Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvonnelind schreef:Een behoorlijk deel is niet persé de helft of zelfs meerQQQQ schreef:Ik dacht dat ik hier toch zoiets lasIk heb een behoorlijk deel van LDR rijdend Nederland in clinics, demo's en losrijdterreinen in actie gezien - en bij allen is mij dit punt erg opgevallen..
Ik heb het vast niet geïnterpreteerd zoals jij het bedoelde, maar het staat er wel...
Maakt niet uit, ik geloof dat ik wel begrijp wat je bedoeld hoor.
Kafue schreef:Die voorbeelden zijn er zat hoor - er zijn genoeg klassieke trainers die je het goed kunnen leren. Je moet het wel wíllen leren...Nee waar je beter je energie in kunt gaat steken is laten zien hoe het wel moet, hoe het beter kan. Want roepen dat het slecht is heeft geen zin, want zolang er geen bewezen alternatief is zul je weinig bereiken. Nee zodra er een bewezen alternatief komt bijvoorbeeld de weggedrukte ruggen met de achterhand kilometers achter het zwaartepunt niet meer op de eerste plek van voren maar de eerste plek van achteren gezien pas dan kun je een difference verschil maken.
horseyfries schreef:Dat voorwaartse denken heeft op zich weinig met de LDR houding te maken - je kan een paard ook best leren voorwaarts te blijven denken, terwijl ie ook voorwaarts kan kijken!Bij LDR trainen leer je een paard voorwaarts blijven "denken"
horseyfries schreef:Dus jouw paard volgt het bit nietGrappig, ik wil juist graag dat mijn paard zelf zijn lichaam rond zet en als ik de hele tijd het bit nodig zou hebben om mijn paard rond te houden wringt er duidelijk iets...
Mireille1970 schreef:Jammer, maar DAT heb ik verschillende klassieke ruiters al succesvol zien demonstreren - probleemloos!Het zou hetzelfde zijn als durven te stellen dat het zorgelijk is dat ogenschijnljik geen enkele ruiter die klassiek is onderricht zijn paard een keer iets ronder zou kunnen rijden..................
CharleyT schreef:Deze link al eens bekeken?En om good old Bonfire er eens bij te halen: het schijnt dat die nog steeds een frisse vrolijke opa is. Ondanks LDR of dankzij LDR? Vertel het me maar.
QQQQ schreef:Mireille1970 schreef:Jammer, maar DAT heb ik verschillende klassieke ruiters al succesvol zien demonstreren - probleemloos...Het zou hetzelfde zijn als durven te stellen dat het zorgelijk is dat ogenschijnljik geen enkele ruiter die klassiek is onderricht zijn paard een keer iets ronder zou kunnen rijden..................
QQQQ schreef:Nee.... de hand....[horseyfries schreef:Dus jouw paard volgt het bit nietGrappig, ik wil juist graag dat mijn paard zelf zijn lichaam rond zet en als ik de hele tijd het bit nodig zou hebben om mijn paard rond te houden wringt er duidelijk iets...
Kafue schreef:Of denk je dat dat chinese slangemeisje die ik laatst op het russiche staatscircus zag zo lenig geboren is?
Citaat:Ik zal ss een topic openen daarin kan iedereen eens uitleggen hoe hij traint en wat hij belangrijk vind. En dan natuurlijk de poll.
#
Tyrza schreef:QQQQ schreef:Nee.... de hand....Dus jouw paard volgt het bit niet
horseyfries schreef:Hmm, bij 'klassiek' überstreichen volgt ie de hand niet, omdat je 'm aan je zit houdt. Niet omdat het paard z'n hoofd actief in een houding vasthoudt - hij moet los blijven in kaak en nek. Dat kan helaas niet, in een hoofdhouding achter de loodlijnEn wel als ik het vraag maar nee, niet als ik het niet vraag.
Als aanhanger van de klassieke dressuur moet je dat principe toch kennen Q, daar wordt dat gebruikt bij het zgn. überstreichen....
Kafue schreef:Hoe gezond denk je dat dit meisje is..?Of denk je dat dat chinese slangemeisje die ik laatst op het russiche staatscircus zag zo lenig geboren is?
Kafue schreef:Variatie? Prima. Iets ronder voor zeer korte tijd? Geen probleem.Echter je ziet toch veel paarden zich verbeteren in ruggebruik en achterbeen gebruik als ze eens met wat meer variatie gereden worden en ook eens ietsje ronder gesteld gaan mits dat bij hun lichaamsbouw past.
Kafue schreef:Kan heel goed zijn dat die paarden zo'n licht lenig meisje prettiger zouden vinden, maar daar ging het hier niet op. Hoe gezond is haar bewegingsmechanisme als ze wat ouder is, dankzij deze extreme strekacties? Ik voorspel weinig goeds...Ik weet niet QQQQ hoe gezond zon chinees slangemeisje is. Mmmm ze is wel lenig dus dat is wel handig als je op een paard moet opstijgen. Als ik haar zie en dan aan mijn eigen stijve botten denk dan denk ik wel eens dat zij gezonder zijn.
En mischien ook wel handiger fijn in een hand stand overslag met driedubele salto op het paard springen en dan wegen ze volgens mij ook iets van 35 kilo ofzo das drie keer niks voor zon paard.
Mischien vind het paard dat wel fijner dan mijn stijve persoonlijkheid op zijn rug.
Mireille1970 schreef:Als het maar 20 cm zou zijn niet, nee. Overigens heb ik de dame nergens mee vergeleken hoorJe gaat toch niet een mens van 1.60 meter dat zich DUBBEL vouwt tot 80 cm vergelijken met een paard alleen dat de neus 20 centimeter terugbrengt en de hals helemaal rond maakt?
Dat hoeft een paard niet te leren, die kan dat altijd zelf, als hij een vlieg heeft of een kwartiertje jeuk aan de boeg... maar jezelf dubbelvouwen e.d. nou dat is niet geheel natuurlijk hoor.
Ook 's nachts niet
Paardentango schreef:PS: rijd je Wolter echt ook in LDR....?