Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Filles schreef: Het systeem Baucher heeft één enorm voordeel tot de oude methoden, dat het enorm snel tot resultaten leidt, en dat het paarden in een enorm snelle tijd kan worden klaargestoomt.
In 2 maanden campagneschool. Schoolpaard in 8 - 10 maanden.
Met de oude methode duurde dit 2 tot 3 jaar.
.jpg)

Die had toen iig nog een aardig eigen willetje. pharagirlke schreef:Elke methode waarin men paarden traint is een kwestie van programmeren. Als dat je niet zint moet je ze op weide laten staan.
pharagirlke schreef:willoos? Sali deed in 2006 toch anders denkenDie had toen iig nog een aardig eigen willetje.
Arabesk schreef:FaberSmid schreef:Arabesk is uw mening over moderne dressuur ook van toepassing op het rijden van bijvoorbeeld meneer Klimke?
ken ik niet, wie is dat?

Arabesk schreef:pharagirlke schreef:willoos? Sali deed in 2006 toch anders denkenDie had toen iig nog een aardig eigen willetje.
die keer dat hij er vandoor vloog bedoel je? Die paarden worden zo slecht gehuisvest en verkeerd getraind dat ze continu op het randje van geestelijk instorten zitten. Ze zijn zogenaamd zo hoog in het bloed dat ze zo nerveus zijn, maar niemand lijkt te willen zien dat die nerveusheid komt door de miserabele omstandigheden waarin ze leven.
Dit had ik dus zo kunnen voorspellen... Prachtig vind ik dit. Doen ze niet zijn ze geestelijk dood en willoos, doen ze wel wat, zijn ze paranoia van de miserie
Super hoe mensen woorden dusdanig naar hun hand kunnen zetten zodat ze vooral niet uit dat veilige wereldje van hunzelf moeten stappen, en zodat ze vooral geen kritische blik op zichelf moeten werpen 

Ze kunnen leuk hupsen maar ontspanning is er nergens te zien. pharagirlke schreef:Citaat:Ook word hier beweerd dat een oefening voor een ruiter er uit gehaald is, dat is dus de grootste onzin die ik al gehoord heb. Proeven veranderen gewoon om de zoveel tijd. Bij ons zijn de proeven afgelopen jaar veranderd en uit een paar proeven zijn ook oefeningen weggehaald. De proeven zijn eigenlijk gemakkelijker gemaakt maar denk je dat een ruiter daar blij om is? Nee hoor, ik hoor niets dan geklaag dat het nog gemakkelijker gemaakt is dan het al was en ik zelf vind het ook geen goede zaak... Dus tenzij je met feiten en bewijzen kan komen is dat klinkklare onzin.
Dan weet u niet wat de Schaukel is mevrouw pharagirlke.
Heeft niets me de schoolsprongen te doen, die ik ook niet zou willen zien in de GP.Denk dat u het verkeerd begrepen heeft u schrijft over jullie, alleen Arabesk heeft dat beweerd dat de schoolsprongen in de GP zouden moeten. Dan spanning heeft een spier nodig om iets uit tevoeren, ontspanning van de spier daarna, dus wat u gezien heeft is de gezonde spanning in het lichaam van deze paarden.Citaat:En als ik de paarden van de spaanse rijschool zie lopen dan hoop ik van harte dat dat niet de "goede voorbeelden" zijn die jullie bedoelen...Ze kunnen leuk hupsen maar ontspanning is er nergens te zien.
Deze bemerking staat buiten het feit dat men de Hogeschool en de Klassieke Hogeschool niet met elkaar moet verwisselen.

pharagirlke schreef:professor waar zeg ik dat de schaukel een hogeschoolsprong is?
De schaukel houd zoveel in als aantal passen achterwaarts, weer voorwaarts en weer een aantal passen achterwaarts. Ik weet dus wel wat de schaukel is. Jij kan alleen nog steeds niet zo best lezen
Weggedrukte ruggen vallen bij mij niet onder goede spanning.
Ik vind ze overigens wel degelijk mooi, een goed gebouwd barok paard kan ik meer appreciëren dan een hoogbenige rillerige KWPN'er.