Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
diesel83 schreef:wat een discussie weer zeg. De meeste zeggen dus niet meppen, slaan, enz. Maare je hebt wel te maken met een dier van een paar honderd kilo. Moet je dat dan over je heen laten lopen'?En hoe geven jullie je paard dan op zn kop wanneer hij niet luisterd of dwars over je heen loopt?!Laat em dan maar zn zin krijgen of zeggen jullie dan uh uh dat mag niet. Nou dat werkt lekker. Ik ben ook niet van de zweep maar als mijn paard (die behoorlijk dominant is) totaal niet luisterd of over mij heen loopt dan corrigeer ik hem daar toch echt in. Wat een (steigerend) paard betreft tussen de oren slaan. de een is ervoor de ander is er tegen. Ik heb mijn paard ook wel eens een ''draai om zn oren gegeven''. Maar goed iedereen denkt er weer anders over.
) Shamrock4NL schreef:Nooit! Je hoort een paard niet te slaan... en al helemaal niet tussen de oren! ( gr. een man)
LoveLita schreef:Ik rijd mijn pony gewoon met zweep.
maar vaak heb ik 'm niet eens nodig...
mijn pony bokt of stijgert gelukkig nooit.
af en toe moet ik hem wel een tikje geven
om haar wakker en voorwaarts te houden...
maar tussen haar oren slaan,
never nooit niet!
echt té erg!
Citaat:Nooit! Je hoort een paard niet te slaan... en al helemaal niet tussen de oren! ( gr. een man )
. Krijg jij met lief vragen alles gedaan dan? Ok meneer het dominante paard zou je alsjeblieft 4 voeten aan de grond houden want dat vind ik een stuk prettiger..! Als MIJN veiligheid in gevaar komt, dan krijgt hij zeer zeker wel een draai om zijn oren mocht ik daar de mogelijkheid voor hebben..Wat natuurlijk lang niet altijd het geval is, soms komt een paard zo abrubt omhoog dat je al blij bent dat je niet samen tegen de vlakte gaat.
Pukkk schreef:waarom niet slaan dat gedrag is toch onacceptabel ? ik kan moeilijk mijn tanden in zen oor zetten of in zen hals? WANT DAN BEHANDEL IK EEN PAARD ALS PAARD !
frisiangirl schreef:Pukkk schreef:waarom niet slaan dat gedrag is toch onacceptabel ? ik kan moeilijk mijn tanden in zen oor zetten of in zen hals? WANT DAN BEHANDEL IK EEN PAARD ALS PAARD !
*grijns* kan wel, maar niet in deze tijd van het jaar, mijn paarden zijn aan het verharen en ik houd niet van om haren tussen mijn tanden weg te peuteren....
Dat zou ik wel eens willen zien!
, Nooit meer last met dat paard gehad..Maar ik heb wel het zo ongeveer in mijn broek gedaan van het lachen, hij dat paard erop reageerde echt hylarisch..HUH wat heb ik nou aan mijn fiets hangen * shock* frisiangirl schreef:Pukkk schreef:waarom niet slaan dat gedrag is toch onacceptabel ? ik kan moeilijk mijn tanden in zen oor zetten of in zen hals? WANT DAN BEHANDEL IK EEN PAARD ALS PAARD !
*grijns* kan wel, maar niet in deze tijd van het jaar, mijn paarden zijn aan het verharen en ik houd niet van om haren tussen mijn tanden weg te peuteren....
Charlottte schreef:Haha ; als jij een paard wilt behandelen zoals hij wil; moet je niet rijden; moet je hem ergens in de rimboe zetten;moet je hem niet rechtgericht in het spoor rijden; moet je hem niet op z'n 8terbeen zetten; en moet je hem al zeker niet gaan slaan tussen z'n oren.
Negerzoen schreef:Slaan tussen de oren past wat mij betreft in een nieuw boek ;
'Hoe krijgt men zijn paard kopschuw'
ik weet wel dat mijn paard mij respecteerd! en dat het de dikkste knuffel kont is die ik ken.