@Listiglistje goed zo! Ik zou ook echt graag eens zo'n test willen doen!
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Shenavallie schreef:Dan zou ik zo'n persoon willen adviseren om niet OP een paard te klimmen, maar met een menwagen te gaan rijden tot diegene (op een andere wijze) dusdanig is afgevallen dat hij/zij wel gewoon OP een paard kan zitten.
Desiree schreef:Shenavallie schreef:Dan zou ik zo'n persoon willen adviseren om niet OP een paard te klimmen, maar met een menwagen te gaan rijden tot diegene (op een andere wijze) dusdanig is afgevallen dat hij/zij wel gewoon OP een paard kan zitten.
Ik denk niet dat ze dat wil horen. Ze had een keer over springen met een paard en ik heb haar dat afgeraden omdat dit te belastend zou zijn. Ik bracht het voorzichtig maar toch komen zulke dingen hard aan. Mensen willen sommige dingen niet weten.
Shenavallie schreef:Dan is het inderdaad moeilijk om iemand te overtuigen, als diegene dat waarschijnlijk niet wil horen...
lizet_lara schreef:Maar dan alsnog heeft niemand het recht om iemand te zeggen dat hij of zij niet meer op hun paard mogen rijden omdat ze te zwaar zijn, de eigenaar van het paard beslist dat.
Wil jij jou paard niet meer als (ik zeg maar wat) 70 kg laten dragen, is dat jou keus en moeten mensen dat respecteren. Zie jij mensen rijden die volgens jou absoluut niet meer op een paard zou mogen rijden als het gaat om gewicht, heb jij daar niks over te zeggen.
Iedereen zijn eigen keus, en niemand anders mag daar over beslissen.
KimD schreef:lizet_lara schreef:Maar dan alsnog heeft niemand het recht om iemand te zeggen dat hij of zij niet meer op hun paard mogen rijden omdat ze te zwaar zijn, de eigenaar van het paard beslist dat.
Wil jij jou paard niet meer als (ik zeg maar wat) 70 kg laten dragen, is dat jou keus en moeten mensen dat respecteren. Zie jij mensen rijden die volgens jou absoluut niet meer op een paard zou mogen rijden als het gaat om gewicht, heb jij daar niks over te zeggen.
Iedereen zijn eigen keus, en niemand anders mag daar over beslissen.
Maar even een andere situatie.
Als jij iemand op straat een hond ziet verrot slaan of trappen, zeg je daar dan ook niks van? Of als iemand zijn dieren niet verzorgt? Dan kunnen we 114 & de dierenbescherming ook opdoeken, ik bedoel leven en laten leven toch?
Voor mij is iemand die te zwaar is die op een paard stapt net zo goed een mishandelaar als in bovengenoemde situaties.
lizet_lara schreef:Iedereen heeft zijn eigen grenzen, als jij morgen graag op jou mini wilt rijden moet je dat vooral gaan doen. Ik vindt dat niet oké, maar wie ben ik om dat jou te gaan verbieden?
Jildau schreef:Wat is dat nou voor kinderachtige reactie. Ja dat is overduidelijk maar bij een paard van 1.70? Hoeveel gewicht mag daar op? En ligt het dan nog aan bouw paard? En hoe zie je hoe zwaar iemand precies is? Iemand die er best dik uit ziet is misschien lichter dan een lang persoon.
Je krijgt daar nu discussies van waar je niet uit gaat komen omdat er geen regels voor zijn.