Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:07

Sonja werkt niet met pillen, Sonja werkt met een bewustwordingsproces. Ik ken 'Weet wat je eet' dan weer niet (collega's hebben het er wel eens over) maar bij SB heb ik dezelfde gedachte.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:09

ze is wél duur zeg!!!!

online afslanken voor 95 euro per 8 weken! be-lach-e-lijk!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:12

Nee, je koopt in de boekwinkel haar boekje voor 13 euro, je volgt de aanwijzingen uit dat boekje en het voedsel dat zij voorschrijft haal je gewoon in de supermarkt. Lachen

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:15

een collega van mij doet ook het dieet/proces van Sonja Bakker. zij vertelde mij dat ze 2x zoveel moest eten dat ze daarvoor deed en ze kwam alleen maar aan.

als het echt zo is wat ze zegt, vind ik het nog al zonde van de tijd, geld en energie die je in het bewustwordingsproces van sonja bakker stopt. maar het zal ook wel verschillen per persoon.

weet iemand hoe het "weet wat je eet" dieet werkt?
Laatst bijgewerkt door Sammy78 op 25-09-06 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:26

Ik ken mensen in mijn nabije omgeving bij wie het wel degelijk heeft gewerkt. Zelf vind ik het dan ook de moeite waard om het te proberen. Werkt het niet, dan merk je dat snel genoeg. De ene mens is de andere niet. Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:34

Ik heb ooit het streepjesdieet van de Margriet geprobeerd.
Daar mag je ook veel mee eten.
Maar dan wel gezonde dingen.
Van 5 categoriën mag je een bepaald aantal streepjes per dag.
Die streepjes staan weer voor caloriën.
Het werkte perfect!
Fruit en groente mag je bijna onbeperkt. Ik had ook altijd rauwkost mee naar het werk.
En van die heerlijke crackertjes Haha!

Maar goed, het werkte wel.
En op de goede manier.
Ben in totaal 10 kilo kwijtgeraakt en die kwam er ook niet meer aan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:36

Ik heb net weer heerlijk mijn yogurtje naar binnen gewerkt.
Anders zakt Kawa nog eens in Haha!

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:38

jah, weer iets wat niet bij de een en wel bij de ander werkt. Ik vind Sonja Bakker zelf in ieder geval onsympathiek. En over duur gesproken, ik ga nu naar een gewichtsconsulente en betaal voor 3 maanden € 235,=

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:39

hmmmm yoghurt....dat vind ik zo lekker daar heb ik geen dieet voor nodig Haha!

Daihyo

Zal ik maar niet vertellen wat ik heb gegeten.
Op maandag mag ik altijd wat lekkers halen in de pauze Haha!
In het weekend snoep ik vrij weinig en dan ging ik op maandag altijd snaaien.
Nu mag ik van mezelf met lunchen wat lekkers en snaai ik 's avonds niet Haha!
Is beter Ja

Maar goed, we dwalen af Clown

Anoniem

Dat vind ik ook lekker, gelukkig Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:42

heb een bammetje en wat druifjes naar binnen gekauwd Vork

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:43

Ik een Turkse pizza.
Met sla, knoflooksaus en sambal Vingers aflikken

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:44

Amanda schreef:
Ik een Turkse pizza.

ik dacht al - wat ruik ik toch? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:45

Ga buiten spelen amanda Haha!
Jij bent niet lief

en dadelijk komen er weer een paar voorbij, zie je wel dat je paarjuh snielig is

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:46

Amanda schreef:
Ik een Turkse pizza.

oooeee dat is fout!!!!!!!!! maar wel lekker Vork
ik draai het juist om omdat ik in het weekend veel aktiever ben
ik heb net een bruin pistolletje op met fricandeu en sla (toefje mayo shhh)
heerlijk!!
ik eet ook teveel broodjes nog steeds als ik daar mee kap ben ik zo weer 2 kilo
kwijt maarja het is zooo lekker...!!!!

heb van het weekend ook heerlijk gebbqt heeeeeeeerlijk ik hou van eten Haha! Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:48

lekker,turkse pizza Tong uitsteken
ik had een pistoletje met kipfilet,perzik en sla en wat pijnboompitjes

help,vanavond ga ik rijden en dan zakt t paard in elkaar van al die pijnboompitjes Tong uitsteken

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:49

Zo wat een mazzel dat ik migraine had en mijn boterhammen er met dezelfde vaart weer uitsmeet vanmorgen.....dat wordt een heerlijk mager dagje Haha! Haha! Haha!

Paar uur op je nest in de hoop dat het wegtrekt en er zijn gewoon zomaar zes bladzijdes bij hier.....Gaat best hard!

Ach, ik denk dat ik bij ons op stal misschien wel de allerzwaarste ben die rijdt....soms zit ik ermee, soms niet. Ik vind mezelf een mazzelaar dat ik twee wereldse paarden heb, waar ik mee kan dressuren en bovenal vreselijk gave buitenritten mee kan maken. Springen durf ik niet, dat laat ik een ander fijn doen. Opstappen doe ik al jaren met krukjes, hekwerken, omgevallen boomstammen en alles wat als opstapding gebruikt kan worden. Je wordt er best handig in zo!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:55

runningkawa schreef:
Ga buiten spelen amanda Haha!
Jij bent niet lief

en dadelijk komen er weer een paar voorbij, zie je wel dat je paarjuh snielig is

Is maar goed dat ik gestopt ben met paardrijden dan Clown

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:05

hey daffodil,misschien een idee om op te stappen met omgevallen sonja bakkers?? Clown
en ja de sweer is nu super ,laten we uit eten gaan Tong uitsteken

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:25

Nog even en het wordt een HK-topic Haha!

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:33

Citaat:
Oke.. ik trek me terug. Het spijt me enorm. Ik had deze topic nooit moeten plaatsen.

Ach, dat is nu ook weer niet nodig. Ik denk dat het wel goed is dat er in dit Topic mensen met overgewicht zich zelf kunnen verdedigen en dat de mensen die ze veroordelen zich bewust worden wat voor schade ze kunnen aanrichten.

Citaat:
Laat mij jou even terug op aarde zetten...mensen met overgewicht hebben dit soort topics dus NIET nodig om zichzelf te verdedigen...Als er 1 ding blijkt uit dit soort discussies is de geringe tolerantie van anderen tegenover mensen met overgewicht...en de zwaren onder ons zouden zich juist niet hoeven en moeten verdedigen..

EXCUUUUUSE ME!!! Ik leef op aarde en ben mee heeeeeel erg bewust van hoe mensen zich voelen die worden aangesproken op hun overgewicht. Ik ben zelf mijn hele leven al te zwaar en op dieet en heb heel wat grove opmerkingen geslikt zowel binnen als buiten de paardensport. Ook door jury's en medestanders. Nu loop ik bij een dietiste en het gaat langzaam maar de kilo's gaan er eindelijk af. Dit Topic gaat hierover en aangezien ik wel overgewicht heb vindt IK het persoonlijk wel eens goed om jezelf te kunnen verdedigen en anderen ervan bewust te maken wat voor schade ze aanrichten. Iemand als jij heb ik echt niet nodig om mij even de les te lezen........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:44

O hemellief wat jammer dat dit soort dingen altijd weer tot ruzie komt. Ik ken iemand, ik geloof dat ze nu onderhand wel 150 kilo weegt en ze blijft vrolijk door eten. Cola, chips heel veel friet 5 x in de week mcdonalds, frituur staat elke dag aan, veel eigen gemaakte taart. Eigenlijk heel jammer, als ik op bezoek ben, dus op verjaardagen krijg ik altijd wel weer een geweldige kat uitgedeeld. Heb ook niet zo een zin meer om daar op bezoek te gaan.

Zij rijdt geen paard, dat gaat ook niet meer. Oke ik snap wel dat ze een eetverslaving heeft, maar er is niemand die er over durft te beginnen, dus ook niemand die haar daar mee zou kunnen helpen, al is het maar met goed advies over de juiste therapie. Haar man en haar kind zijn nu dus ook veels te dik..... en dat vind hij iig niet leuk, maar hij moet wel mee eten.

Ik snap eerlijk gezegd de boze reakties niet van mensen die zich zo ontzettend verdedigen over hun overgewicht en dan noem ik 10 kilo dus gewoon wat extra vetjes, maar als je met normale lengte tegen de 100 of er al over heen bent, dan heb je gewoon een probleem en om boos te worden omdat je vind dat je vind dat mensen respect moeten hebben voor je eetverslaving en als je honger hebt moet je eten,desnoods een zak frikandellen....

Ik vraag mij wel eens af, nee weleens, vaak zat, wanneer haar gezondheid het gaat opgeven, want ze is nu 37 en je ziet dat het haar niet meer goed af gaat, haar huid is paars geworden bij haar benen en handen en armen, ze heigt, maar ze heeft wel een 10 jarige daar rondlopen. Wat als mama bezwijkt??? Er zijn zat therapieen die je helpen eventuele zelfbeeld of andere trauma's te helpen verwerken. Maar niemand durft haar te zeggen dat het de verkeerde kant opgaat, bang voor agressie van haar kant. Maar wel op verjaardagen met haar vriendin afspreken dat ze de hele week voor 1 euro kunnen ontbijten bij de mcdonalds. Ik ben een tijdje ziek geweest en was onder mijn gewicht, o jee wat heb ik een nare grappen en rotopmerkingen moeten incasseren, ook van mijn dikke kennis hoor!! Als je dun bent mag je beschimpt worden, maar als je dik bent moet je rekening houden.

Maar uit respect voor een paard ga je er toch ook niet meer op zitten als je een bepaald gewicht hebt bereikt of als je gewoon groot en daardoor dus zwaar bent? Ongeacht of je nu ziek bent of niet?

Mijn meewaren gaat in eerste instantie altijd uit naar het paard hoor als ik wedstrijden zie en er zit een behoorlijke zware ruiter op het paard. Als mijn man met bijna 90 kilo op mijn paard gaat zitten, zie je dat hij het niet prettig vind, dat hij het zwaar vind en zuur kijkend met oren naar achteren, zie ik hem rondsjouwen. Hij mag lessen, maar dan moet er 10 kilo af. Van mij mag hij zo blijven, maar zeker niet boven de 100 komen, omdat ik dan bang ben dat zijn gezondheid het gaat begeven. Is dat zo een schande?? En idd alles wat hij lekker vind is mierzoet en druipt van het vet, het kost hem veel moeite, maar ik haal gewoon beperkt in huis, zodat hij toch wat kan snoepen, maar niet elke dag en zonder rem. Na een paar dagen zondigen eten we minstens 3 dagen salade.

En Sonja Bakker is in de aanbieding, toch? Heel de dag eten, maar wel gezond eten. Knipoog Daar wringt vaak de schoen. Niet het vele eten, maar het eten van snoep en frituur. Mijn moeder zei altijd, als je honger hebt, neem je maar een boterham. Wij hadden nooit cola/frisdranken, koekjes en chips in huis. En als kind miste ik het niet. Mijn man is groot gebracht met suiker en vet en idd door hem ben ik gaan snoepen. Het is ook maar wat je geleerd bent van huis uit. Maar mijn neefje die op hoog niveau jeugdtennis doet, heeft tietjes en een buik, hij is 15 en zijn ouders zijn tonnetje rond...... Heel jammer vind ik.

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 14:47

Citaat:
Laat mij jou even terug op aarde zetten...mensen met overgewicht hebben dit soort topics dus NIET nodig om zichzelf te verdedigen...Als er 1 ding blijkt uit dit soort discussies is de geringe tolerantie van anderen tegenover mensen met overgewicht...en de zwaren onder ons zouden zich juist niet hoeven en moeten verdedigen..

Jeskoo: ik weet niet meer wie dit geschreven heeft maar volgens mij was het aardig bedoelt (en onaardig tegen mij)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:49

kees2 schreef:
hey daffodil,misschien een idee om op te stappen met omgevallen sonja bakkers?? Clown
en ja de sweer is nu super ,laten we uit eten gaan Tong uitsteken

haha Zweer of Sweer of gewoon Sfeer???