daantjuhhh schreef:Cassidy schreef:Eh.....dus is het de schuld van de handelsstal?
Ik ken voorbeelden van particulieren, die hun paard bij een stal neerzetten en met een budget komen (dus een tijdsbestek afspreken), het paard het allemaal in dat afgesproken tijdbestek niet doet, en vervolgens wordt paardlief bij de opleidingsstal vandaan getrokken , terwijl hij nog niet zover is dat hij er veilig vandaan kan. Vervolgens lopen de eigenaren thuis tegen een probleem aan en is het de schuld van de opleidingsstal. Is het inrijden niet goedgegaan.
Er zit geen klok op een paard. Je kunt niet voorspellen hoe lang je ergens mee bezig gaat zijn. Ook niet met voldoende grondwerk vooraf.
Dat herken ik wel.
Gelukkig hebben we er weinig problemen mee gehad, maar dan moet je ze wel anders aanpakken als paarden waar je de tijd mee kreeg.
Dan kun je het opbouwen op een manier dat het voor het paard goed te verwerken is.
We hebben een keer een leuke gehad.
Een Gribaldi.
Ze kwamen hem brengen me de bootschap dat ze een jaar geleden een singeltje om hadden gedaan en dat hij toen ontplofte.
Ze hadden hem een jaar lang alleen linksom gelongeert.
(rechtsom wou hij niet)
Krijg je dus een scheef en verpest neurotisch paard.
Of je krijgt er een: Zo van het land getrokken vanmiddag.
Nog nooit wat meegedaan.
maar we netjes de manen getrokken, geschoren oren, staart opgeschoren.
Die kwam echt niet zo uit het land.
Beest was gewoon uitgeprobeert, maar het lukte niet.
Geeft verder niet, als ze het maar vertellen.
Maar over het onderwerp Gert!!
Gert is een prima kerel.
Je moet alleen zelf het voorwerk doen.
Ik heb die van mij door Koorman laten doen, die werkt ongeveer hetzelfde.
(sinds dat ik een baan heb doe ik het niet meer zelf)
Maar wel zelf het voorwerk.
Hij kende al weken longeren, zadeltje.
Er aan hangen enz..
Heb koorman 2 x laten komen.
Ik heb ook wel een paard gereden wat bij Gert vandaan kwam.
Prima te doen hoor.
Deze was ook al voorbereid.
Fijn om eindelijk iemand op dit forum te zien, die echt ervaring heeft met Gert!!!
Dus hier nu 2 mensen, die voor zijn en ook daadwerkelijk ervaring met hem hebben...
)

In april geen aanrader. Heeeeeeeel koud. Paard maakte later ook nooit fouten op de sloot in het parcours