horseyfries schreef:Q, dat de juiste halsspieren zijn aangespannen wil toch niet zeggen dat hij niet nageeflijk kan zijn? Ook bij klassiek wordt onder "zich loslaten" verstaan dat alle hulpen doorkomen, beetje vreemd dat jij als kenner daarvan blijkbaar dat niet weet. Misschien iets te snel gereageerd?
Als het inderdaad een kwestie van spieropbouw zou zijn dan zou je deze spier niet a la minute te voorschijn kunnen toveren als je het paard op de juiste manier rijdt, een spier opbouwen duurt wel wat langer dan een paar minuten.
Klopt, maar een (overmatig) aangespannen spier zie je sneller, dan een ontspannen spier. Dat je een spier ziet, wil dus niet zeggen dat ie goed ontwikkeld is. Ik kan ook best een spier in m'n arm toveren als ik m'n best doe, wil niet zeggen dat ik een goed gespierde arm heb.
horseyfries schreef:In klassiek mag je ook best met je zit naar je hand toedrijven maar zelfs dat doe je niet in LDR, je leert een paard dan uit zichzelf vanuit het achterbeen naar voren te blijven gaan en denken. Je bent alleen maar "mee" met je zit. Dat verbaasde me ook altijd enigszins aan klassiek, aan de ene kant is de beste drijvende zit een stille zit en aan de andere kant zou je actief mee moeten drijven naar de hand toe, beetje dubbel.
Als het niet nodig is, doe je het niet, ook bij klassiek.
Karl66 schreef:Omdat de meeste klassieke ruiters volgens Steinbrecht rijden, in Frankrijk waar men veel meer volgens Baucher rijdt is hij dan ook niet omstreden.
LDR rijden is niet hetzelfde als naar Baucher rijden