Als ze dan onstpannen gaat lopen dan hou ik me handen stil .
Komt ze weer wat omhoog dan speel ik weer wat .
Maar meestal als ze naar beneden loopt blijft ze daar wel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
x_Marr schreef:Van achter naar voren rij je niet als je zit te spelen
Van achter naar voren is dat je het van voren uit het paard zelf laat komen. En daarvoor is geen spelen of kneden oid. nodig.
x_Marr schreef:Als je correct rijdt en er niks in de weg staat voor het paard om de juiste spieren aan te spannen en te ontspannen heb je de vraag niet nodig. Het paard gaat dan uit zichzelf, zonder dwang.
En dat is zoveel fijner dan het gewoon niet goed voorelkaar hebben.
maaikedewit schreef:ik ben ook nog hard aan het oefenen.
Maar met dat naar beneden rijden lukt het ook goed met dat spelen en je been er bij houden
Mijn verzorgpaard (kwpn) gaat echt niet naar beneden zonder spelen, dan ziet ze te veel dingen en dan gaat ze met me aan de haal..
Ook doordat ik haar naar beneden rijd dan let ze ook meer op mij..
superwoman schreef:maaikedewit schreef:ik ben ook nog hard aan het oefenen.
Maar met dat naar beneden rijden lukt het ook goed met dat spelen en je been er bij houden
Mijn verzorgpaard (kwpn) gaat echt niet naar beneden zonder spelen, dan ziet ze te veel dingen en dan gaat ze met me aan de haal..
Zonder spelen werkt ook, gewoon veel oefenen.
Wat nog wel eens wil helpen is stelling vragen. Tis echt een kwestie van op het juiste moment spannen en ontspannen zonder kneepjes te geven.
maaikedewit schreef:x_Marr schreef:Als je correct rijdt en er niks in de weg staat voor het paard om de juiste spieren aan te spannen en te ontspannen heb je de vraag niet nodig. Het paard gaat dan uit zichzelf, zonder dwang.
ik ben ook nog hard aan het oefenen.
maaikedewit schreef:x_Marr schreef:Als je correct rijdt en er niks in de weg staat voor het paard om de juiste spieren aan te spannen en te ontspannen heb je de vraag niet nodig. Het paard gaat dan uit zichzelf, zonder dwang.
ik ben ook nog hard aan het oefenen.
x_Marr schreef:Dus dan moet het paard weer afgerekend orden op een fout die je zelf maakt? Als je actief rijdt dus veel dingen gaat doen dan heeft het paard weinig tijd om op iets anders te letten of let dan op jou en tegelijkertijd op dat andere, maar als je dan moet zagen om haar weer bij de les te krijgen kan je dat beter niet doen![]()
Je gaat je paard toch niet zitten te irriteren vanwege je eigen fout?!
xMarjolein: En waarom speel je met de teugels?
Kan je dat ook uitleggen?
En misschien even het topic doorlezen, misschien steek je nog wat op
maaikedewit schreef:x_Marr schreef:Dus dan moet het paard weer afgerekend orden op een fout die je zelf maakt? Als je actief rijdt dus veel dingen gaat doen dan heeft het paard weinig tijd om op iets anders te letten of let dan op jou en tegelijkertijd op dat andere, maar als je dan moet zagen om haar weer bij de les te krijgen kan je dat beter niet doen![]()
1 ding: Zagen doe ik NOOIT!
en een ander ding, in het begin kijkt ze erg veel, ze zoekt vaak wat om van te schrikken, als ik haar bij de les houw doormiddel van voltes etc. en ook haar naar beneden rij, anders heeft het namelijk geen nut.. lukt het wel.
Zeg maar wat ik fout doe:)
Dan steek ik daar ook nog wat van op..
En je kunt trouwens nieteens precies zeggen wat ik fout doe, want je hebt geen foto's/filmpjes van hoe ik rij enzovoorts..
Ik vind dat je je commentaar best kunt onderbouwen,, ik vind dit niet echt onderbouwen..
Carla5111 schreef:altijd spelende vingers! mijn instructrice zegt dit ook altijd. nooit de hand vastzetten.
maaikedewit schreef:Ik dacht dat van achter naar voren was dat je je paard achter actief hebt, zodra je je paard achter actief hebt begin je wat te vragen en je paard moet dan achter actief blijven..
maaikedewit schreef:x_Marr schreef:Dus dan moet het paard weer afgerekend orden op een fout die je zelf maakt? Als je actief rijdt dus veel dingen gaat doen dan heeft het paard weinig tijd om op iets anders te letten of let dan op jou en tegelijkertijd op dat andere, maar als je dan moet zagen om haar weer bij de les te krijgen kan je dat beter niet doen![]()
1 ding: Zagen doe ik NOOIT!
en een ander ding, in het begin kijkt ze erg veel, ze zoekt vaak wat om van te schrikken, als ik haar bij de les houw doormiddel van voltes etc. en ook haar naar beneden rij, anders heeft het namelijk geen nut.. lukt het wel.
Zeg maar wat ik fout doe:)
Dan steek ik daar ook nog wat van op..
En je kunt trouwens nieteens precies zeggen wat ik fout doe, want je hebt geen foto's/filmpjes van hoe ik rij enzovoorts..
Ik vind dat je je commentaar best kunt onderbouwen,, ik vind dit niet echt onderbouwen..
soppieee schreef:Carla5111 schreef:altijd spelende vingers! mijn instructrice zegt dit ook altijd. nooit de hand vastzetten.
Altijd spelende vingers..![]()
Welke instructrice mag dat zijn...?!
maaikedewit schreef:Ik dacht dat van achter naar voren was dat je je paard achter actief hebt, zodra je je paard achter actief hebt begin je wat te vragen en je paard moet dan achter actief blijven..
Dan leg ik het je even uit, want van achter naar voren rijden is wel even iets anders.. Dat is namelijk dat je aanvult vanuit je been en zo een verbinding creëert naar de hand toe. Met je hand hou je simpelweg contact met de mond van het paard en door die aanvulling van je been zal het paard vanzelf naar beneden zakken en meer zijn/haar lichaam gaan gebruiken.
Op het moment dat je gaat 'spelen' daarin (zeker met de binnenhand) stop je eigenlijk die activiteit vanuit het achterbeen, dat breekt als het ware af, waardoor je dus juist geen mooie verbinding van achter naar voren krijgt.
De bedoeling is uiteindelijk dat je je handen voor je kunt houden en het paard met fijn lichaamsgebruik en activiteit door de baan gaat, zonder dat jij iets hoeft te corrigeren met je handen. Wanneer je steeds blijft spelen, zal het paard 'gewend' raken aan steeds die correctie en dus nooit uit zichzelf in een constante verbinding blijven lopen.
x_Marr schreef:Maar dat is het probleem verdoezelen, daar heb je niks aan, een probleem is er om op te lossen, maar dan moet je wel eerst het probleem vinden. Wanneer ze als je oefeningen rijd nogsteeds op ndere dingen gefocust blijft zegt dat in mijn ogen dat al die oefeningen niet actief genoeg worden gereden, bijvoorbeeld nog teveel tijd er tussen. En aangezien je geen instructise hebt dan is dat aan jou om dat probleem te zoeken, of misschien kan je hier ene filmpje neerzetten, misschien kunnen sommige mensen er wat mee
Meis, wat je op wedstrijd terrein ziet moet je vaak snel vergetenWantt dat iemand wedtrijden rijdt betekend niet dat diegene goed is of dat ie goed rijdt.
maaikedewit schreef:vickylover schreef:In het begin speel ik altijd met me vingers.
Als ze dan onstpannen gaat lopen dan hou ik me handen stil .
Komt ze weer wat omhoog dan speel ik weer wat .
Maar meestal als ze naar beneden loopt blijft ze daar wel
Dit doe ik dus ook, rij jij haar ook van achter naar voren?