Liever een TE actief paard of liever een wat slomer paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kamsel

Re: Liever een TE actief paard of liever een wat slomer paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:02

Het gaat hier wel om TE actief, niet gewoon fijn werkbaar actief, mensen..

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:01

ligt er maar net even aan wat voor een persoon je zelf bent

ik heb dan liever een iets te sloom.
ik vind dan echt wel een maniertje om hem vooruit te krijgen ;)

Maar als je heel rustig van jezelf bent, dan hebben ze liever een druk paard want daar kunnen ze veel meer mee.:)

xx

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:40

Als hij van zichzelf sloom is maar je hem wel makkelijk door kunt rijden door hem even aan te pakken, vind ik dat fijner dan een die maar blijft rennen en je niet kunt stoppen.

Als het zo is dat je paard actief is maar wel te houden, en je paard zo sloom is dat je hem niet vooruit krijgt zeg ik liever te actief, licht eraan hoe je het ziet en bedoeld. :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:47

een sloom paard is nog nooit een goede geworden!

een te actief paard moet je mee leren werken. Als ze die activiteit in je voordeel gaan gebruiken kun je daar wat mee.

(al zal ik toegeven....als ik lekker buiten wil rijden, heb ik ook liever een iets slomere)

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:04

Ik heb ze ook liever te actief. Dat kan je op een gegeven moment wel in goede banen leiden. Maar te sloom, dat wordt moeilijk werken. Die moet je altijd blijven drijven en activeren....

Prakkie is ook erg actief. Het heeft wat voeten in de aarde gehad voordat ik haar relaxter kon laten lopen, maar nu loopt ze ook geweldig. We rijden lichte tour en het gaat haar allemaal vrij gemakkelijk af, ook de zwaardere oefeningen. Ik moet nog steeds zorgen voor rust en controle. Zolang ik dat heb gaat het goed. We zijn nu bezig met de passage en de piaffe en dat doet ze ook heel goed. Door het hete/actieve wat ze heeft, zijn deze oefeningen makkelijker aan te leren dan een paard wat trager is.

orlando_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:13

ik heb toch liever een wakker actief paard dat voorwaarts is.

ik rij liever een paard terug en werk liever daar extra aan dan dat ik op 1 zit waar ik konstant
voorwaards moet rijden.

ik ben zelf ook actief en hyper dus een actief, hyper paard past goed bij mij :D :o