Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:33

pharagirlke schreef:
Dus jij gaat beweren dat Guus vriendelijk en correct gereden word? Dan snap ik idd dat ik het met jou niet eens kan zijn..

HM: Ik vind het jammer dat jij voorkomt dat er normaal gesproken en gediscussieerd kan worden. Ik zie je dat in alle topics doen en vind dat echt dood en dood zonde dat jij altijd de gemoederen omhoog wil drijven. Ik snap niet wat je daar aan hebt en nog minder wat je daarmee denkt te bereiken behalve dat je voorkomt dat mensen hun mening kunnen bijstellen. Laat jij eens zien hoe het moet dan? Want ik zie jou ook kritiek geven. Wie dergelijke dingen uit daagt moet IMO wel eerst zelf effe tonen dat ie het kan.

Weet je wat doodzonde is? Dingen gaan zeggen die iemand zgn. "beweert" heeft die helemaal nergens staan.

Ayasha
Blogger

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:34

Ik vraag of je dat wilt beweren, ik zeg niet dat je dat beweerd.... Zie je dat vraagteken?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:35

horseyfries schreef:
horseyfries schreef:
Liedje89, wat is er zo moeilijk aan? Kijk de FEI reglementen na en probeer ergens het woord "efficiencie" terug te vinden (op welke manier dan ook geschreven ;) ).

Heppie het al gevonden? Moet ik je de FEI reglementen even mailen? :D

Nog niet, het stond dan over de klassieke dressuur als doelstelling. Ik dacht dat de FEI ook nog pretendeerde klassieke dresuur te toetsen maar ik geloof dat ik dan in de war was. Bovendien ben ik net even gaan hardlopen, anders dij ik ook zo uit achter de comp :P .

horseyfries

pharagirlke schreef:
NHevaVD schreef:
Waarom nu ook nog Guus erbij halen? Jeetjemina, wat mensen wel niet doen om hun gelijk te laten handhaven.. :\

Om dezelfde reden als die tuigers, om te laten zien dat alles er kan komen als je maar lang genoeg probeert :+ Dat daar op een verkeerde manier op in gegaan werd kan ik niet aan doen. Wilde alleen maar aangeven dat GP rijden niets hoeft te betekenen.

Er hebben meerdere tuigers aan de Olympische Spelen meegedaan. Dat betekent dat ze een bepaalde minimumscore in de Grand Prix gehaald moeten hebben, anders mochten ze helemaal niet meedoen. Als je dat niet weet, prima, maar doe dan niet net alsof je weet hoe ze in de Grand Prix gekomen zijn en wat ze daar scoorden. Want je bent duidelijk niet op de hoogte.

KiWiKo

pharagirlke schreef:
Dus jij gaat beweren dat Guus vriendelijk en correct gereden word? Dan snap ik idd dat ik het met jou niet eens kan zijn..

.

mijn mening over Guus is volgens mij al heeeeeel, lang heeeeeel duidelijk. En ik kan me inderdaad voorstellen dat als mensen dit als voorbeeld voorgeschoteld krijgen van een powerpownie die een opleiding op niveau genoten heeft.......... en mensen dit als standaard zien voor onze landsvertegenwoordigers.......... dat het dan behoorlijk scheef kan lopen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:36

Jouw mening is idd duidelijk, die van HF nog steeds niet. Maar goed, als men liever persoonlijk aanvalt dan gewoon antwoorden dan houd het voor mij sowieso op. :)
Jammer, vorige pagina leek het er op dat er op een normale manier gepraat zou kunnen worden.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-09-09 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:36

pharagirlke schreef:
Ik vraag of je dat wilt beweren, ik zeg niet dat je dat beweerd.... Zie je dat vraagteken?

"dus" is een vaststelling, met of zonder vraagteken. Waar jij deze conclusie haalt uit een zin die helemaal niets zegt over Guusje, alleen maar iets over jouw onvermogen om een filmpje uit te zien, is me een compleet raadsel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:37

Dus misschien wel, maar er staat "dan". Dat geeft aan dat het een gevolg zou zijn van als jij het er mee eens zou zijn.

Lezen........

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:38

pharagirlke schreef:
Jouw mening is idd duidelijk, die van HF nog steeds niet. Maar goed, als men liever persoonlijk aanvalt dan gewoon antwoorden dan houd het voor mij sowieso op. :)
Jammer, vorige pagina leek het er op dat er op een normale manier gepraat zou kunnen worden.

De persoonlijke aanval kwam niet van mij Phara. Jij bent degene die mij woorden in de mond legt die ik nooit uitgesproken heb, zelfs uit een tekst haalt die niets te maken had met hetgeen jij suggereert. Als jij die fout toegeeft, kunnen we ontopic verder.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:38

Neen, jij bent degene die zinnen maakt die er niet staan :+
Ik geef niets toe daar jij degene bent die dus heeft gelezen ipv dan.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:39

pharagirlke schreef:
Dus misschien wel, maar er staat "dan". Dat geeft aan dat het een gevolg zou zijn van als jij het er mee eens zou zijn.

Lezen........

Dus jij hebt iemand vermoord? Dan snap ik waarom ik niet met jou in één kamer wil zitten.

Wat suggereert dit?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:40

adem in, adem uit :D

jullie zitten eigenlijk best wel leuk te discusseren, alleen word er hier en daar te gretig ingegaan op een zinnetje en de rest vergeten :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:41

pharagirlke schreef:

.

Ik lees niet dus waar dan staat, ik lees dus.....dan..... Jij ook? Foutje?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:41

horseyfries schreef:
pharagirlke schreef:

Lezen........

Dus jij hebt iemand vermoord? Dan snap ik waarom ik niet met jou in één kamer wil zitten.

Wat suggereert dit?

Maar er staat een vraagteken. Als ik nou gewoon Nee zeg is er toch niets aan de hand?
Ik kom volgens mij echt van een andere planeet :+

edit: heb nu pas door op welke dus je het bedoelt :') Kan je nagaan...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:44

liedje89 schreef:
Nog niet, het stond dan over de klassieke dressuur als doelstelling. Ik dacht dat de FEI ook nog pretendeerde klassieke dresuur te toetsen maar ik geloof dat ik dan in de war was. Bovendien ben ik net even gaan hardlopen, anders dij ik ook zo uit achter de comp :P .

Dus is nu je conclusie dat de getoonde oefeningen van Totilas wel degelijk beantwoorden aan de FEI voorschriften?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:45

Mag zij nu ook boos worden omdat jij dingen suggereert of zit het in dit geval anders?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:47

pharagirlke schreef:
Maar er staat een vraagteken. Als ik nou gewoon Nee zeg is er toch niets aan de hand?

Dus je komt echt van een andere planeet? :(:) Geeft niet hoor, zoals je zelf al zei: lezen is een vak!

"als je nu gewoon nee zegt is er niets aan de hand"? Dat is er niet als je het niet erg vind voor moordenaar aangezien te worden.
Ik vind het persoonlijk wel erg dat jij net doet of ik ergens heb gezegd dat Guusje top gereden wordt, waardoor mensen die het hele topic niet lezen
een nogal "rare" indruk van mij kunnen krijgen... >;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:47

pharagirlke schreef:

HM: Ik vind het jammer dat jij voorkomt dat er normaal gesproken en gediscussieerd kan worden. Ik zie je dat in alle topics doen en vind dat echt dood en dood zonde dat jij altijd de gemoederen omhoog wil drijven. Ik snap niet wat je daar aan hebt en nog minder wat je daarmee denkt te bereiken behalve dat je voorkomt dat mensen hun mening kunnen bijstellen. Laat jij eens zien hoe het moet dan? Want ik zie jou ook kritiek geven. Wie dergelijke dingen uit daagt moet IMO wel eerst zelf effe tonen dat ie het kan.

Ik geef nergens commentaar hoor! :)
Ik word 't alleen zat dat je iemand zo vreselijk afkraakt terwijl we het zelf niet beter kunnen en ik denk nog niet eens tot de HELFT komen van wat hij bereikt heeft..
Beetje hypocriet! ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:48

naaaaah Guus????

op die manier kan zelfs ik dat niveau bereiken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:51

horseyfries schreef:
pharagirlke schreef:

Dus je komt echt van een andere planeet? :(:) Geeft niet hoor, zoals je zelf al zei: lezen is een vak!

"als je nu gewoon nee zegt is er niets aan de hand"? Dat is er niet als je het niet erg vind voor moordenaar aangezien te worden.
Ik vind het persoonlijk wel erg dat jij net doet of ik ergens heb gezegd dat Guusje top gereden wordt, waardoor mensen die het hele topic niet lezen
een nogal "rare" indruk van mij kunnen krijgen... >;)

Misschien omdat ik geleerd heb dat het er niet toe doet wat mensen van me denken. Zolang de mensen de er voor mij toe doen maar weten wie ik ben is het goed. Ik ben gewend om onterecht voor iets anders aanzien te worden. Hun feestje toch? :)
En ja, ik kom echt van een andere planeet :j Hoewel, ben daar nog niet zeker van, maar het is of dat, of de hele wereld is gek... En het eerste lijkt me in dit geval logischer. Wat vind jij? :D

HM: Ik heb niemand hem zien afkraken en dat is ook zeker niet mijn bedoeling. Ik kan alleen geen fan van hem zijn om redenen die KiWiKo hier al eerder aan gaf. Ik vind Toti een fantastisch dier maar ben bang dat hij niet genoeg beschermd word tegen zijn eigen instelling (en dat heb ik eerder in het topic ook al gezegd overigens.) Totilas ziet er me uit als een paard dat voor 300% voor zijn ruiter gaat en ik hoop van harte dat hem dat niet gaat opbreken. Bovendien zie ik hier een hoop mensen die ook positief en rijtechnische commentaar geven, is eigenlijk geheel hetzelfde. Dus moeten die mensen in principe ook zwijgen tot ze het niveau gehaald hebben. Iig als je met gelijke maten wil meten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:54

is ook zo :) zowel plus als min mag eigenlijk geen mening hebben :)

rijtechnisch commentaar geven is hetzelfde als de bakker vertellen hoe die moet bakken......... als slager zijnde......

we kunnen het slechts wel of niet mooi vinden, en verder moeten we het doen met het oordeel van de mensen die daarvoor opgeleid zijn en met de regels van de FEI

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:56

Pharagilkre; Ben ik 't met je eens maar niemand heeft dat niveau bereikt. (Tenminste ik denk niet dat veel bokkers 't hebben? :=) en toch weten we 't allemaal wel véél beter..
Wie zegt dat hij 300% voor zijn eigenaar gaat? Wie zegt dat hij tegen zichzelf beschermd moet worden? Wie zegt...
Ik denk niet dat iemand Totilas hier persoonlijk kent dus moeten we er ook niet over oordelen! ;)

Ben 't eens met Kiwiko! (Volgens mij heb ik jou ook nog op HE gezien of was je daar niet? Op zaterdag? Rode trui? :D)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:56

Denk jij dan dat zo'n paard wat heel veel energie heeft en graag wil, er beter mee af is dat er iemand op gaat zitten die niets van hem vraagt?
Dat lijkt me voor een paard met zijn talenten pas écht dodelijk! (Geestdodend, wel te verstaan)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:58

Ben het eens met Hannah_Menno.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:03

Hannah_Menno schreef:
Volgens mij heb ik jou ook nog op HE gezien of was je daar niet? Op zaterdag? Rode trui? :D)[/size]

nee, was er dit jaar niet :) misschien volgend jaar weer :)