Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DezeNaam schreef:Als hij de eerste keer niet direct op mijn kuit reageert zet ik hem terug in stap, spring ik opnieuw aan in draf, als ik voel dat hij niet vlot genoeg aanspringt geef ik een kleine tik, terug in stap zetten, benen geven en een tik met de zweep. Hij moet reageren op mijn been, ik kan er niet tegen als hij zit te klungelen.xD
EskeGirl schreef:miki2000 schreef:een tik met een zweep doet een paard echt geen pijn ze hebben zo'n dikke vetlaag op hun huid zitten dat ze het amper voelen.
Hoe kunnrn ze een vliegje dan wel voelen en doelgericht hun spieren bewegen om deze weg te jagen? Als ze een tik amper voelen?

EskeGirl schreef:Vind ik ook, ik doe altijd been geven, reageert hij niet nog een keer been, en daarna een tikje. Zo blijven paarden (ik rij op manegepaarden) vrij goed op been reageren.
Op sommige maneges moedigen ze je echt aan om te slaan, als het paard een bok geeft, een fikse tik terug, en dat een paar keer. Soms zie je echt dat mensen keiharde meppen geven met de zweep. Dat vind ik dan weer jammer.
)
.