horseyfries schreef:Fijn dat je al weet hoe het moet Ailill, dat is stap één. Een paard zelf opleiden tot dat niveau stap twee
[ Afbeelding ]
Uploaded with ImageShack.us
Om even terug te komen op het eigenlijke topic, dus dit is volgens jou en de TS en de anderen die vinden dat het filmpje laat zien hoe een piaffe volgens de FEI reglementen eruit hoort te zien, het voorbeeld van een perfecte piaffe?
Zoals ik al zei, stap 2 is een reis op zich. . . daar wil ik nog jaren de tijd voor nemen.
Om heel eerlijk te zijn heb ik niet echt een mening over het paard, voornamelijk omdat ik geen vergelijkings materiaal heb met andere paarden van toen. Ik kan enkel refereren naar de huidige paarden. En dat is niet mogelijk. Je kunt een oude eend ook niet met de nieuwste ford vergelijken.
Wat ik wel wil benadrukken is dat het paard technisch gezien wel loep zuiver loopt, mooi in balans, actieve achterhand met een goede verbinding naar voren. Loopt goed los over de rug, accepteert de amazone en werkt samen. De amzone rijdt technisch gezien gewoon goed, heel goed zelfs. Het beeld is heel anders dan het beeld van nu, maar nogmaals, technisch gezien is dit gewoon goed. Zonder poespas. Tegenwoordig is er heel veel poespas, positief en negatief. Geeft op sommige vlakken een mooier beeld, maar dat gaat ten koste van de technische uitvoering.