan.
Het allerbelangrijkste is niet te geloven dat een paard eerst gemangeld moet worden om later te kunnen gaan presteren, dat is niet zo, de africhting is altijd harmonieus anders wordt het paard onderworpen verliest het zijn ziel.
Wanneer ik ideeën heb of nog mooie beelden tegenkom dan zal ik ze zeker plaatsen.
Jennyxx schreef:[ Video ]
Deze gaat over het stretchen en de arbeidsfase. Het is alleen wel met een getalenteerd paard en geen huis-tuin-en-keukenpaard
Fransje_70 schreef:Jennyxx schreef:[ Video ]
Deze gaat over het stretchen en de arbeidsfase. Het is alleen wel met een getalenteerd paard en geen huis-tuin-en-keukenpaard
Leuk filmpje! Nu was ik dan vooral benieuwd naar lespaard 2 de merrie die moeilijk loslaat, is er nog een vervolg ergens te vinden??
Overigens wie zich afvroeg hoe 'Kokeren' klinkt, in dit filmpje kan je t een paar keer horen.
Jennyxx schreef:[ Video ]
Pocca_Locca schreef:Inderdaad heel mooi de spijker op de kop, helaas.. Ik heb het altijd geweten, het hoort harmonieus te gaan, maar mijn vertrouwen in (goede)instructie moet terugkomen.Ja, ik zit met een soortgelijk dilemma, heb geen eigen paard, dus aangewezen op manege(s) voorlopig...
Maar er zitten er hier in de randstad best veel, ik zie wel.( heeft iemand aanbevelingen misschien?)
Biscaya, welke regio zit jij dan?