En ze willen hun paard vast te vriend houden, maar dat doen ze dan misschien verkeerd. Ik kan intenties ook niet zo van mensen aflezen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Skygirl schreef:Hoe kun jij aan mensen zien wat hun hobby is?![]()
En ze willen hun paard vast te vriend houden, maar dat doen ze dan misschien verkeerd. Ik kan intenties ook niet zo van mensen aflezen.
MyWishMax schreef:muc schreef:@ cjb, Ik woon en rij westrijden in Duitsland, daar hebben ze (afhankelijk van de wedstrijd) minimaal 3 jury´s. Eén van de juryleden staat op het losrijterein te kijken of alles er normaal aan toe gaat. Nu moet ik zeggen dat ik het hier veel erger vindt qua bitten e.d. Hier mogen ze in het A-springen (B/L niveau) al met Pelham of Hackemore rijden.
Ik vondt de fimpjes ook niet zo schokkend, zoals eerder gezegd het zijn momentopname in slomo. Er zijn absoluut wat ruk en trek momenten bij maar om dit dierenmishandeling te noemen... Mooi is het in ieder geval niet.
Persoonlijk denk ik dat de verantwoordelijkheid in eerste instantie bij de ouder ligt.
Dan bij de pony/paarden club/ instructeur/trice
Dan bij de Federatie
en als laatste wij als mede ruiter.
Mag ik dan heel onbeschoft vragen wat het startgeld daar is?Ben wel benieuwd in hoeverre dat duurder is dan hier. Is dat alleen op de grotere wedstrijden?
muc schreef:Ja hoor dat mag je wel vragen![]()
A spr. (1.10m) € 8.50
L spr. (1.20m) €10.00
M spr (1.30-1.40) € 12.50-15.00
S spr (1.40m +) weet ik niet aangezien ik dat niet spring
Dus eigenlijk geen verschil met Nederland. Wel moet je hier voor namelden flink bijbetalen, € 30,- per wedstrijd. Dat is als je minder dan een maand van te voren je opgegeven hebt. Verder betaal je meer voor het aanmelden van een wedstrijd paard etc.
Joolien schreef:Ik nodig je eens van harte uit om samen een weddstrijd te gaan bekijken, want ik zie die 99% helaas niet, hoe graag ik dat ook wil...
muc schreef:Joolien schreef:Ik nodig je eens van harte uit om samen een weddstrijd te gaan bekijken, want ik zie die 99% helaas niet, hoe graag ik dat ook wil...
Wow Joolien je moet je schamen, jij wil zeggen dat 99% van de mensen op wedstrijd niet kan rijden en/of onredelijk met z´n paard omgaat.
(Of bedoel je dat het niet 99% hobby ruiters zijn?)
muc schreef:Joolien schreef:Ik nodig je eens van harte uit om samen een weddstrijd te gaan bekijken, want ik zie die 99% helaas niet, hoe graag ik dat ook wil...
Wow Joolien je moet je schamen, jij wil zeggen dat 99% van de mensen op wedstrijd niet kan rijden en/of onredelijk met z´n paard omgaat.
(Of bedoel je dat het niet 99% hobby ruiters zijn?)
schoentje schreef:Over het algemeen ouwehoeren en lachen springruiters heel wat af met elkaar op het voorterrein! We wensen elkaar vaak succes en feliciteren elkaar met successen. Bij de dressuur zal dat misschien anders kunnen liggen, denk dat doordat het een jurysport is, dat de afgunst misschien wat groter is.
Als een balk valt, dan valt ie. Geen discussie mogelijk.
tteettt schreef:schoentje ja en nee, ik denk wel dat inderdaad in de springsport minder afgunst is! Parcours is voor iedereen even hoog. En als een ruiter met een paard in klasse start dan kan over algemeen het paard de klasse ook aan, en dus komt het op stuurman kunst van ruiter aan? Spring ruiters komen op mij vaak iets realistischer over als het gaat om hun eigen capaciteiten. Daarin tegen zie ik in de Pony spring sport weer wel meer excessen.
tteettt schreef:Daarom stoort het me ook zo, dat er in topics zoals deze voornamelijk naar anderen gekeken en gewezen wordt! Je kunt nou eenmaal niet zomaar even een oordeel hebben over wat je denkt te zien, of te horen. Wat wel kan is naar jezelf kijken en de voor jou beschikbare middelen om een zo goed mogelijk ruiter te worden.
gr_roos schreef:Ik weet niet of ik die link hier mag plaatsen.
MyWishMax schreef:Nu probeer ik op wedstrijd een kletspraatje met iemand te maken, iedereen succes te wensen en die goede ruiter een complimentje te geven. Ik word relaxer van praten en zo kom ik erachter dat ook die goede ruiter dingen heeft waar hij of zij tegenaan loopt. Ik vind het verrassend hoeveel mensen er verbaasd opkijken op wedstrijd als je ze succes wenst of een complimentje geeft.
tteettt schreef:Juist de afgunst naar elkaar zorgt ervoor dat mensen naar extremen grijpen.
Joolien schreef:En ik vind het heerlijk om met mensen paardensport te bediscussieren, en dan niet om de ruiter af te kraken oid, maar ook om hier dingen van te leren.
schoentje schreef:@skygirl, er zou geen discussie mogelijk moeten zijn, maar het is toch algemeen bekend dat veel dressuurruiters klagen over de punten die ze krijgen. En ik denk dat, door het gevoel dat ze onrecht aangedaan word, de afgunst groter is.
@tteett, vooral de ouder van de ponyruiters leveren nogal eens strijd. Zeker als het niveau hoger word en er aan een EK gedacht word...
Tendance schreef:@jepsica:
Ik breng de dingen zoals ik ze vind en zie, zodat iemand me er later niet op aan kan spreken, dat ik maar de halve waarheid gesproken zou hebben.
Ik weet niet wat ik volgens jou anders had moeten brengen, maar volgens mij schaad ik niemand.
Verder denk ik, dat dit een eindeloze discussie is, omdat er mensen vanuit NH, maar ook vanuit andere invalshoeken kijken.
Joolien schreef:Dat ben ik aan de ene kant met je eens, maar ik neem aan dat als ik zie dat iemand zijn paard niet juist behandeld, dat jij daar wel hetzelfde over denkt. (he lastig uitleggen)
schoentje schreef:Over het algemeen ouwehoeren en lachen springruiters heel wat af met elkaar op het voorterrein! We wensen elkaar vaak succes en feliciteren elkaar met successen. Bij de dressuur zal dat misschien anders kunnen liggen, denk dat doordat het een jurysport is, dat de afgunst misschien wat groter is.
Als een balk valt, dan valt ie. Geen discussie mogelijk.
schoentje schreef:@skygirl, er zou geen discussie mogelijk moeten zijn, maar het is toch algemeen bekend dat veel dressuurruiters klagen over de punten die ze krijgen. En ik denk dat, door het gevoel dat ze onrecht aangedaan word, de afgunst groter is.
schoentje schreef:vooral de ouder van de ponyruiters leveren nogal eens strijd. Zeker als het niveau hoger word en er aan een EK gedacht word...
Tendance schreef:Ik denk dus, dat we alleen met de heftigere zaken op een lijn zullen zitten.