DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:28

horseyfries schreef:
Q, je verhaal dat een paard alleen in een zelfhouding voor de loodlijn zou kunnen blijven slaat kant noch wal, een zelfhouding kan net zo goed ronder zijn. Als ik vraag om daarin de hand te volgen, doet mijn paard dat. Als ik de verbinding even verbreek mag hij de hand niet volgen maar moet hij in diezelfde houding blijven. Hetzelfde principe als überstreichen, zoals ik al zei.

Hier kun je ook nog even kijken hoe slecht mijn Fries zich ontwikkeld heeft de afgelopen twee jaar:
http://www.youtube.com/watch?v=471q1K5eZEs

Het paard is aan de zit en het been en om dat te controleren kun je even uberstreichen. In de meeste gevallen zul je dit echter vragen in de arbeidshouding in de hand gesteld en aan het been en de zit. Eigelijk check je alleen maar of je vermoeden en je gevoel juist zijn en je paard absoluut durchlassig is. Meestal kun je dit aan de oren ook al zien die vallen dan zo grappig opzij.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:37

Ik vind het filpmpje niet alleen knap dat je dat durft te plaatsen maar ook knap dat je het kunt rijden en knap voor zoveel publiek en dan maar zo weinig geoefend.

Niet tegenstaand zou ik graag inderdaad ook wat meer ruimte zien voor. NIet dat ik het zelf beter kan, maar ik vermoed dat het achterbeen dan beter mee kan komen. Maar das een vermoeden want ik heb het niet zo op friesen en weet absoluut niet hoe hun benadering is hoor.
Ik ben het dus wel in grote lijnen met PT eens en wie weet is het het proberen waard. Vooral omdat je zegt dat hij gemakkelijk zijn rug wegdrukt zou je mischien iets ronder kunnen stellen voor. Aan andere kant mag dat weer neit voor de verzameling natuurlijk die je daar toch moet tonen.
Vraag mij niet om een filpmje eersten heb ik dat niveau nog lang lange lange niet en ten tweede mijn paard ook niet niet. Knipoog Onze wending om de achterhand mond momenteel telkens uit in een piaffe passege en als ik pech heb en doorvraag komt hij omhoog wij hebben dus alleen nog maar miscommunicatie. Gevolg van het verkeerd aangeleerd krijgen van de weding om de achterhand.
Ik moet dus eigelijk voor een wending naar rechts met mijn binnenbeen aangeven maar heb het geleerd met het buitenbeen Verward wij samen snappen dat dus even niet meer.
Hey nu ik het er toch over heb voor de dressuurprikkers onder ons wie kan me de juiste voorbereiding, hulpgeving voor de wending om de achterhand vertellen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:05

Ik begrijp nu niet meer wat je bedoelt? Je zegt dat je het eens bent met PT en vervolgens dat ik hem misschien wat ronder kan stellen? PT wilde juist dat ik de neus meer voor de loodlijn deed.
Als je dat bedoelt dan kan ik niet anders zeggen dan dat jullie dat fout zien, hij breekt dan juist af in zijn beweging.
In de toekomst gaat hij dat wel kunnen, alleen op dit moment is hij er nog niet sterk genoeg voor en kies ik ervoor het op deze manier te doen, zodat ik zeker weet dat hij 100 % nageeflijk en over de rug blijft.

Je bedoelt hulpen voor een keertwending?
Stap eerst een stukje schoudervoor en probeer daarin of je kan verzamelen zonder dat hij zelf al wil draaien of wegvalt over de buitenschouder. Pas als dat lukt begrens je de buitenkant met je buitenteugel en iets buitenbeen (niet teveel buitenbeen anders druk je hem teveel in een travershouding) en vraag je hem te draaien met je binnenteugel. Stap er dan telkens weer uit van je binnenbeen af, dus door aan te drijven met je binnenbeen en hem wat hol houdt aan de binnenkant terwijl je rechtdoor stapt (dus weer begrenzen met de buitenteugel zodat hij niet over de schouder wegvalt). Ga goed op je binnenkant zitten en kijk waar je naartoe gaat!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:54

horseyfries schreef:
Ik was super tevreden over de manier waarop hij zich liet rijden, voor het eerst in zo'n immense hal met veel publiek (je ziet het niet zo omdat het vanaf de lange zijde waar de tribunes vol zaten gefilmd is). Zoals gezegd had ik zelf moeite het juiste ritme in draf te vinden, waardoor dat tempo af en toe iets teveel wisselt om daar echt tevreden over te zijn, maar als je het hebt over aan de hulpen staan, nageeflijk zijn en geconcentreerd zijn dan heb ik geen fijnere proef gereden dan deze. Zelfs tijdens het applaus tijdens de pirouettes en de piaffe bleef hij super geconcentreerd op me.
Gehaast vind ik het ook absoluut niet en dat hij nog meer voor de loodlijn zou moeten vind ik ook niet, alleen in de piaffe bij de C mocht hij een tikkeltje hoger. Voor een zeven en een half jarig paard vind ik echter dat hij op dit moment in zijn opleiding best nog iets te rond mag komen als hij op die manier blijft aantreden en heb ik hem op dit moment daar liever iets te rond dan iets te hoog, want in tegenstelling tot wat PT zegt is zijn ruggebruik als hij iets voor de loodlijn komt slechter ipv beter, daar heb ik trainingsvideo's genoeg voor om die conclusie te kunnen trekken.

Prachtig gezegd zoals ik vond dat je filmpje in combinatie met jouw tekst er ook uit zag. Prachtig.
Die Fries van de friezentrein waar Christa (Laarakkers) op zat was speciaal, maar die van jou vind ik ook zeker super gereden en los eruit zien. Petje af.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:58

Tsjabring van Christa Laarakkers is inderdaad een hele aparte, hij moest vrijdagavond voor mij optreden maar werd jammer genoeg kreupel tijdens de proef.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:07

horseyfries schreef:
Q, je verhaal dat een paard alleen in een zelfhouding voor de loodlijn zou kunnen blijven slaat kant noch wal, een zelfhouding kan net zo goed ronder zijn. Als ik vraag om daarin de hand te volgen, doet mijn paard dat. Als ik de verbinding even verbreek mag hij de hand niet volgen maar moet hij in diezelfde houding blijven. Hetzelfde principe als überstreichen, zoals ik al zei.
Je leest weer niet goed. Tuurlijk kan ie ook zo in zelfhouding, alleen niet met ontspannen nek.
horseyfries schreef:
Hier kun je ook nog even kijken hoe slecht mijn Fries zich ontwikkeld heeft de afgelopen twee jaar:
Ik vond het er in je Kottas les vanzelfsprekender uitzien... Bloos!
horseyfries schreef:
Er zou een halve piaffepirouette naar links inzitten als ik bij de C was afgewend, vandaar dat die naar links wel goed gaat, dat begin kende hij immers en dan gaat hij gewoon door, maar naar rechts begreep hij eerst niet wat ik bedoelde omdat ik dat nog NOOIT gedaan had.
En voor mij bewijst dat eens te meer dat een paard met die manier van trainen fantastisch aan de hulpen komt te staan.
Dat snap ik niet? Hij doet iets niet omdat je dat nooit gedaan hebt en hoe bewijst dat dat ie goed aan de hulpen komt te staan Verward
Malibu schreef:
Ik heb de DVD van Ulrieke Thiel niet zelf gezien, daar ken ik dus geen commentaar opleveren. Om even on-topic te komen Knipoog

Aan de andere kant heb ik net wel weer een artikel gelezen dat ze (U.Tiel) deze keer Imke Bartels weer onderuit probeerde te halen ivm training van haar paarden...

Zegt voor mij genoeg. Iedere 'niet' Duitser die aan de top staat of 'dreigt te komen' wordt door hun door het slijk gehaald...
Psst! Ulrike is niet Duits hoor .

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:39

Ik was er al bang voor dat je het niet zou snappen Q....
Hoe zou dat nou toch komen!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 00:02

QQQQ dat kun je niet menen dat je niet begrijpt hoe een paard dat iets NIET uitvoerd omdat hij het nog nooit gedaan heeft toch fantastisch aan de hulpen staat.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 00:20

Niet KAN begrijpen of niet WIL begrijpen zijn twee heel verschillende dingen...

Ik vond het een hele nette proef, vooral als je weet hoe jong dit paard nog is! Hij kan zich zeker meten met top KWPN paarden en dat bereik je niet zomaar met een onjuiste trainning. Haha!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 00:25

horseyfries schreef:
PT, leuk dat je het zo sterk van me vind dat ik dit durf te plaatsen. Ik zou niet weten waarom niet, je kritiek deert me niets, ik zou het sterker vinden als jij nu een filmpje van jezelf plaatst waarin je laat zien hoe jij het doet en vind hoe het moet.
Het grappige vind ik vooral dat jij het de hele tijd hebt over mijn sterk inwerkende handen terwijl ik constant te horen krijg dat mijn paard zo mooi los van de hand liep en zo mooi met de hals op lengte....
Heb je een verkeerde bril op of WIL je dat gewoon niet zien?

De keuze voor money money was simpelweg van de kürmaker...... maar maak er gerust je eigen interpretatie van. Als het mij om money money ging was mijn paard al tien keer verkocht, van wat hij waard is kan ik ondertussen een aardig huis laten bouwen.

He Verdrietig hier was ik al bang voor. Mijn kritieke is niet afkrakend bedoeld, en zeker niet om je te deren, integendeel. Ook heb ik niet iets gezegd over je sterk inwerkende handen, dat heb je niet goed begrepen, ik heb gezegd dat Wolter zo scherp reageert.
Natuurlijk is het leuker als mensen ooh en aaah roepen.
Ik denk dat ik gewoon mijn bril opheb en er niets akeligs mee bedoel. Dat heb ik daht ik ook een paar keer gemeld.

Zucht... dit is zo vermoeiend als je jezelf zo achterdochtig opstelt, de keuze voor je muziek vind ik gewoon leuk, zoek er nou toch niet ook weer wat achter want er zit niks achter. Dat schreef ik toch ook?

Wat betreft een flilmpje? Wil je dat ik nu een filmpje ga plaatsen en anders ben ik niet sterk vind je, begrijp ik dat goed ? Als ik over een sloot spring moet jij dan ook maar?

Jenny, probeer iets rustiger te blijven, niemand valt je aan en we hebben allemaal een gemeenschappelijke liefde... het paard. Het onderlinge respect voor elkaar is nu en dan een beetje ingewikkeld, ik heb mijn respect uitgesproken en zo zie ik dat nog steeds. Maar ik hoef het niet met anderen eens te zijn, dat verwacht ik van jou ook niet. Knipoog

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 00:37

Ik kan wel begrijpen waarom Jenny zoiets post hoor...
Tussen de regels door zijn soms ook dingen te lezen, of je het nu wel of niet zo bedoeld had. Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 00:42

horseyfries schreef:

Zo.... dat doen de LDR-criticasters hier je niet na..... las hier en daar al wat commentaar, natuurlijk is het niet perfect, maar het gros van de ruiters mag dromen er ooit zo op te zitten OK dan!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 02:09

Jawel, ik kan het me ook voorstellen dat iemand posts op een minder fraai bedoelde manier opvat. Ik wil alleen via de post proberen een beetje een glimlach te krijgen in plaats van dat iemand zich aangevallen hoeft te worden.
Het is zo jammer om op een akelige manier met elkaar om te gaan, terwijl we allemaal hier volgens mij een grote gemeenschappelijke deler hebben. Het paard.
Iedereen vanuit zijn eigen kijk en achtergronden, wat ik erg leuk vind is dat er zoveel visies zijn. Achter elke post zit een mens, en laten we een beetje proberen elkaar niet persoonlijk aan te vallen.
Voorbeeldje: Kijk eens naar de posts van QQQQ, ondanks dat hij een sterk standpunt inneemt, wat een discussie hier eigenlijk steeds een interessante wending geeft, zijn de posts voorzien van een zekere beleefdheid. Dat vind ik knap en prettig.

Diezelfde beleefdheid willen we misschien allemaal ook wel het liefst met paarden, ik wel, maar het verzandt (te) vaak in aanvallen en verdedigen.
Het is maar een forum, er hangen geen levens vanaf en in de laatste plaats is het, denk ik dan, de bedoeling elkaar persoonlijk af te zei... (censuur). Bloos!
Helaas moet ik zeker erkennen dat ik ook er in trap om me mee te laten slepen door mijn gevoel en nu en dan posts te doen waarvan ik later ook denk, "nou, nou, nou". Bloos Vriendjes zijn?

De tekst waarme Jenny het filmpje aankondigt is niet nodig, niet zo? Ze mag zeker trots zijn op haar werk. Misschien doet ze het ook wel vanuit een trots, nou en terecht meid, je werkt erg hard en dat kun je zeker zien. Knap ook. Maar als je door de basis bent en paardrijden echt paardRIJDEN wordt dan ga je steeds verder. Wordt kritiek feed-back en wie weet andere inzichten, experimenten. Ik heb ook geleerd in de loop der jaren, er is zoveel. Pling

Ik heb zeker niet alle wijsheid in pacht maar wel een wat getraind oog, wat gelezen, bezocht, gereisd, over nagedacht, wat mensen ontmoet die 'hun sporen verdiend hebben' en ken zodoende verschillende mogelijkheden. Dat maakt me geen beter mens, nee, dat KAN leuk zijn om van gedachte te wisselen met andere mensen.

Iedereen heeft zijn/haar voorkeur, en zolang het vanuit respect voor het paard gaat denk ik prima. Welke discipline dan ook, paardenraces en draverijen uitgezonderd want die vind ik absoluut niet voor paarden maar voor mensen, en in dit geval ja, voor het geld. Jakkes, denk ik dan.

Inderdaad, wie ben ik. Doe ik het na? Misschien niet, misschien wel, alleen ik doe dingen anders. Wil ik dit? Beter, slechter? Geen idee. Niet iedereen doet b.v. een strip-act te paard, ik wel, nou ja gedaan. Met losse handen van cape tot blouse, zijgangen, voltes, acherwaarst, omhoog, passage (zonder teugels altijd sneller dan ik wilde, maar ze deed het) hi, hi, dat is anders dan wat Jenny doet. Die zie ik niet haar jasje uittreken en haar bloesje losknopen Nagelbijten / Gniffelen . Dat soort gekke dingen vind ik leuk, o, ja en de Doma Vaquera. De Spaanse veehoedersstijl, dat vond ik leuk. Beter...? Slechter...? Leuker....? kweenie
Anderen rijden klassiek, anderen rijden dressuurmatig, sommigen spelen met hun paard en anderen rijden het liefste buitenritten.
Nogmaals, en nu vind ik het wel genoeg geweest, chapeau Jenny voor je werk, je lef en open durven te staan voor kritiek van bv mij. Misschien ervaar je het niet zo, maar ik bedoel er echt helemaal niks akeligs mee en dus denk ik niet dat het nodig is om jezelf aangevallen te voelen, want ik val je niet aan. Ach gut
Weer even gewoon gesprekspartners, discussieren over onderwerpen. Zoals bv LDR (en Wolter|) want dat is een mooie hengst! Vingers aflikken

Want daar heb ik nog wel 10000 vragen over. Ja

Ik moet altijd erg lachen om de ondertekst van Aimee, ik werk zelf bij Justitie en daar denk ik dat ook wel eens.

Meiden, gewoon een beetje aardig blijven voor elkaar is leerzamer dan mini-oorlogjes voeren. QQQQ wint wat mij betreft een prijs voor zin doorzettingsvemogen en zijn stijl. Ik hoop het ook zo te kunnen.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 09:21

horseyfries schreef:
ik zou het sterker vinden als jij nu een filmpje van jezelf plaatst waarin je laat zien hoe jij het doet en vind hoe het moet.
Sigaar We wachten af.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 09:45

Q wint bij mij niet aan respect als hij constant probeert enkele zinnetjes verkeerd op te vatten en daar dan probeert een nieuwe discussie van te maken omdat hij inhoudelijk niets zinnigs te melden heeft....
Bedankt voor je post PT, het geeft inderdaad een ander beeld.
Even ter verklaring: jij bent degene die al een aantal keren heeft geroepen dat het allemaal om geld draait, daarom vatte ik je opmerking verkeerd op en leek het opnieuw een verwijzing daarnaar. Mijn excuses als het niet zo bedoeld was.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:05

Ik begrijp je helemaal, althans ik doe mijn best ervoor, ik hoop alleen echt dat je van me aanneemt dat achter dit lap topje gewoon iemand zit die, net als jij en vele anderen hier van paarden meer maakt dan objecten waar een prijskaartje aan zit. Laten we eerlijk zijn in de paardenwerled draais zo hier en daar inderdaad soms meer om geld dan om passie.

We zijn allemaal mensen met zekerheden en onzekerheden. Niks is makkelijker dan ongefundeerd kritiek uiten, en dat is iets wat ik in Nederland af en toe werkelijk STRONTBEU ben. (censuur vergeten) Boos!
Alleen ik kan het zelf ook niet zo heel erg goed nog, ik kan hoogstens mijn best doen. Maak ook veel fouten, maar voel ook en ben nog eens vrouw ook.

Je posts komen vaak verdedigend over, terwijl dat helemaal niet echt nodig is. Ik was het meest geraakt door je aankondiging, je vedient een aankondiging van KIJK mij eens, ik ben trots op wat ik doe ! Met recht.

Enne SP... geduld is een schone zaak Knipoog

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:46

PT, je bent wat lang van post, op een bepaalde manier zorgvuldig, ook omdat je durf toe te geven dat je je wel eens laat verleiden tot een negatieve reactie of tot een reactie die op verschillende manieren kan worden opgevat.
Als je op een dergelijke manier reageerd met (best wel veel) feedback op de Kür van Jenny, dan zou het inderdaad prettig zijn om eens iets te zien te krijgen waarmee jij kunt verduidelijken wat jij dan bedoeld met je feedback.
Dat kan een filmpje zijn van je eigen rijden of van iemand waar jij bewondering voor hebt.
Dat zou namelijk jouw standpunten enorm kunnen verduidelijken (voor mij in ieder geval). Lachen

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:39

Kom gerust eens kijken, ik post geen filmpjes. Helaas. Laat ik daar gelijk duidelijk in zijn.
Dit is een forum, en geen bioscoop.

In mei ben ik zo te zien bij jou in de buurt Knipoog

Bij Moravita, ze hebben een website.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:34

Weet je er zijn sommige trainers die helemaal niet meer rijden die we bijvoorbeeld niet snel meer in het zadel zien. Ik noem een naam die in deze topic past en dat is Dhr. Sjef Janssen. Betekend dat dat hij zich er niet mee zou mogen bemoeien omdat we hem niet zien rijden, betekend dat dat hij geen ervaring heeft het niet goed zou kunnen zien?
Nee je kunt namelijk never nooit niet bepalen aan iemand zijn eigen rijden of hij de fout van een ander wel of niet zou kunnen zien, zou kunnen benoemen maar belangrijker nog zou kunnen verbeteren.

Stel ik zit altijd scheef, betekend dit dan dat ik een ander niet mag wijzen op zijn scheef zitten. Nee natuurlijk niet want we zijn er uiteindelijk om elkaar te helpen. Ik vind het werkelijk erg jammer dat mensen niet meer eerlijk mogen en kunnen zeggen hoe ze ergens over denken zonder dat er direct mensen moeten wijzen met ja maar jij bent nog niet zo ver of plaats eerst zelf maar fotos filmpjes en dergelijke. Terwijl de meesten alleen maar eerlijk zijn en oprecht daar schaar ik PT horseyfries en dergelijke gewoon onder.

Wat is er mis mee om te zeggen ik zou graag meer ruimte zien voor, als dat werkelijk niet zo zou zijn dan kun je alsnog je schouders erover ophalen en denken pffff en je vinger omhoog steken maar je kunt ook denken goh wie weet.
Ik had ook eens les van iemand die meende dat alleen wat hij zij juist was nou dat heeft me totaal op een verkeerd spoor gebracht. Open staan is zo belangrijk.

Ik vind het geweldig wat jenny daar laat zien echt prachtig, maar prachtig kan altijd nog beter. En sommig kommentaar is daar behulpzaam bij en sommig kommentaar is onzin. >We zijn allemaal volwassen mensen en ervaren genoeg dat we een juiste schifting kunnen maken tussen wat waar is en wat niet waar is. Eigen niveau doet daar bij in zijn geheel niet terzake, want sommige kunnen nu eenmaal zelf totaal niet rijden maar het wel heel goed over brengen.
En sommigen kunnen goed rijden maar het niet overbrengen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:53

Is deze post voor mij bedoeld Kafue, omdat ik graag een filmpje zou willen zien waarin een paard een kur laat zien die wèl PT's goedkeuring kan wegdragen..? Ik zeg namelijk helemaal niet dat je geen recht van spreken zou hebben wanneer je zelf niet kan rijden o.i.d. Ik zou gewoon graag een filmpje willen zien van iemand die helemaal volgens jullie methode rijdt. Niet om het af te kraken (ik kan het zelf sowieso niet, dus...), maar gewoon even om te vergelijken, hoe moeilijk dat ook is in verschillende situaties met verschillend gebouwde paarden. Vind ik helemaal geen raar verzoek hoor, maar dat is het schijnbaar wel. Lachen
Coevorden vind ik niet echt in de buurt helaas.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:41

Niet perse voor jou bedoeld hoor. Maar dat gehakketak van heel veel mensen van laat eerst eens wat van jezelf zien.
Ik vind dat zo jammer. En iets meer ruimte voor dat kennen de meeste ruiters wel, ik neem aan dat je weet hoe de hand kan inwerken op de beweging van het paard in met name de achterhand.
En hoezo coevorden die snap ik even niet.

Filpmjes die wel de goedkeuring weg kunnen dragen dat is nu juist het probleem. PT vind het namelijk niet slecht gereden ze zou LIEVER iets meer ruimte zien voor. Ik zie ook liever die ruimte maar begrijp dat je in het begin van de verzameling wel eens iets minder ruimte kunt geven. Wolter is een jong paard en dat wist ik namelijk niet.

Maar goed het is niet gemeen bedoeld hoor maar ik vind het zo jammer dat je als je een opmerking plaatst eerst moet laten zien dat het het zelf kunt althans daar leek het op. Daar posste ik eigenlijk op.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:43

horseyfries schreef:
Q wint bij mij niet aan respect als hij constant probeert enkele zinnetjes verkeerd op te vatten en daar dan probeert een nieuwe discussie van te maken omdat hij inhoudelijk niets zinnigs te melden heeft....
Ik vond dat gewoon een erg rare zin, daarnaast ben ik niet degene die hier een Jenny-op-Wolter topic van probeert te maken...

Wat inhoudelijk zinnigs dan, speciaal voor jou:
Wolter is inderdaad nog erg jong. Destijds bij Kottas was ie dus iets van 5. Toen was hetgeen dat je van hem vroeg nog binnen zijn bereik, al was het ook al niet mis voor zijn leeftijd. Nu heeft ie misschien nog wat meer tijd nodig om de kracht en souplesse te ontwikkelen die hij nodig zal hebben om de oefeningen die jij van 'm vraag correct en makkelijk te tonen.
Hij is in alle opzichten zwaarder van bouw dan een gemiddelde KWPNer en zal dus ook meer spier moeten opbouwen om hetzelfde te kunnen - dat kost extra tijd, die moet 'm ook gegund worden. Nu toont ie veel takfouten en mist ie duidelijk de kracht om bijv. van de pirouettes ook pirouettes te maken en geen kleine voltes of wendingen om de middenhand.

Niet erg dat ie dat nu laat zien, z'n training is immers nog niet af. Ik kan er door die zaken echter geen positieve algemene indruk aan overhouden, wat ik destijds toen je bij Kottas reed wel had. Dat vind ik jammer, want uit dat optreden zag je de sluimerende potentie voor de GP, dat zie ik in dit optreden helaas niet meer. Niet dat je wat met enig advies van mijn kant zal doen, maar je wilde iets inhoudelijks dus ik zou zeggen: Geef 'm ruim de tijd om tot het niveau te komen waar de huidige kür voor bedoeld is, zodat ie dit allemaal makkelijk en correct kan, voordat je verder gaat.

@Kafue: Coevorden sloeg op PT's Moravita

@PT: Dank je Bloos & misschien zie ik je wel op Moravita dan!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:03

Precies QQQQ dat van die taktfouten en ik moet zeggen dat als mijn vermoeden me niet in de steek laat dat ze toch moet proberen iets meer lucht te geven aan de voorzijde. Het is prachtig gereden maar idd niet af. Mischien door kracht. Die grote zware paarden hebben gewoon tijd nodig, mijn paard was met 10 nog niet eens af maar nog een baby. Die andere is 7 maar ook nog niet af te groot te iel hebben tijd nodig.
En die opmerking mag en moet je gewoon plaatsen. Wie weet kan ze er wat mee, de ruimte kan mischien wel er toe bijdragen dat er toch een goede pirouette komt.
Ze weet het overigens wel heel goed haar tips hebben mij al een eind verder geholpen met de wending om de achterhand,

En euhhh heb ik iets gemist want coevorden is namelijk niet eens zo gek ver bij mij uit de buurt.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:25

Omdat ik dit absoluut niet in alleen een Wolter met Jenny topic wil zien veranderen zie ik ook graag een filmpje van jou Q.....
Kom je te paard op die dag van Moravita? Dan kom ik wel filmen, dan kunnen we hier allemaal zien hoe het echt moet!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:41

horseyfries schreef:
Omdat ik dit absoluut niet in alleen een Wolter met Jenny topic wil zien veranderen zie ik ook graag een filmpje van jou Q.....
Kom je te paard op die dag van Moravita? Dan kom ik wel filmen, dan kunnen we hier allemaal zien hoe het echt moet!
Ah, dus je hebt je filmpje alleen geplaatst voor de oh's en ah's, niet voor de oprechte meningen.
Dan is dat ook weer duidelijk.
Volgende keer maar weer gewoon op HAW?