Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jen

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:48

Ik heb net een nieuw paard dus rij idd lekker met cap op!
Je weet het maar nooit

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:52

ik rijd altijd met cap op!...ik vind het erg belangrijk, ik pleur altijd van het paard als ik geen cap op heb:P

henny0210

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:50

bij ons op stal is het verplicht met cap te rijden . dus dan moet het ...thuis toen we onze eigenstal hadden reed ik altijd zonder cap alleen al sik ging springen of naar het bos/strand reed ik met cap

gigelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 22:47

Zeg Waratje.........
Wat weet jij alles goed zeg!!!!!!!!!
Bemoei je met je eigen zaken aub.
Ik zeg toch stom he?......................... Boos!

Yessica4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 23:17

Ik zeg nu met cape. Ik reed zelf ook altijd voor mezelf zonder cape! Natuurlijk op de manege altijd geleerd met cape te rijden! Maar toen ik eenmaal voor mezef ging rijden reed ik altijd zonder cape! Zowel in de bak als buiten in het bos of strand. Nu ik moeder ben... reed ik dus ook eerst nog zonder cape... maar sinds kort heb ik mezelf aangeleerd weer met cape te rijden. Ik rijd namelijk in een bak met aan 1 kant een betonnen wand. Ik rijd bijna altijd alleen en nu het donker wordt is het dus levens gevaarlijk besef ik mij. Ik ben er een tijdje terug een keer vanaf gevallen en stel nou dat ik tegen de betonnen bakrand aanval. Er is bijna niemand en als er iemand is dan is het de vraag of degene in de bak is. Ik heb dan wel een mobiel maar als ik bewusteloos val dan heb ik daar ook niets aan. Dus zo heb ik beloofd aan mijn man en aanmezelf dat ik voortaan weer rijd MET CAPE!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:27

gigelo schreef:
Zeg Waratje.........
Wat weet jij alles goed zeg!!!!!!!!!
Bemoei je met je eigen zaken aub.
Ik zeg toch stom he?......................... Boos!

Tja, er zijn toch echt dingen die ik absoluut niet weet. Duivel Ik weet bijvoorbeeld echt niet hoe het kan dat mensen die zelf zeggen dat het stom is om geen cap te dragen terwijl ze de verantwoordelijkheid hebben voor zo'n klein hummeltje, toch niet een cap gaan dragen. Werkelijk, daar snap ik dus helemaal niets van..... Verward

Annelies_vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:28

Met cap, anders had ik nu niet meer op deze aardbol rondgelopen!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:50

Ik ben weer helemaal overtuigd van het nut van een cap!
Mijn dochter is twee dagen terug van mijn paard gekukeld. GELUKKIG droeg ze haar cap. Ze heeft nu 'alleen' haar arm gebroken. Heel vervelend natuurlijk, maar ik wil niet weten wat er zonder cap was gebeurd Blauw oog Ze viel onder het lint van de bak door, met haar hoofd op het randje van de bestrating.

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:22

Haha, deze discussie kom ik echt óveral tegen Clown

.. En altijd maar weer blijven zeggen;
DOE AAAAAALTIJD EEN CAP OP MENSEN!

Wat maakt het nou uit op met een ding die soms erg handig kan zijn te rijden?

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:25

Met cap

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:28

ik rij op mijn eigen in de bak zonder cap en langs de weg eigenlijk altijd ook. Op school NHB rij ik altijd met cap hier is het verplicht. Verder hebik swinters ook meer de neiging op te zetten lekker warm, in de zomer heb ik echt een hekel aan dat ding. Met springen overigens heb ik hem altijd op .

Vreemde paarden, of jonge paarden, dieren die net onder het zadel zijn, heb ik hem altijd op

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:28

Ik heb als ik fiets toch ook geen helm op of cap, dus op het paard ook niet

elke_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:30

met cap,, ik vind dat je er altijd af kan vallen en een cap is toch wel wat veiliger,, iedereen kan er afvallen en een paard is toch een levend dier

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:33

MSQuincyTE schreef:

Nagelbijten / Gniffelen
Wat een domme reactie, een paard is een vluchtdier, zie je je fiets al wegrennen... Vork

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:35

Yessica4ever schreef:
Ik zeg nu met cape. Ik reed zelf ook altijd voor mezelf zonder cape! Natuurlijk op de manege altijd geleerd met cape te rijden! Maar toen ik eenmaal voor mezef ging rijden reed ik altijd zonder cape! Zowel in de bak als buiten in het bos of strand. Nu ik moeder ben... reed ik dus ook eerst nog zonder cape... maar sinds kort heb ik mezelf aangeleerd weer met cape te rijden. Ik rijd namelijk in een bak met aan 1 kant een betonnen wand. Ik rijd bijna altijd alleen en nu het donker wordt is het dus levens gevaarlijk besef ik mij. Ik ben er een tijdje terug een keer vanaf gevallen en stel nou dat ik tegen de betonnen bakrand aanval. Er is bijna niemand en als er iemand is dan is het de vraag of degene in de bak is. Ik heb dan wel een mobiel maar als ik bewusteloos val dan heb ik daar ook niets aan. Dus zo heb ik beloofd aan mijn man en aanmezelf dat ik voortaan weer rijd MET CAPE!

Met cape?
Sorry, maar dan denk ik gelijk aan zo'n ding op je rug ROFL Gestoord

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:59

Ik was eerst ook altijd zo eigenwijs om zonder cap te rijden, tot ik een flink ongeluk kreeg met mijn pony..Is nu ongeveer 5 jaar geleden..Toen heb ik ontzettend geluk gehad, mijn cap was doormidden, maar ik had niks aan mijn hoofd..Alleen een gebroken sleutelbeen, en verlamde arm en een slechte rug tegenwoordig..En dat doordat mijn pony ergens in stapte en over de kop sloeg met mij..Als ik mijn cap niet op had gehad, denk ik dat het een stuk slechter afgelopen was..Ook op vreemde paarden, of paarden van anderen..ALTIJD CAP OP...Ongeluk zit in een klein hoekje, daar ben ik wel achter gekomen.

(pony heeft trouwens niks overgehouden aan het hele grapje)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 12:37

overbodige post Knipoog
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 27-10-07 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 12:39

MelanieB schreef:
MSQuincyTE schreef:

Nagelbijten / Gniffelen
Wat een domme reactie, een paard is een vluchtdier, zie je je fiets al wegrennen... Vork

Wat een domme reactie, weet jij hoeveel fietsers er jaarlijks gewond raken? Omdat ze door anderen worden aangereden in t verkeer waar nog veeeel meer domme eikels rondrijden die je op je paard minder vaak tegenkomt? (omdat je bijv. alleen in de bak rijdt of op plaatsen waar veel minder verkeer is...)
Ik voel me op m'n paard een heel stuk veiliger dan op m'n fiets hoor! Dus zou m op m'n stalen ros eerder opzetten! Knipoog

[edit]Heb ff gegoogled en zag dus dat het aantal dodelijke slachtoffers onder de fietsers in 2005 op 216 lag en ergens anders dat het gemiddelde aantal doden bij het paardrijden op 16!! Aangezien veel ruiters ook fietsers zijn maar andersom minder vaak het geval is, is de kans dat je komt te overlijden op je fiets dus aanzienlijk groter dan wanneer je paard rijdt! Zeg nou nog maar eens dat het een domme reactie was?! Knipoog ) Laat iedereen die hier dus roept 'dat het moet' eerst maar een helm opzetten bij het fietsen (gezien hun argumenten) en laat mij dus maar lekker zelf weten wanneer ik een helm op zet! Dank u![/edit] Haha!
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 27-10-07 12:51, in het totaal 2 keer bewerkt

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 12:46

ik rij met cap omdat dat verplicht is op de manege.
als ik een eigen paard zou hebben, zou ik voor een cap kiezen hoor Ja is gewoon veiliger.
je weet nooit wat er kan gebeuren

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 12:48

Altijd met cap, een paard is en blijft een vluchtdier en kan schrikken van dingen die jij niet door hebt of ziet aangekomen.
Dus voor de veilighied doe ik altijd een cap op.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 12:57

sflj schreef:
Wat een domme reactie, weet jij hoeveel fietsers er jaarlijks gewond raken? Omdat ze door anderen worden aangereden in t verkeer waar nog veeeel meer domme eikels rondrijden die je op je paard minder vaak tegenkomt? (omdat je bijv. alleen in de bak rijdt of op plaatsen waar veel minder verkeer is...)
Ik voel me op m'n paard een heel stuk veiliger dan op m'n fiets hoor! Dus zou m op m'n stalen ros eerder opzetten! Knipoog

[edit]Heb ff gegoogled en zag dus dat het aantal dodelijke slachtoffers onder de fietsers in 2005 op 216 lag en ergens anders dat het gemiddelde aantal doden bij het paardrijden op 16!! Aangezien veel ruiters ook fietsers zijn maar andersom minder vaak het geval is, is de kans dat je komt te overlijden op je fiets dus aanzienlijk groter dan wanneer je paard rijdt! Zeg nou nog maar eens dat het een domme reactie was?! Knipoog ) Laat iedereen die hier dus roept 'dat het moet' eerst maar een helm opzetten bij het fietsen (gezien hun argumenten) en laat mij dus maar lekker zelf weten wanneer ik een helm op zet! Dank u![/edit] Haha!

Tuurlijk overlijden er meer mensen op de fiets. Vaak zijn het mensen die niet goed uitkijken, of onder een auto komen, en ja dat kan op het paard ook. Het verschil is, dat jij soms geen controle meer over je paard hebt als die helemeaal in paniek raakt, een fiets kan niet in paniek raken en kan je dan altijd nog zelf besturen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 13:09

Ik durf rustig te zeggen dat ik altijd controle over m'n paard(en) heb waar ik me mee buiten de bak begeef. (anders doe ik dat nl. niet Knipoog ) Bovendien doe ik te paard geen dingen die ik met een helm op wel zou doen.
En ín de bak val ik niet zo gauw op m'n hoofd ,
Als jij (en de rest met jou) vindt dat jij dat niet altijd hebt of er niet zeker van bent moet je vooral een helm dragen!
Nogmaals; ík wil het graag zélf blijven bepalen! (ook op de fiets overigens!)

lili_grimlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:33

Ik rij altijd met cap, je weet maar nooit.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:41

sflj schreef:
MelanieB schreef:

Nagelbijten / Gniffelen

Ja, maar als jij gewoon rustig naar school fietst... Nagelbijten / Gniffelen
Dat gebeurt door dat mensen stunten met hun fiets, of dat ze worden aangereden, ik bedoel controle over de fiets, niet over ongelukken op de fiets door aanrijdingen enz.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 15:59

Voordat ik kinderen kreeg, reed ik altijd zonder cap. De geboorte van de kids ging ik wat anders tegen het leven aankijken.
Sindsdien heb ik een cap op.