Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
callunairis schreef:Wat ik bedoelde met 'de foto spreekt boekdelen' is dat haar paard dan wel bespierd is, maar niet op de voor 'klassieke' dressuur juiste plaats...
Maar ik meng mij niet meer in discussie met mensen die er op uit zijn andere mensen naar beneden te halen. Dus hierbij stop ik dan ook
Lovely schreef:Vudress, jij vindt het geen trekken, ik vind het jammer dat je niet van mij wilt aannemen dat het wel zo is. Wat voor beeld krijg jij bij een ruiter die tijdens het halthouden zijn teugels op maat moet maken en op die lengte de handen een decimeter of 3 naar zich toe moet halen (op de dijen, erachter is ook gezien)?? En dan terwijl je dit doet (al halthoudend en niet in een overgang) geen been mag geven. Wat voor beeld krijg jij daarbij??
suleilitha schreef:Verder is het nooit zo dat een paard in de training continu in een rollkürhouding loopt (hyperflexie)
Deze oefening is louter om de spieren los te werken en te rekken. Precies wat mensen doen voor ze beginnen met een uurtje pittig sporten, die rekken hun spieren ook van te voren om blessures te voorkomen, en hier is dat niet anders.
Ik ben echt verbaasd over zoooooveel onkunde op een hoopje
Als we het nou hebben over iemand uit een boekje napraten..

Jessix schreef:Ik zal meteen zeggen dat ik niet alle 25 pagina's heb doorgelezen.
Over manier van trainen valt nou eenmaal te twisten, maar over het eindbeeld (resultaat) niet.
Zo heb ik onlangs op een ander forum Anky en de rest van de top tot in de treuren zitten verdedigen tot er inderdaad foto met verschillen werden geplaatst. Die vervelende foto's hebben we ondertussen allemaal wel eens onder ogen gehad, dus dat vond ik nog niet zo spannend. Maar er waren tekeningen of oude plaatjes van hoe een perfecte piaff gereden moest worden en ook van de uitgestrekte draf. Daarnaast werden verschillende foto's van de wereldtop van dit moment naast gelegd. En ik kon niet anders als toegeven dat de oefening op die foto's niet correct werden uitgevoerd!
Ik dacht ook dat een foto maar een moment opname is, dus ik aan het spitten op internet naar foto's van oa. Anky om te kunnen laten zien dat zij echt wel een correcte uitgestrekte draf kan laten zien!
Ben er dus geen een tegen gekomen... helaas..
suleilitha schreef:Roos_s schreef:daarnaast behoor je vooral het paard de buikspieren te laten trainen.. Een veelal verkeerde opvatting dat je de rugspieren moet trainen. Je moet de buikspieren trainen van een paard.
Niet zo selectief lezen, meisie..... stretchen is iets heel anders dan TRAINEN.