Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
crystal schreef:ik stap ook op met krukje ben zelf 1.60 en mn shire is 1.80 kom er bijna niet op zonder, hihi ben nog opzoek naar een goed opstap krukje
Waratje schreef:crystal schreef:ik stap ook op met krukje ben zelf 1.60 en mn shire is 1.80 kom er bijna niet op zonder, hihi ben nog opzoek naar een goed opstap krukje
Bij de Ikea het krukje Bekvam, is een mooi stabiel krukje met een prettige hoogte. Wel even in de lak zetten voor je hem mee naar stal neemt
Mijn vorige pony schrok een keer terwijl ik dat deed en een paar uur later werd ik wakker in het ziekenhuis. Waarschijnlijk ben ik er afgebokt terwijl ik half scheef hing oid.
. Jennyxx schreef:Waratje schreef:Bij de Ikea het krukje Bekvam, is een mooi stabiel krukje met een prettige hoogte. Wel even in de lak zetten voor je hem mee naar stal neemt
Als jullie met dit krukje opstappen, zetten jullie dus evengoed jullie linkerbeen in de stijgbeugel toch? Dan wordt de rug toch evengoed eenzijdig belast? Zij het minder dan vanaf de grond.
)
)

. Ik ben zelf 1.63 en heb vrij korte benen, en daarbij rij ik op het moment niet dagelijks dus ben ook niet meer zoveel gewend. Vroeger reed ik wel vaker op dit paard en toen lukte het wel om zonder krukje op te stappen. Bij mijn eigen E-pony heb ik er gelukkig geen last van en heb ik geen krukje nodig. Gezien mijn lengte past een E-pony of klein paard ook een stuk beter bij mij.