Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
orienta schreef:Ik gebruik ook nooit een theedoek eerlijk gezegd, en tong glijd ook nooit uit me handen of zal ik er zoveel eelt op hebben![]()
Ik ben nu 2 dagen met dubbele longe aan het longeren en ik merkte de 2e keer al een groot postief verschil met de eerste keer![]()
Heb toch een idee dat ze ergens wel een blokkade heeft want zodra ze goed over de rug komt begint ze venijnig met dr been te slaan dus morgen komt de fysio even naar haar kijken.
piepenfiets schreef:orienta schreef:Ik gebruik ook nooit een theedoek eerlijk gezegd, en tong glijd ook nooit uit me handen of zal ik er zoveel eelt op hebben![]()
Ik ben nu 2 dagen met dubbele longe aan het longeren en ik merkte de 2e keer al een groot postief verschil met de eerste keer![]()
Heb toch een idee dat ze ergens wel een blokkade heeft want zodra ze goed over de rug komt begint ze venijnig met dr been te slaan dus morgen komt de fysio even naar haar kijken.
Neem aan dat die extreme zwepenangst inmiddels is opgelost?
Sjolvir schreef:Uiteraard theedoek vergeten... (serieus, die theedoek is handig!)
Maar wel gevoeld gaan haken, iets ruw hier en daar, geen lesies op de tong.
Jammer.... had eigenlijk hierop gehoopt, nu is het toch gewoon dankzij mijn gepruts.
Daar nog tips voor?
piepenfiets schreef:Inderdaad,als dressuur tot kunstjes verwordt.
Vind het overigens wel jammer dat zich geen hollandse school en ar mensen hier melden met hun visie hierop.
Professor schreef:Hogeschool, vind dat dit vaak door elkaar gehaald word met de Hogeschool van het circus.
Wat vindt u allen daarvan?
Citaat:Misschien is het wel ergens goed voor dat er mensen zijn als Bent B. en Sjef J.
Ook Bush is eerst nodig geweest voor men in de gaten had dat men Obama nodig had om tot andere inzichten te komen. De tijd zal het leren.
Wat ik hiermee wil zeggen, is dat -gezien de tijdsgeest- we eerst weer even hard "op ons gezicht" moeten gaan, voor we wakker worden en beseffen dat het zo niet moet en men tot inkeer komt dat de lange weg naar de Hoge School uiteindelijk de kortste weg is met een veel beter resultaat, nl. een gezond, goed ontwikkeld en ouder wordend paard...
piepenfiets schreef:Via aurelia is ook de mooiste weg en de oudste,mooi vergelijk
"ware"klinkt wel een beetje reli
liljebo schreef:Professor schreef:Hogeschool, vind dat dit vaak door elkaar gehaald word met de Hogeschool van het circus.
Wat vindt u allen daarvan?
M.I. is er wel degelijk verschil tussen Hoge School in bv Wenen en dat wat we in het circus zien.
Ik denk dat achtergrond en doelstelling verschillend is.
Doch... ik vraag mij oprecht af of circus/Vrijheidsdressuur werkelijk ten nadele van het paard is, als de trainer zeer kundig is. Ik heb knappe staaltjes van vrijheidsdressuur gezien en kan mij niet goed voorstellen dat het paard daar lichamelijk of geestelijk slechter van wordt. Het tegendeel lijkt waar. Ik zie in dergelijke gevallen gezonde, fitte krachtige paarden die op prettige wijze samenwerken met de trainer/ruiter
Ik heb het dan uiteraard wel over de kundige trainers.
Ook hier is veel kaf onder het koren, maar dat is duidelijk.
Ik vind het dan ook jammer dat SJ en Vrijheidsdressuur/circusdressuur in een adem worden genoemd. Doelstellingen en de weg om het doel te bereiken staan vaak mijlenver van elkaar af.
In die zin vind ik het ook jammer dat over VD/CD degenererend wordt gepraat.
Ik denk dat er trainers tussen zitten waar menigeen in de sport nog veel van kan leren.
Maar goed... dat is dus mijn mening.