piepenfiets schreef:Ga eens op een handelsstal kijken dan zal je zien hoe het werkt.
De bedragen die je noemt zijn niet reeel,zeker niet in deze slechte markt.
Enne...oud geld maakt sommige dingen makkelijker maar raakt ook op hoor,dan zullen er echt andere inkomsten gegenereerd moeten worden.
En dus staan er heel veel paardenbedrijven te koop...Door even een paar paarden omhoog te forceren red je echt je bedrijf niet, en op lange termijn gaat het niet werken. Zal niet zeggen dat er op alle handelsstallen knap gereden word, zeker niet. Maar dat er iemand op een paard zit die het dier niet verbeterd, wil niet meteen zeggen dat hij er dan dus slechter op word.
Ik ben wel even benieuwd waar die 5000 per jaar op is gebaseerd...Wat voor soort bedrijf hebben we het dan? Grootte, type. Mij lijkt namelijk juist dat het onderhoud van een paard voor een bedrijf goedkoper is (groot inkoop van materialen dus minder kosten per paard) Mijn paarden kosten dit namelijk echt niet, en ik snap heus wel dat wij qua afschrijving een heel ander plaatje hebben dan een bedrijf (en natuurlijk geen personeelskosten hoeven te rekenen en vast nog wel andere kosten ook niet hebben). Maar vind dit serieus wel interessant om te weten hoe je dat dan berekent.