Toevallig familie van Bertie ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maralyn schreef:Avanti, mooi op weg.
Ook ik zie dat je zadel van voren lager ligt dan achteren, je zadel is zelf dus uit balans.
Ook ik krijg het idee, dat hij een cm of 5 te ver naar voren ligt.
Je halsstrekken is nog zo gek nog niet.
Paard komt al aardig naar beneden, maar vergeet zijn achterbenen.
Probeer kort en beheerst een paar passen naar voren en weer op zit terug.
Houd daarbij licht contact met de mond, zodat ze zacht gaat leunen.
"Je rijd naar voren, zo ver je kunt opvangen, en je kunt opvangen zo ver je naar voren kunt rijden." heeft iemand mij altijd verteld.
En... daar ga ik weer...
Pak af en toe ook eens balkjes mee, als je daar de mogelijkheid toe hebt.
Bij balkjes moeten de paarden hun achterbenen iets beter optillen dan gewoon van de grond.
Dit kost dus extra kracht, en deze kracht kan omgezet worden in spieren!
Doe dit kort.
Wissel ook lekker af met overgangen.
paar pasjes draf, aangalopperen, en voordat het paard uberhaupt gang heeft kunnen maken, rijdt je op zit alweer terug.
Ook daar leren ze van zitten, rug opbollen bij ontspanning en kracht maken.
Ook aandraven, je draaft aan, rijdt lekker naar voren dat je alleen lengte in pas voelt ipv sneller, en rijdt weer terug, maakt een schijn overgang naar draf, probeert de impuls te houden, en rijdt weer naar voren.
Doe dit niet te lang, en niet te vaak.
Paarden hebben een tijdje nodig om spieren aan te maken, net als wijzelf.
Stap ook lekker lang uit, en zo'n galoppade is ook niet slecht om alles even los te gooien.
Neem ook af en toe, als het kan, een sprongetje mee voor de afwisseling, en als je paard braaf genoeg is. Lekker mee naar buiten nemen.
Ook buiten kun je deze oefeningen gebruiken, om het sterker te maken, en je houd het leuk! Want je rijd in verschillende omgevingen.
Rijdt positief, en ook al gaat het niet lekker, denk positief! Dan gaat het de x er op nog beter!
(positieve dag vandaag!!of misschien is deze beter.
)
oji schreef:Zijn dat niet de filmpjes die eerder in deel 1 van dit topic geplaatst zijn, wat heleen langenhahnenberg niet bleek te zijn?
DarkoFoitzik schreef:Je gaf aan dat Morgan Lashley duidelijk liet zien wat een andere hoofd-hals houding doet in het hele paardenlijf. Welke verschillen gaf zij aan en ben jij tot nieuwe inzicjten gekomen daardoor?