Dat lijkt me idd beter, want dat deken ijzers gedoe hoort hier niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ik vind AdB paardgericht denken. Hij "repareert" via de ruiter, het paard.
Ja hier heb ik toch wel een beetje moeite mee. Ik zou liever kiezen voor grondwerk aan lange lijnen en niet een ruiter op t paard.
Ik weet niet of hij hiermee werkt. Mijn lesgeefster in elk geval wel.
runningkawa schreef:Maar ik kan nog steeds niet snappen, ook niet na de uitleg hier, hoe je een paard recht in zijn lijf krijgt, door hem in de hals opzij te trekken.
guusje schreef:runningkawa schreef:Maar ik kan nog steeds niet snappen, ook niet na de uitleg hier, hoe je een paard recht in zijn lijf krijgt, door hem in de hals opzij te trekken.
Zo krijg je een paard ook echt niet recht....
Mijn paarden zijn met methode de bodt weer zuiver geworden, maar absoluut niet recht, eentje zelfs nog schever dan dat ie was.
Cer schreef:Ik vertel gewoon mijn visie.
Cer schreef:Vwb de opmerking over dat mensen een paard als dat van Anky wileln rijden. Het lijkt mij raar dat een Anky of een AdB aangesproken kunnen worden op het rare kopieergedrag / modegrillen van mensen. Betekent dat dat zij dan moeten stoppen met wat ze doen? Lijkt mij niet....?
Elisa2 schreef:Het is ook niet de bedoeling dat je de hals opzij trekt,maar dat je de schouder schuin{ recht dus dan} zet.Dat kan ook op een volte dmv een goede schouderbinnenwaarts.Maar dat is rechtrichten.Antoine doet dat op een wat andere manier ,en dat doet hij denk ik omdat het paarden zijn die wat mankeren.
Citaat:Antoine doet dat op een wat andere manier ,en dat doet hij denk ik omdat het paarden zijn die wat mankeren.
Huertecilla schreef:viewtopic.php?f=105&t=607035&start=0&st=0&sk=t&sd=a
Nee niet de verantwoordelijkheid van een ander dan deze meiden zelf, maar hoe duidelijk wil je het hebben?
HC
Huertecilla schreef:Vergis je niet HC: 99% van de klanten bij mij en op clinics hebben een probleem met hun houding, mijzelf incluis.Die ruiter moet zelfs ZONDER paard onder de loep genomen worden en het paard zonder ruiter.
Het stadium echter waarin Tyrza iemand onder de loep neemt is niet het stadium waarvan ik vind dat een ruiter onder de loep genomen moet worden. Tyrza kijkt denk ik doorgaans naar gevorderden terwijl ik het over puur fundamentele dingen heb die mensen overslaan door gelijk met teugels in handen op een paard te gaan zitten. Dat komen ze, hun paard, dan jaren later keihard tegen en valt dan niet echt op te lossen. Dan moeten ze namelijk en paard en vooral zichzelf eerst tot reflexen geworden dingen ontleren.
Cer schreef:En wat je geleerd hebt, is niet altijd het juiste. Je wilt niet weten wat ik vroeger geleerd heb
Arabesk schreef:Ik vind het trouwens frappant dat de manegepaarden van vroeger nooit ergens last van hadden en werden eigenlijk door niemand aan de teugel gereden.....
Urielle schreef:Op mijn eerste manege de manegepaarden wel hoor, maar daar ging een zakje pijnstillers door de brokjes en dan kon het wel weer