Even een paar zinnetjes eruit gehaald...
Citaat:
Maar het veroorzaakt wel keer op keer miscommunicaties in dit topic. Jij haalt elke keer aan wat 'heel veel mensen' zeggen maar negeert de reacties die in dit topic gegeven worden. Daarmee lijkt het dat jij ons als discussiepartners weinig serieus neemt - elke keer verdedig jij je tegen dingen die wij NIET zeggen, niet bedoelen en niet vinden. Dat maakt dat de discussie heel moeizaam verloopt, en ik vind dat erg jammer.
Nou dat weten we dan ook weer.
Ik heb er allemaal niet zoveel last van. Verbaas e steeds over de gespannen reacties. Zelf kan ik goed relevante en minder relevante dingen scheiden van elkaar. Het verschil tussen feiten en beleving (interpretaties ofwel waardes van die feiten).
We gaan weer onaardig doen en op de man spelen, prima, maar ik heb geen zin in deze kinderachtge spelletjes die m.i. niet relevant zijn voor het onderwerp op zich.
Citaat:
En de een onderbouwt z'n standpunt en de ander niet.
Suggestieve opmerkingen als deze zijn inderdaad erg verstorend en halen het niveau van een discussie weer naar een lager niveau. Kan ook, maar dat is alleen maar tijdsverdrijf.
Citaat:
Maar als ik niet eens wat mag zeggen van de toon die ik ergens in "proef" en dit dus eigenlijk navraag en hier nog inhoudelijk op in ga ook, verlaat ik deze discussie liever.
Citaat:
Vind je het beledigend als ik zeg dat ik DENK (en dus niet WEET, groot verschil imo) dat een paard geen zelfbewustzijn heeft zoals ik zelf al eerder heb omschreven? En zoals shadow het hierboven zo mooi verwoord? Ik ontken niet dat een paard een individu is met bijbehorende emoties, hetgeen jij gelijk koppelt aan zelfbewustzijn. Dus jouw vorm van zelfbewustzijn ontken ik eigenlijk helemaal niet.
Antwoord?
Nee, ik vind niks beledigend. Ik scheid dergelijke zaken gemakkelijk van elkaar.
Citaat:
Nu vind ik je niet beledigend overkomen hoor. Maar als ik niet eens wat mag zeggen van de toon die ik ergens in "proef" en dit dus eigenlijk navraag en hier nog inhoudelijk op in ga ook, verlaat ik deze discussie liever.
Hele aparte reactie.
Ieder is vrij om wel of niet te posten.