Electra63 schreef:Waarom zou je filmpjes van het internet moeten plukken?
Plaats zelf of van je leerlingen of van je instructeur filmpjes?
Laat het verschil zien!
Maar echt. Er wordt hier een filmpje geplaatst van die dame om te laten zien dat een bepaald niveau op concours niet betekent dat iemand veel concoursen heeft gereden en daarom goed zou moeten kunnen rijden.
Vervolgens moeten wij filmpjes van Zz-licht of Zz-zwaar combinaties, die helemaal niets met deze discussie te maken hebben laten zien?
De logica ontgaat mij compleet... als je het ergens niet mee eens bent is dat prima. Als je het kunt onderbouwen kun je mensen je standpunt misschien laten begrijpen. Als je dan zélf nog kan aantonen dat je het beter kan kun je zelfs respect krijgen van anderen.
Maar hier gaan roepen dat iedereen het slecht doet en vervolgens niet aan kunnen tonen dat je het beter kan? Waarom?
Volgens mij zijn we een aantal pagina’s geleden overeengekomen dat paardrijden gewoon ontzettend moeilijk is. De mevrouw in Amerika heeft zichzelf waarschijnlijk gruwelijk overschat. Het is fijn dat dit in Nederland niet zo makkelijk op deze manier gebeurd.
Dat niet iedere Zz-licht of Zz-zwaar combinatie foutloos rijdt lijkt me compleet logisch. Tot je 100% rijdt in de Grand Prix zijn er nu eenmaal dingen te verbeteren. Is dat erg?
In mijn ogen is niemand bewust een slechte ruiter. Iedereen doet zijn best binnen de mogelijkheden die er zijn.
Dat er mensen zijn die dat anders lijken te zien, die denken dat er instructeurs zijn die bewust slecht lesgeven en ruiters die bewust slecht rijden is voor mij echt niet te bevatten.
Ik ben blij dat ik een meer optimistische kijk heb. Lijkt me een stuk fijner dan alles negatief zien.