Jawel, vanaf de M1 is het verlicht om sporen te dragen. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jawel, vanaf de M1 is het verlicht om sporen te dragen. 
Gipsylover schreef:@Malou tessa: Dat is dus een foute gedachte, jij zegt; Ik hoef geen sporen want hij is toch voorwaarts genoeg.
Maar sporen zijn niet om 'm naar voren te krijgen, maar voor verfijning van de hulp!
) omdat ze heel traag is op het been soms rijd ik ook zonder voor de afwisseling zodat ze op een gegeven moment niet denk van hé hier hoef ik ook niet op te reageren. en met buitenritten rij ik over het algemeen altijd zonder omdat het dan gewoon geen nut heeft om er mee te rijden. ook rijd het voor mij veel lekkerder dan als ik de hele tijd moet zitten schoppen. Maar idd sommigen hebben het gewoon echt NIET nodig en dan kunnen ze hun benen ook nog niet stilhouden dus zitten ze de hele tijd te prikken, echt stom!
Je moet iig iets om je voeten hebben
nynke1995 schreef:ik heb ook een eigen pony en rijd haar ook met sporen (gewone stompen, dat wel) omdat ze heel traag is op het been soms rijd ik ook zonder voor de afwisseling zodat ze op een gegeven moment niet denk van hé hier hoef ik ook niet op te reageren. en met buitenritten rij ik over het algemeen altijd zonder omdat het dan gewoon geen nut heeft om er mee te rijden. ook rijd het voor mij veel lekkerder dan als ik de hele tijd moet zitten schoppen. Maar idd sommigen hebben het gewoon echt NIET nodig en dan kunnen ze hun benen ook nog niet stilhouden dus zitten ze de hele tijd te prikken, echt stom!
Ik wil het gewoon proberen zo te kunnen, bij welk paard dan ook. Alhoewel ik wel snap dat sommige mensen het wel doen ivm subtielere hulpen, maar ik zou het niet willen
Shelsey_ schreef:ik rij nog maar net met sporen en het gaat stukke beter mijn haflinger is heel lui en met sporen gaay ze meer voorwaarts