Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joolien schreef:Sodeletuut schreef:Leuk om te lezen Jolien, dat het zoveel effect heeft om weer fijn terug naar de basis te gaan! Ik ben heel benieuwd naar je vorderingen de komende weken, houd je ons op de hoogte?
Kan soms echt wel eens makkelijker zijn in draf, ik herken dat wel!
Idd, het is fijn maar zeker omdat ik bij deze merrie ook niet anders zie hoe ik haar kan verbeteren. Ze is zo'n aparte, als ze het in haar bol heeft kan ze bij wijze van zo door de omheining heen denderen, dan zit er geen rem meer op, dan gaan de luiken dicht en dring je niet mer door. Dat is aan de hand ook zo overigens.
Ik wilde t eigenlijk filmen maar er was niemand bij me![]()
Zo ging ze voorheen op slechte dagen de baan door. Met vlagen ontspannen maar ook zomaar ineens als een gek doordenderen en dan reageert ze nergens meer op, vandaar dat ik haar deze keer tegen het hek parkeer waar ze trouwens vol tegenaan liep. Dit was overigens wel een extreme dag hoor. Zoals je later in het fillmpje ziet loopt ze wel vaker, met haar neus recht vooruit en dan maakt ze zich ook heel stug in haar hals en kaak. Dit wisselde, de andere keer was ze niet vooruit te branden en kon ze ineens 'aan' gaan en weer vluchterig worden. Vandaar dat ik het nu anders aanpak en het op rust en vertrouwen baseer.
[ Video ]
Gypsy schreef:Oh wat leuk dat er meer mensen op deze manier longeren!
Hoe strak hebben jullie hem overigens staan? Ik moet hem wel zo zetten dat ze hem een beetje voelt trekken als ze haar hoofd omhoog doet, anders gebeurt er echt niks.
Simpelman schreef:Neus 5 cm voor de verticaal, hals op de horizontaal.
Niet straffer, maar geduld.