Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara_H

Re: Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:44

Omdat ze wat ze bedoelde dik gedrukt heeft gezet! ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:44

TS: ik ben heel benieuwd bij welke stal dat was waar ze dat zeiden! (beginpost) Ik woon namelijk ook in Kampen :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:53

Ja, Tamara_H, zal wel voor de insiders bedoeld zijn ;) , ik begreep er geen fluit van.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:52

ik ben geen insider maar ik snapte het wel. het komt net zo min aardig over als dikzak

leootje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:00

nou je bent echt niet te dik hoor!!
ik weet niet hoe die mensen daar bij komen! je ziet er super uit op je Fries!
niks van aan trekken!!!!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:13

Snoevie, allereerst nog heel hartelijk gefeliciteerd. You got my point :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:19

dankjewel!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:35

setteke schreef:
Ayasha, hoe moeten wij iets afleiden uit 2 woorden; "moet dat?"

Het geen waar ik op reageerde staat in het vetgedrukt. :+ De vraag leek me meer dan duidelijk.
Kan natuurlijk zijn dat dat niet zo was maar je hebt vingers gekregen, typ dan gewoon "wat bedoel je?". :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:45

En dat heb ik aangehaald, maar bij deze, "wat bedoel je".
Je vraag of was het een vraag of een statement is dus niet duidelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:50

Ayasha schreef:
Dat, kan het niet gewoon "slanke mensen" zijn. Ik gebruik toch ook niet "dikzakken" oid?

Uitleg. Het ging me om het vet gedrukte. Waarom dat op die manier uitgedrukt moest worden.

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:52

Wat een onzin zeg!
Jij bent helemaal niet 'dik'!
Ik zie wel eens vaker mensen die hoog in de dressuur zitten en misschien wel wat kilo's teveel hebben.
Maar dat moet tog niet uitmaken. Zolang er netjes gereden word kan het er nog top uitzien!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:54

Ayasha schreef:
setteke schreef:
Ayasha, hoe moeten wij iets afleiden uit 2 woorden; "moet dat?"

Het geen waar ik op reageerde staat in het vetgedrukt. :+ De vraag leek me meer dan duidelijk.
Kan natuurlijk zijn dat dat niet zo was maar je hebt vingers gekregen, typ dan gewoon "wat bedoel je?". :)

En weet je wat, ik heb een aantal vingers die niet functioneren, dus ga je gang veelbelovende bloem van 19. Ga als een Bulldozer over alle mensen hier. No regret, Ayasha knows it all. Ze heeft alle wijsheid. En ik ga niet over één nacht ijs.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:56

Hoe moet ik in godsnaam weten dat jij een aantal vingers hebt die niet functioneren? Ik zeg enkel dat je ook gewoon uitleg kan vragen. ;) Toen je dat deed heb ik die ook gewoon gegeven. Het komt op mij over alsof je je frustraties op mij uitwerkt voor mij en zou het appreciëren als je dat niet deed. :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 00:03

Hoho, je bent zo herkenbaar iedere keer weer, maakt niet uit welk topic. Weet je nog `heetgebakerd`, zo niet ga je gang. En je bent in en in correct :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 00:21

Nu snap ik jouw bericht niet. :) Wat moet ik nog weten?
En dat kan. Ik zei ook enkel dat het zo op me over kwam. :) Iig bedankt voor die opheldering.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 00:26

We hebben in het verleden weleens wat uitgevochten. Wie niet? Maar veel plezier Ayasha, trek het je allamaal niet teveel aan. Goodluck.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 00:28

Als je al 6 jaar op een forum zit heb je met iedereen al wel eens een wat pittigere discussie gehad. :) Vechten doe ik al lang niet meer... Vroegah wel, dat geef ik grif toe... Maar nu niet meer. :) En maak je maar geen zorgen, dat trek ik me ook absoluut niet aan. :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 00:33

Hoe hou je het vol, Ayasha?
Zag alleen het topic van Totilas en het management. Ik zeg verder niets. Zwijgen is goud toch.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 00:35

Wat valt er vol te houden? :)
Ik heb me afgeleerd van te zwijgen omdat ik wel eens iemand op zn teen kan trappen. ;)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 00:42

Geluk, iedereen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:59

Er staat een oplossing onderaan dit topic in de reclamebalk: iedere dag Kellog's Special K eten!
hahaha!
Ook al zoiets; bijna al die zgn slanke voedingswaren zitten tjokvol suikers of suikervervangers.
Met name light producten zijn zoooooo slecht.
De consument wordt eigenlijk schandalig om de tuin geleid... wanneer mensen maar wanhopig genoeg zijn trappen ze overal in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:34

De consument láát zich om de tuin leiden.
Ik ben lang geen dietist, maar vond mezelf op zeker moment te zwaar, en dus ben ik me eens gaan inlezen in gezond eten. En guess what.... het is niet bepaald moeilijk om goede informatie te vinden. Google is my best friend :+:

Maar het grote probleem is dat mensen wel af willen vallen, maar het gros wil niet sporten, en eigenlijk ook niet anders eten. Groenten schijnen niet lekker te zijn, namelijk ;)
En als het dan lijkt of je heel makkelijk kunt afvallen, door ipv de gewone producten de light-variant te gebruiken, denken veel mensen niet verder na en tuinen er met open ogen in...... ze doen het zelf hoor.

Hoe dan ook ben ik het met Jasmijn eens dat het belangrijk is zelf in conditie te zijn voor je gaat rijden. Een paard is idd geen fitnessapparaat. Ik weet ook wel dat BMI niet alles zegt, uiteraard ;) ik weeg 60 kilo, en ben 1,60, heb een BMI van 23,5. Dat zit netjes in de marge, maar zou hem zelf liever wat lager zien. Maar ik ben een fanatieke sporter, doe ook aan krachtsport, en spieren zijn stukken zwaarder als vet.....

Ben overigens prima in conditie, snel en soepel.
Maar heb er de kilo's teveel afgekregen door te sporten, ik heb nooit gelijnd, en ben het ook niet van plan. Sporten en gezond eten..... daarmee zou het meerendeel van de mensen zich in shape kunnen krijgen :)

Natuurlijk is het waar dat sommigen dik zijn door een ziekte, maar voor het paard is het verder niet relevant waardoor iemand te zwaar voor hem is; voor het paard maakt het alleen uit dát iemand te zwaar is. Een ziekte is geen excuus om alsnog op het paard te klimmen imo.

Voor de mensen die zijn afgevallen of gaan afvallen omdat ze dat beter vinden voor het paard: mijn complimenten, geweldig meiden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:11

@Setteke, ik moet zeggen dat ik jouw een stuk minder net vind reageren dan 'die bloem van 19'. Volwassen slaat niet altijd op leeftijd schijnbaar ;)

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:58

Jammer dat in deze discussie iedereen weer OF op de man gaat spelen OF opmerkingen gaat herhalen die hier al ongeveer 1000x tegen de TS zijn verteld. De discussie ging een goede/inhoudelijke kant uit met enkele bokkers die het belang van een goede conditie versus paardrijden onderkenden, en hier ook wat aan willen doen.

Constructief is met elkaar ideen uitwisselen over hoe je gezond en met een goede conditie te paard kunt stappen. Yamcha geeft an goede suggesties; internet staat vol met goede tips. Nog beter zijn natuurlijk tips uit eerste hand van ruiters die zich al langere tijd bezighouden met hun eigen gezondheid/conditie ten opzichte van hun paard(rijden).

Ik heb er zelf ook al een paar genoemd naast de allereerste inkopper: gezond eten en meer bewegen. Zwemmen (kan bijna iedereen want met zwemmen belast je alleen je spieren en niet je pezen/gewrichten), hardlopen (voor de conditie/uithoudingsvermogen), yoga/bodybalance (voor rompstabiliteit) en trampolinespringen (voor de balans)

Ik zou willen pleiten voor een verdere inhoudelijke discussie over conditie/gezondheid van de ruiter versus paardrijden en willen vragen of iedereen wil stoppen met op de man spelen en in de herhaling vallen dat de TS niet te dik is (dat weten wij en zij nu ondertussen wel)

Wie heeft er goede sportieve tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:05

Ik doe 4x in de week 1,5 uur fitnessen, een combinatie van krachttrainen, waarbij ik echt mijn hele lijf aanpak, en cardiotraining :)
Het mooie van krachttraining is ook dat je je lijf veel beter leert beheersen, je wordt je veel bewuster van hoe je beweegt. Dat heeft absoluut voordelen op het paard :) Ik ben niet super licht trouwens, wél in topconditie en strak :D