Om rede van die combinatie, ben ik heel benieuwd of het ook vanaf de kant in te voelen is

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paardentango schreef:Gunst... wat vervelend dat sommige mensen dus niet goed kopieren van Sjef, want ik kan met niet aan de indruk onttrekken dat op de meeste stallen paarden voor hun 6e in LDR ge... tr... uh.... gereden worden?
Dank je Dewi voor deze aanvulling en correctie om weer ON topic te blijven.
Zep schreef:Ik denk dat je niet moet vergeten dat het gros van de amateurs plat gezegd gewoon butsers zijn. En die butsen hun paard ook wel de vernieling in, of ze dat nou diep of hoog doen
Kafue schreef:Ha ha ha. De eindverantwoording ligt bij de mensen zelf en niet bij anky, knhs of wie dan ook.
Je wilt niet weten hoe paarden veelal behandeld, mishandeld worden of wat dan ook. Maar niet alleen paarden wat te denken van andere dieren, kijk eens in bijvoorbeeld bosnie ofzo die arme dieren voor zon karretje.
Dan hebben die arme sloebers het bij ons nog werelds. Ik doe niet aan struisvogelpolitiek hoor dat absoluut neit, maar een alleen de wereld willen verbeteren.
Ik ben er vast van overtuigd dat al die ophef over het rollkuur rijden en anky haar gouden medailles meer mensen ervan overtuigd zo ook eens te gaan rijden.
Kijk maar eens op tv, die Saddam Hoessein wordt opgehangen inmiddels hebben al vijf kinderen de ter dood veroordeling en excecutie nagespeeld met als gevolg vijf extra doden. Wat niet weet wat niet deerd.
Al die ophef maakt dat mensen juist gaan proberen.
Die schoolpaarden mee eens, maar maakt het leven dan eens goedkoper. Mensen kunnen de kop nauwelijks nog boven water houden en dat komt echt niet door alle regen van gisteren, en waar wordt het eerst op bezuinigd juist de dieren en dergelijke
Paardentango schreef:Gaan we weer.... je kan het ook betere aan Koninging Anky vragen he..... Die is jonger en weet veeeeeel meer, nou ja, manlief Sjef dan.
Het lijkt ook wel een kippenhok hier.
jasmijn78 schreef:Ik gaf het uiterst simpele advies om even niet verder te willen komen, eerst dit niveau te stabiliseren en deze oefeningen er goed in te krijgen.Nogmaals; het gaat er ook niet om dat je het niet kunt constateren. Het gaat erom dat jij of iemand die niet op dat niveau rijdt geen oplossingen kunt aandragen om bijvoorbeeld de galoppirouettes te verbeteren. Dan ben je dus slechts bezig met foutenkijken. Dat mag best hoor, maar om de discussie positief te houden kun je het commentaar op die fouten beter overlaten aan iemand die ook op rijtechnisch gebied advies kan geven hoe de fouten op te lossen.
Mireille1970 schreef:Nee, niets of niemand staat voor mij voor dat woordAan Kottas vragen? Grapjas...
Staat Kottas voor het woord God voor jou QQQQ?
jasmijn78 schreef:Ik weet dat hij behoorlijk fel kan zijn tegen mensen die oefeningen van hun paard vragen waar de combinatie nog niet aan toe is... (en dan brandt ie héél wat feller af dan ik hier doeWellicht kan HF het ook beter aan deze meneer vragen want als ik het goed begrijp kan hij haar wel opbouwend advies geven ipv haar af te branden op haar fouten.
Mireille1970 schreef:Mijn idee, helaas...
En eerlijk gezegd, kunnen ze dan beter Butsen op een paard met bolle rug en dus de kop tussen de knieen dan op één met platte of holle rug en de kop in de lucht...![]()
Paardentango schreef:Waar volg je de beste cursus... "hoe word ik een goede struisvogel" ?
Yvonnelind schreef:Ik bouw bewust niet teveel op (wel iets hoor, als je een beetje zoektTsjah, misschien ben je inderdaad wel eerlijk, maar er bestaat ook nog zoiets als 'opbouwende kritiek'. Ik kan dat uit je eerdere posts niet echt terug lezen eigenlijk (dat 'opbouwende' bedoel ik).
Paardentango schreef:Waar volg je de beste cursus... "hoe word ik een goede struisvogel" ?
Aimee schreef:Dus volgens jou heeft een paard dat met de kop tussen de knieën gereden is, zonder verbinding van achteruit en daardoor achter de teugel en tegen het been komt, géén spanning in het hele lijf?Het is wel vreselijk lastig narijden als ze met de kop tussen de knieën gereden zijn zonder verbinding van achteruit en daardoor achter de teugel en tegen het been komen. Maar dat paard loopt in ieder geval niet continu met rugpijn rond, spanning in het hele lijf enz.
QQQQ schreef:Ik bouw bewust niet teveel op (wel iets hoor, als je een beetje zoekt), want ik wil d'r juist afremmen, niet aansporen
.
Daarnaast moet iemand die mij zo probeert "uit te dagen" door een beetje arrogant iets naar voren te brengen onder het mom van "kijk is hoeveel beter het nu gaat? Nu ben je stil hè?" wel met iets beters komen, wil ik daarin mee gaan. Helaas vind ik het niet beter dan wat ze 1,5 jaar geleden (toen d'r paard nog véél meer in opleiding was!) toonde.
Iemand die haar in dit filmpje voor het éérst ziet rijden, op een 7.5 jarige Fries, zal er ongetwijfeld positiever over zijn, want die heeft het referentiebeeld van 1.5 jaar terug niet.
QQQQ schreef:Dus volgens jou heeft een paard dat met de kop tussen de knieën gereden is, zonder verbinding van achteruit en daardoor achter de teugel en tegen het been komt, géén spanning in het hele lijf?
Struisvogel!