Het eerste wat ik denk als ik het filmpje zie is dat hij wat lui en traag in de beweging oogt, en dat hij op je hand lijkt te hangen/steunen. Dat heeft wat met elkaar van doen. Als je hem wat actiever van achteren bij rijdt (dus niet per se sneller qua tempo, maar wel iets vlotter in zijn reacties), zal hij vermoedelijk minder vasthouden van voren.
Hij lijkt ook een beetje zijn eigen houdinkje te hebben. Kun je hem ook anders instellen? Bijvoorbeeld zijn neusje echt helemaal naar kniehoogte rijden? En hoe reageert hij als je veel tempowisselingen rijdt?
-----
Ik zie dat de afbeeldingen van mijn post op de vorige pagina niet meer zichtbaar zijn. Hier even de foto's opnieuw.
Aleeneh schreef:Ditmaal niet met bijrijdpony maar met onze haf Olina. Met haar zijn we momenteel heel erg bezig met de basis. Ze is sinds een maandje of twee nu weer bij ons. Ze is nog erg scheef en het ontbreekt haar erg aan kracht. Laag valt ze fijn te rijden, maar als je hoger in probeert te stellen gaat ze meestal erg hangen. We rijden haar dus veel laag, veel in stap en draf, met af en toe een paar pasjes galop tussendoor. Veel stelling (binnen en buiten), buiging, overgangen en wat wijken. Ze mag nog iets alerter op de hulpen worden, maar dit is al veel beter dan het was.
Ben benieuwd hoe jullie over onderstaand beeld denken. Ik lees nog dagelijks geïnteresseerd mee in het topic en leer veel van jullie meningen.
[niet werkende afbeeldingen]
Dit was vlak voor ze bij ons kwam, een aantal maanden terug. Ik weet niet hoe duidelijk het te zien is, maar ik had daar minimaal 10 kilo in mijn handen hangen.