Wel aan de longeerlijn

Maarja, longeren doe ik ook niet regelmatig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
orienta schreef:ikke, begin met een enkele en daarna steeds eentje erbij tot maximaal vier met verschillende ruimtes ertussen.
piepenfiets schreef:Galop over cavaletti nooit gedaan(wel gedaan maar niet omdat het mijn bedoeling was).
Lijkt mij dat je ze op 3m afstand zet.
Professor schreef:Moll schreef:ik werk wel met galopeer balken, dus net zo als draf balkjes maar dan in de maat voor de galop.
Dus u laat u paard over 1, 50m galopperen??????
Hoe lang is de galopsprong van uw paard????
FaberSmid schreef:Moll mag ik hoe vragen wat de verschillen zijn tussen draf en galop balken? Hoe zien die beide er ieder uit? U doet galopbalken en drafbalkjes schrijven, zijn uw galopbalken groot en drafbalken klein?
Doe gewoon normale springbalken gebruiken of westernbalken?
Moll"
[quote="Professor schreef:Moll schreef:ik werk wel met galopeer balken, dus net zo als draf balkjes maar dan in de maat voor de galop.
Dus u laat u paard over 1, 50m galopperen??????
Hoe lang is de galopsprong van uw paard????
FaberSmid schreef:Is dat niet omslachtig, kan u toch beter meteen op maat leggen? U als instructeur behoort dit te weten?
U heeft zekers ook stapbalktjes?
piepenfiets schreef:Lengte galopsprong varieert erg per paard,heb ze gekend van 3 m en mijn huidige heeft 4(dit is geen verz galop)Heb cavaletti nooit gebruikt om overheen te galopperen alleen voor in-uitjes en leren aanrijden e terugnemen op/na een sprong
Professor schreef:orienta schreef:ikke, begin met een enkele en daarna steeds eentje erbij tot maximaal vier met verschillende ruimtes ertussen.
?? verschillende ruimtes ertussen??? Waarom en wat voor nut heeft dat???
En op wat voor afstand legt u ze dan.
Stap is ca 90cm, draf vanaf 90 tot en met een meter = verzamelde draf, Arbeidsdraf is vanaf ca. 1.20 tot en met 1.30 m, middendraf 1.40 tot ca 1.50m.
En hoe is dat in galop???
Men wil toch regelmaat hebben takt elke galopsprong hetzelfde?
FaberSmid schreef:nombrado schreef:waarom moet je een paard leren ruimer te galopperen?
wat is het nut of doel daarvan?
Leuk dat u deel komt nemen met vragen, probeer ook eens te antwoorden voor de verandering?
Professor schreef:Wat is nu de galopmaat mijnheer Moll????
Dat wat een springruiter doet is en zijn andere maten.
Wij willen een verzamelde galop leren met een sterke achterhand, die meer draagtkracht krijgt.
nombrado schreef:Professor schreef:Wij willen een verzamelde galop leren met een sterke achterhand, die meer draagtkracht krijgt.
dat ga je met balkjes galopperen niet voor elkaar krijgen.