Klassieke vs Academische Rijkunst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:04

Eigenlijk schrijft u in veel worden, dat u vraagt omdat u de antwoorden niet doet weten?

nombrado"
[quote="FaberSmid schreef:
nombrado schreef:
waarom moet je een paard leren ruimer te galopperen?
wat is het nut of doel daarvan?

Leuk dat u deel komt nemen met vragen, probeer ook eens te antwoorden voor de verandering?

ik vraag het niet voor niets ;)
misschien heeft een ieder daarvoor wel een hele goede reden.
vandaar de vraag
als ik het antwoord geweten had, had ik het zelf wel geantwoord of het niet gevraagd toch? :+[/quote]

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:04

Ik zou werkelijk de afstand niet weten :o

orienta

Re: Klassieke vs Academische Rijkunst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:06

Ik weet de afstanden ook niet doe het gewoon op gevoel neerleggen.
Ligt het niet goed doe ik het opnieuw

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:07

Dat is vervelend als de paarden op de balken terecht komen of struikelend mikado spelen, omdat de balken niet goed liggen?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:08

Moll schreef:
Professor schreef:
Wat is nu de galopmaat mijnheer Moll????
Dat wat een springruiter doet is en zijn andere maten.
Wij willen een verzamelde galop leren met een sterke achterhand, die meer draagtkracht krijgt.

ik wil dat mijn paard beide doet, zonder dat hij in een grotere sprong gaat versnellen, dus als ik verruim ga ik naar de 4meter en 70 cm, en als ik ga verzamelen kan ik naar de 150, 160 cm

Ongeloofelijke afstanden dan galoppeert uw paard niet meer maar springt.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:09

Niet overdrijven fabersmid, mijn paard komt nooit op de balken terecht.
Maar soms kan het nog net wat ruimer/ korter.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:10

Professor schreef:
Moll schreef:
ik wil dat mijn paard beide doet, zonder dat hij in een grotere sprong gaat versnellen, dus als ik verruim ga ik naar de 4meter en 70 cm, en als ik ga verzamelen kan ik naar de 150, 160 cm

Ongeloofelijke afstanden dan galoppeerd uw paard niet meer maar springt.

u bent oplettent hahahaha klopt namelijk dit is de afstand van een in, uit sprong, even kijken of er meer oplettende zijn helaas niet het geval

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:10

nombrado schreef:
Professor schreef:
Wij willen een verzamelde galop leren met een sterke achterhand, die meer draagtkracht krijgt.

dat ga je met balkjes galopperen niet voor elkaar krijgen.

En waarom niet waar heeft u die wijsheid vandaan, al eens les gekregen hierin, ikke wel van Klimke die er erg ver mee gekomen is.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:11

orienta schreef:
Niet overdrijven fabersmid, mijn paard komt nooit op de balken terecht.
Maar soms kan het nog net wat ruimer/ korter.

Wonder paard heeft u dan.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:12

Moll schreef:
Professor schreef:
Wat is nu de galopmaat mijnheer Moll????
Dat wat een springruiter doet is en zijn andere maten.

Sorry voor het binnen vallen lees normaal mee om er wat van op te steken.

4,7 meter ? galopsprongen.

Maten die ik gebruik zijn 2 meter en een voet voor arbeidsgalop. Parcoursgalop 3,5 meter per galopsprong.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:12

Overdrijven doe ik niet, zie het helaas vaak genoeg. Niet dat het u doet overkomen, excuses mocht mijn schrijven zo over gekomen zijn.

Moll zijn paard kan vliegen over de balken, is vast en zekers een eenhoorn uit zijn sprookjes? Zonder gekheid, denk dat moll net als ik door dyslexie fout doet schrijven?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:13

niets wonder, paard tilt goed ze benen op

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:14

De prins op het vliegende paard :P

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:17

Het is heel eenvoudig, een galopsprong hoe lang is hij, heeft niemand ooit de galopsprong geteld aan de lange zijde???
Dat doe ik vaak, met paarden en laat de leerlingen hard op tellen, en de hoeveelheid van galopsprongen worden minder bij de middengalop en nog minder bij de uitgestrektegalop.
Dito is draf.
En daarom is het belangrijk het ritme te kennen, en de lengte van de passen of sprongen.
De gelijkheid van beweging is dat de passen of sprongen ook gelijk zijn.
En dat kan men met cavaletti Arbeid enorm mooi leren zowel ruiter als paard.
Het reguleren van de lengte van de passen of sprongen en hiervoor een gevoel ontwikkelen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:18

orienta schreef:

Mijn persoonlijke ervaring is als ik doe struikelen, kan ik nog zo goed mijn benen heven maar struikelen doe ik dan toch echt.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:19

als u allen nu eens leest ziet u dat ik de professor al aan geeft of er oplettendheid aanwezig is, en hij de eenige is die dit meteen bemerkt.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:19

Professor schreef:
Het is heel eenvoudig, een galopsprong hoe lang is hij, heeft niemand ooit de galopsprong geteld aan de lange zijde???
Dat doe ik vaak, met paarden en laat de leerlingen hard op tellen, en de hoeveelheid van galopsprongen worden minder bij de middengalop en nog minder bij de uitgestrektegalop.
Dito is draf.
En daarom is het belangrijk het ritme te kennen, en de lengte van de passen of sprongen.
Het reguleren van de lengte van de passen of sprongen en hiervoor een gevoel ontwikkelen.

Ik ga vast oefenen want ik weet nu al wat ik dinsdag in de les mag gaan doen :')

@Moll, ik keek er wel verbaasd van op maar aangezien ik echt de juiste afstanden niet weet dacht ik: Het zal wel :')

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:21

orienta schreef:

Dat heeft daar niets mee te maken, kan met u wel een weddenschap afsluiten dat het paard van u wanneer hij goed verkort galoperen moet over balkjes of cavaletti hij regelmatig met het achterbeen in het begin tegen een balk komt en erop komt bij het afzetten van zijn diogonaal. (binnen achterbeen)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:21

Zoals ik al eerder aangaf heb ik nergens gezegd dat ik de balken niet zo weet neer te leggen dat hij er niet over struikelt.
Ik zeg alleen als ik merk dat zij geen moeite heeft met de verruimde galop dat ik hem dan nog iets breder leg en daarom de balken verleg.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:23

Professor schreef:
orienta schreef:

Dat heeft daar niets mee te maken, kan met u wel een weddenschap afsluiten dat het paard van u wanneer hij goed verkort galoperen moet over balkjes of cavaletti hij regelmatig met het achterbeen in het begin tegen een balk komt en erop komt bij het afzetten van zijn diogonaal. (binnen achterbeen)

Dat gebeurt nu niet dus ik ben te voorzichtig dan met verkort galloperen. :o
Ik zit nog met smart op uw fotos te wachten.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:23

Zooist schreef:
Professor schreef:
Dito is draf.

Ik ga vast oefenen want ik weet nu al wat ik dinsdag in de les mag gaan doen :')

@Moll, ik keek er wel verbaasd van op maar aangezien ik echt de juiste afstanden niet weet dacht ik: Het zal wel :')

nee dat snap ik wel, echter weet u ook hoe ik de balke neerleg, met het veruimen, heb dit al een aantal keer gedaan in de les, dat er geen notie is van afstand is begrijpelijk, veel dressuur ruiters zijn daar niet mee bezig, moet bekkennen dat ik dit ook pas ben gaan doen toen ik meer met de spring ruiter op pad ging

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:26

Kan iedereen aanraden het boekje van Reiner Klimke, staan verschillende dingen in wat men met cavaletti allemaal bereiken kan, en natuurlijk de afstanden.
Moet zeggen heb dat boekje niet thuis liggen weet ook even niet hoe het heet aangezien ik het uitgeleend heb.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:27

De gemiddelde lengte van een galopsprong is 2.70 - 3.60 m. Dat betekent dat een paard met zijn leidende voorbeen ongeveer elke 2.70 - 3.60 m de grond bereikt.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:28

Moll schreef:
als u allen nu eens leest ziet u dat ik de professor al aan geeft of er oplettendheid aanwezig is, en hij de eenige is die dit meteen bemerkt.

Zou ik ook schrijven als ik u was :+

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:28

murphy102 schreef:
De gemiddelde lengte van een galopsprong is 2.70 - 3.60 m. Dat betekent dat een paard met zijn leidende voorbeen ongeveer elke 2.70 - 3.60 m de grond bereikt.

Dat is bij het springen geachte murphy102.