Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Kaitlin schreef:Dat argument over 'meelopen' vind ik persoonlijk wel héél fout.. :S
Alane schreef:mis..... als je een ander benijd om wat die heeft en jij niet hebt, dat is jaloers....
Kaitlin schreef:je stelt je behoorlijk jaloers op, dat is wel duidelijk.
wendyashley schreef:ik zie het nut niet van 30 dekjes in een kast je kan er maar 1 per keer gebruiken.Ik heb er echt wel geld voor maar het is mijn ding gewoon niet, is dat zo erg?
wendyashley schreef:ik vind het alleen achterlijk dat er mensen zijn die complete setjes(+ beenbescherming dus) gebruiken terwijl ze of niet nodig zijn of verkeerd aan gebracht of te groot/ te klein zijn, en dat alleen maar voor het totaal plaatje?
wendyashley schreef:Het verkeerd gebruik van beschermers etc.. is wel degelijk iets waar ik over val,als je er geen verstand van hebt moet je ze niet gebruiken, want dezelfde mensen lopen een paar weken later te zeuren over blessures
wendyashley schreef:ik ben nog steeds vrij om mijn mening te geven.
Rianneke schreef:verder het gebruik van beenbescherming tsjah als het goed zit vind ik het wel ok.. maar al die strijkjes? zwaar overdreven... heb hiervoor ook al een keer gezegt...als er geen krassen op strijkjes zitten waarom heb je ze dan om gedaan? als een paard daadwerkelijk zoiets ndig heeft zitten die dingen onder de krassen als je zegt ter bescherming van je paard voor als er iets gebeurt..?
jasmijn78 schreef:
Dus jij bepaalt voor anderen wanneer ze wel of geen strijklappen moeten gebruiken??? Denk jij dat jij over voldoende kennis en ervaring beschikt om anderen te kunnen vertellen wanneer zij wel of geen strijklappen gebruiken?? En ga jij dat die mensen dan ook ongevraagd vertellen dat ze die niet moeten gebruiken? Of ga jij tegen andere mensen vertellen dat pietje die strijklappen niet moet gebruiken??? Gewoon een vraag hoor...
Rianneke schreef:jasmijn78 schreef:
Dus jij bepaalt voor anderen wanneer ze wel of geen strijklappen moeten gebruiken??? Denk jij dat jij over voldoende kennis en ervaring beschikt om anderen te kunnen vertellen wanneer zij wel of geen strijklappen gebruiken?? En ga jij dat die mensen dan ook ongevraagd vertellen dat ze die niet moeten gebruiken? Of ga jij tegen andere mensen vertellen dat pietje die strijklappen niet moet gebruiken??? Gewoon een vraag hoor...
nee ik bepaal niks voor mensenen zeg er ook niks van! ik denk zoiets alleen maar
![]()
maar denk altijd wel van mensen lopen toch ook niet constant met kniebeschermers om? voor als ze eens en keer vallen?
wendyashley schreef:...En dat de DA dan zegt sorry meid maar dit ziet er niet zo best uit...
Ann schreef:wendyashley schreef:...En dat de DA dan zegt sorry meid maar dit ziet er niet zo best uit...
Het schijnt maar niet door te dringen tot sommigen dat er mensen zijn die goed kunnen rijden, kwalitatief goede spullen hebben, uitstekend voor hun paard zorgen en niet neerkijken op mensen die het moeten doen met kwalitatief mindere spullen/geen setjes/whatever.
wendyashley schreef:Ik denk dat jasmijn maar gewoon lekker door moet gaan met waar ze mee bezig is, wat kan mij het schelen dat jij je paard de vernieling in rijd als ie maar wel ze nieuwe peesjes omheeft met bijpassend dekje. En dat de DA dan zegt sorry meid maar dit ziet er niet zo best uit en jasmijn zegt: hoe kan dat nou het zijn de nieuwste peesjes van HH.
wendyashley schreef:Jasmijn ik snap dat je al die mooie spulletjes super interessant vind staan en dat het heel gaaf is om je kast open te doen dat al je stalgenoten kunnen zien wat jij allemaal in je kast hebt, maar ik kijk liever naar het paard dan het hele circus eromheen.
wendyashley schreef:En als ik op straat weer een opgetuigde kerstboom(paard) voorbij zie komen met tuig+ de nodige rompslomp wat helemaal niet goed zit, ga ik er ook helemaal niks van zeggen.
Ik denk alleen maar: zielig paard met een modepopje op zijn rug die alleen maar mooi wil zijn en niet aan haar paard denkt.
wendyashley schreef:En ik bedoel jouw daar niet mee maar ik zie ze hier genoeg door de straat komen en die bedoel ik wel en daarom ben ik dus tegen dat soort typetjes. En er zijn ook gerust meiden die wel ervaring hebben en leuk voor de dag willen komen en dat vind ik prima.
wendyashley schreef:Er is nog 1 ding wat ik tegen je wil zeggen: als iemand een opmerking heeft over mijn manier van rijden of wat dan ook, luister ik daar gewoon naar. Als het iemand is die weet waar hij over praat is het nog best nuttig.
wendyashley schreef:je put uit 1 enkele ervaring, waar je nichtje zegt dat het komt vanwege de dekjes?? Zegt meer over je nichtje dan over de rest.Mensen die niet met de paardenmode meegaan zijn niet slechter dan iemand met nieuwe spullen, maar daar word de laatste tijd wel heel veel op gelet. Heb je niet de juiste kleuren hoor je er ook niet bij, en ik weet dat het zo gaat want mijn nichtje heeft niet zomaar haar paard van de manege gehaald.
wendyashley schreef:Ik denk dat jasmijn maar gewoon lekker door moet gaan met waar ze mee bezig is, wat kan mij het schelen dat jij je paard de vernieling in rijd als ie maar wel ze nieuwe peesjes omheeft met bijpassend dekje. En dat de DA dan zegt sorry meid maar dit ziet er niet zo best uit en jasmijn zegt: hoe kan dat nou het zijn de nieuwste peesjes van HH.
Jasmijn ik snap dat je al die mooie spulletjes super interessant vind staan en dat het heel gaaf is om je kast open te doen dat al je stalgenoten kunnen zien wat jij allemaal in je kast hebt, maar ik kijk liever naar het paard dan het hele circus eromheen.
En als ik op straat weer een opgetuigde kerstboom(paard) voorbij zie komen met tuig+ de nodige rompslomp wat helemaal niet goed zit, ga ik er ook helemaal niks van zeggen.
Ik denk alleen maar: zielig paard met een modepopje op zijn rug die alleen maar mooi wil zijn en niet aan haar paard denkt.
wendyashley schreef:En ik bedoel jouw daar niet mee maar ik zie ze hier genoeg door de straat komen en die bedoel ik wel en daarom ben ik dus tegen dat soort typetjes.
wendyashley schreef:Mensen die niet met de paardenmode meegaan zijn niet slechter dan iemand met nieuwe spullen,
wendyashley schreef:maar daar word de laatste tijd wel heel veel op gelet.
Kaitlin schreef:maar ik koop een setje voor mijn paard omdat IK dat mooi vind, waarom uberhaupt iets kopen waar je zelf geen plezier van hebt, maar puur omdat iemand anders het heeft? :
wendyashley schreef:
Daar ben ik het wel mee eens alleen zijn er maar weinig mensen die niet op je neer kijken,als jij dat niet doet ben jij oke,
Ik heb wel goede spullen alleen geen setjes.
Alane schreef:wendyashley schreef:
Daar ben ik het wel mee eens alleen zijn er maar weinig mensen die niet op je neer kijken,als jij dat niet doet ben jij oke,
Ik heb wel goede spullen alleen geen setjes.
Die mensen kijken niet op je neer... jij kijkt tegen hen op omdat zij dat hebben wat jij niet hebt (of je het wilt hebben of niet doet niet ter zake)
vwb het wassen van dekjes ed:
mijn dochter rijdt tot 3 paardjes per dag = 3 dekjes per dag in de was..... gemiddeld dus een 15 tot 20 dekjes per week in de was (soms meer soms minder), nu kost het drogen meer tijd dan de zomerdag omdat ik ze niet in de droger of op de
verwarming leg.... maar ook niet in de zon te drogen hang.
en om te voorkomen dat ze dus als haarballen bij de was komen, worden ze regelmatig gewassen....
idem voor de peesbeschermers, strijklappen en springschoenen.
Alane schreef:wendyashley schreef:Ik denk dat jasmijn maar gewoon lekker door moet gaan met waar ze mee bezig is, wat kan mij het schelen dat jij je paard de vernieling in rijd als ie maar wel ze nieuwe peesjes omheeft met bijpassend dekje. En dat de DA dan zegt sorry meid maar dit ziet er niet zo best uit en jasmijn zegt: hoe kan dat nou het zijn de nieuwste peesjes van HH.
Of een DA die tegen Wendyashley zegt goh, jammer dat je geen beenbeschermers hebt gebruikt, dit had je kunnen voorkomen![]()
Ik zal je maar meteen vertellen dat ik zelf gewoon bescherming gebruik hoor, maar geen overbodige troep.
Ik heb nu al 16 jaar paarden en er heeft er nog geen van de 3 ook maar een blessure gehad, jammer voor je!!wendyashley schreef:Jasmijn ik snap dat je al die mooie spulletjes super interessant vind staan en dat het heel gaaf is om je kast open te doen dat al je stalgenoten kunnen zien wat jij allemaal in je kast hebt, maar ik kijk liever naar het paard dan het hele circus eromheen.
Mijn paardjes staan aan huis, heb een heeeeeele zadelkamer helemaal voor mij alleen.
Ik koop geen spullen voor anderen maar voor mezelf, en dat snap jij schijnbaar niet.
Goh wat leuk ook ik heb een hele zadelkamer voor mij alleen, en ik koop ook geen spullen voor anderen, maar uit ervaring weet ik dat het wel zo gaat op manege's en pensionstallen.wendyashley schreef:En als ik op straat weer een opgetuigde kerstboom(paard) voorbij zie komen met tuig+ de nodige rompslomp wat helemaal niet goed zit, ga ik er ook helemaal niks van zeggen.
En ben jou is alle wijsheid aangeboren?
Nee bij jou wel dan?? maar denk jij wel aan het paard of is het uiterlijk belangrijker?? denk het wel als ik het zo lees.wendyashley schreef:En ik bedoel jouw daar niet mee maar ik zie ze hier genoeg door de straat komen en die bedoel ik wel en daarom ben ik dus tegen dat soort typetjes. En er zijn ook gerust meiden die wel ervaring hebben en leuk voor de dag willen komen en dat vind ik prima.
Juist je pakt 2 uitersten.... er zijn er ook genoeg die met een bij elkaar geraapt niet passend zooitje rond rijden... dat heeft niets te maken met setjes/kleuren/matchen ed.
Wat zijn hier 2 uitersten van dan, als je weet hoe je spullen moet gebruiken vind ik het prima, zo niet moet je ze niet gebruiken is dat zo raar?wendyashley schreef:Er is nog 1 ding wat ik tegen je wil zeggen: als iemand een opmerking heeft over mijn manier van rijden of wat dan ook, luister ik daar gewoon naar. Als het iemand is die weet waar hij over praat is het nog best nuttig.
tja hier heb je geen paardemensen rondlopen met een stempel voor hun hoofd om te kunnen herkennen of ze verstand van zaken hebben...
Er zijn genoeg mensen met verstand van paarden hier in de buurt, of luister jij alleen naar iemand die zegt dat ie instructeur is? je merkt het snel genoeg of iemand verstand heeft.wendyashley schreef:je put uit 1 enkele ervaring, waar je nichtje zegt dat het komt vanwege de dekjes?? Zegt meer over je nichtje dan over de rest.Mensen die niet met de paardenmode meegaan zijn niet slechter dan iemand met nieuwe spullen, maar daar word de laatste tijd wel heel veel op gelet. Heb je niet de juiste kleuren hoor je er ook niet bij, en ik weet dat het zo gaat want mijn nichtje heeft niet zomaar haar paard van de manege gehaald.
jasmijn78 schreef:wendyashley schreef:Ik denk dat jasmijn maar gewoon lekker door moet gaan met waar ze mee bezig is, wat kan mij het schelen dat jij je paard de vernieling in rijd als ie maar wel ze nieuwe peesjes omheeft met bijpassend dekje. En dat de DA dan zegt sorry meid maar dit ziet er niet zo best uit en jasmijn zegt: hoe kan dat nou het zijn de nieuwste peesjes van HH.
Jasmijn ik snap dat je al die mooie spulletjes super interessant vind staan en dat het heel gaaf is om je kast open te doen dat al je stalgenoten kunnen zien wat jij allemaal in je kast hebt, maar ik kijk liever naar het paard dan het hele circus eromheen.
En als ik op straat weer een opgetuigde kerstboom(paard) voorbij zie komen met tuig+ de nodige rompslomp wat helemaal niet goed zit, ga ik er ook helemaal niks van zeggen.
Oei, wat ben jij kort door de bocht zeg! Dit is weer een goed bokt-voorbeeld van zwart-wit denken!!! Als je een dekje met bijpassende peesbeschremers hebt, dan rij je je paard in de vernieling. Lekker kortzichtig! Heb jij ooit geleerd verder te kijken dan je neus lang is?? Maar kennelijk heb je mijn vorige posts niet goed gelezen! Maar mij maakt het niet uit wat jij van mij persoonlijk vind hoor. Of wat jij denkt dat ik met mijn paarden doe.
Ik denk helemaal niks van je!!! en misschien zou je eens wat beter moeten lezen, ik zeg bij fout gebruik rijd je je paard de vernieling in, maar dat was volgens jou iets waar ik me niet druk over moest maken.wendyashley schreef:En ik bedoel jouw daar niet mee maar ik zie ze hier genoeg door de straat komen en die bedoel ik wel en daarom ben ik dus tegen dat soort typetjes.
Heb je al eens met ze gepraat??? Misschien zijn ze wel heeeel aardig? Maar jij veroordeelt ze al direct op hetgeen wat ze dragen en hoe ze hun paard optuigen, dus je zult het waarschijnlijk wel nooit wetenJij zit zo vast in je vooroordelen en je zwart-wit denken dat je niet in staat bent om ergens doorheen te kunnen prikken. Niet alles is altijd wat het lijkt....
Hoe kan jij inschatten hoe het hier gaat?? als die meiden aan mij vragen of ze een stukje mogen mee rijden vind ik het best ik zeg toch ook niet dat ze niet aardig zijn?? Ik vind alleen dat ze bepaalde dingen gebruiken waar zo'n meisje nog niet mee hoort te rijden omdat ze nog geen eens fatsoenlijk op haar pony kan rijden. Maar dat kan jij helemaal niet beoordelen want jij ziet het niet en ik wel!!!wendyashley schreef:Mensen die niet met de paardenmode meegaan zijn niet slechter dan iemand met nieuwe spullen,
Maar andersom ook niet... Dat is wat ik je probeer duidelijk te maken.
Dat zeg ik ook niet.wendyashley schreef:maar daar word de laatste tijd wel heel veel op gelet.
Volgens mij is dat je eigen onzekerheid. Jij voelt dat zo en denkt dat er continu op gelet wordt of je wel de juiste spullen hebt. Maar in werkelijkheid zullen waarschijnlijk maar zeer weining mensen zich druk maken over wat voor spullen jij gebruikt en hoe je ze gebruikt. Bovendien kun je niet altijd weten waar andere mensen op letten of hoe ze denken. Als ik op een manege of wedstrijd kom bekijk ik iedereen altijd uitgebreid. Ik vind het boeiend om andere mensen te zien rijden, wat voor spullen ze gebruiken zal mij in de eerste plaats niet interesseren. Wees blij als er mensen naar je kijken! Misschien kijken ze wel tegen je op omdat je mooi rijdt? of omdat je een mooi paard hebt? Het is wel sneu om te denken dat als iemand naar je kijkt of op je let, dat diegene dan per definitie iets slechts over je denkt. Dat noemen ze dus onzekerheid.
Ha ik en onzeker!! nou meid ik denk dat je helemaal verkeerd zit, onzeker is wel het laatste wat ik ben. En wat mensen van mij denken interesseert mij dus niks. Ik zie alleen aan die meiden hier dat ze hun neus ophalen voor mensen die niet mee doen met de mode. Misschien is het wel hun onzekerheid!! aan alles mee doen maar het eigenlijk niet willen, maar bang dat ze anders niet bij de rest horen.Kaitlin schreef:maar ik koop een setje voor mijn paard omdat IK dat mooi vind, waarom uberhaupt iets kopen waar je zelf geen plezier van hebt, maar puur omdat iemand anders het heeft? :
Weet je wat nog stommer is? Iets wat je zelf mooi vind niet kopen omdat iemand dat stom, niet nuttig of achterlijk vindt. Of je dan een modepoppetje vind die niet kan rijden.
wendyashley schreef:
Ik kijk tegen niemand op en ik denk dat ik toch heel wat betere spullen heb dan jij denkt!!!!!
wendyashley schreef:maar goed oordeel lekker verder en veel plezier met je wasmachine.