DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:12

Paardentango schreef:
Het schijnt ergens goed voor te zijn, hyperflexie, of dat voor het paard is of voor de mens dat is me nog niet helemaal duidelijk geworden Verward maar ik geloof dat ik me eerder schakeer onder de tegenstanders dan de voorstanders, corrigeer me als ik me vergis. Schijnheilig
De meerwaarde van LDR ontgaat me dan ook, ook biologisch gezien heb ik mijn vraagtekens bij het nut van deze overstrekkingen en ook omdat het voor het paard ook psychisch iets doet Ja . Ik zie totale onderwerping en weinig vrijwilligheid Whoosh! , en dat laatste zie ik zo graag en ik denk te weten dat dat kan en als je het hebt het voor beide is alsof je op een trotse Andalusier rijdt en ondertussen een sjekkie kan draaien of je bril oppoetsen. Muziek!
Zie'k A.v.G. nog niet doen... Knipoog (sorry, sorry, sorry) Schijnheilig

Ze rookt niet en heeft geen bril... Lachen

Ik rookte toen nog wel, en geloof me, op een anda of op een kwpn sportpaard maakt dat niets uit, roken en een bakkie koffie doen aan een lang teugeltje kan gewoon!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:17

Kafue schreef:
Große Blödzinn. Je wilt niet weten hoe er hier met de paarden gereden wordt.
Ook LDR hoor, en anky is echt niet hun voorbeeld. Want met hier praat ik over Duitsland.
Even voor het gemak vergeten dat bijvoorbeeld Schockemuhle ook zo reed, Isabell Werth.
Wie is de uitervinder van de slof en bekijk maar waar het paardenhoofd zich bevind. Ga toch eens langs het inrijterrein van de springruiters staan.
Tjonge jonge altijd maar anky op de kop geven. Onzin zij is niet de eerste, niet de enige en zeer zeker niet de laatste !!!!!

Janssen als grondlegger van dit systeem man man jongens dat is gewoon niet zo. Denk maar terug denk maar na.

Precies!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:19

Paljassofie schreef:
Dreamstreet schreef:

Zijn er mensen die de paarden op deze DVD's het predikaat
"Happy Athlete" willen toekennen?

ik niet

Je zegt erbij "op deze dvd's"........ en daar verklik je het al: tuurlijk niet Lachen Immers deze dvd's zijn niet gemaakt of uitgezocht om je te laten zien hoe mooi getraind een LDR paard is, maar hoe verrot een plaatje ervan kan zijn Knipoog

Ik kan een verrotte dvd maken over alle takken, trainingen, mensen etc...

Het is maar net wat je wilt laten zien.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:20

Don_Marcello schreef:
Kafue schreef:
Wie is de uitervinder van de slof en bekijk maar waar het paardenhoofd zich bevind.

Tja dat is pas klassiek. Ik vond dit stukje text:
Throughout history, the Iberian Peninsula has played an irreplaceable role in the long evolution of horsemanship. In fact, it’s riders and horses have jointly invented the concept of collection and remain today the undisputed virtuosos of piaffe and passage. Let’s benefit from their common sense approach, first recorded when Celt-Iberian horsemen invented side-reins to teach their horses to flex, 2,500 years ago. The centaur-like quality they displayed in combat elicited the admiration of no lesser a horseman than Xenophon, whose Athenian army was decimated by Iberian cavalry tactics in the Peloponnesian Wars

Beetje jammer dat je niet weet dat een side-rein NIET lijkt op een slof Bloos

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:24

Paardentango schreef:
Huh... heeft iemand het forum van Janssen en van Grunsven gevolgd.... of hebben velen, en ik ook het allemaal verkeerd begerepen? Gunst.

Slof en LDR zijn overeenkomstige 'hulpen', kost me moete het woord te tikken zeg, maar er zit wel wat verschil lieve Kafue.

Ook geef ik Anky niet op haar kop ofzo, ik verwijs naar Sjef Jansen, de trainer van o.a. Anky. Schijnheilig

Och, en wat betreft springen, dat is dacht ik op een ander topic dan hier, we hebben hier over LDR en de dideobeelden daarvan.
Je wil mijn mening vast niet weten over de methoden welke gebruikt worden om een 'goed springpaard' neer te zetten Lips are sealed .

Slof en LDR hebben zelfs NIETS overeen.

EN nogmaals: niet alles is wat het lijkt... jij voelt en ziet meer dan een ander, ga nou eens een maandje of wat meelopen op stal VG. Je zult anders in dit topic staan.
En doe datzelfde dan eens bij ruiters die juist bekend staan als liefhebbende mensjes... je zult verbaast zijn.

Nee hoor, ik laat me al jaren niet meer lijden door beelden, maar voel wat er op stal gebeurt en wat dat met de dieren doet, en baseer daar mijn beeld op. Als jij dat ook zou doen zou je een ander beeld hebben.

Van snorharen afknippen stoot een paard zich allang niet meer helemaal open aan zijn voerbak jongens...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:27

Dat de sportmensen zich nog steeds blijven meten in dit topic met vrijetijdsmensen. Het verschil is te groot. Het is te makkelijk om te zeggen dat we allebei toch van paarden houden...

Er zijn ook miljoenen hondenliefhebbers (ik onder andere) maar je doet mij geen plezier met een chihuahua... getver...
Een haflinger, tinker, platte tuger of groninger, shetlander, cowboy billy, spanjaard of portugees of whatever, vind ik leuk om te helpen africhten en of corrigeren, maar zou er zelf nooit één willen. Het is toch geen schande om keuzes te maken? Ik val toch ook niet op elke man of vrouw terwijl ze allemaal man of vrouw zijn?????

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:28

Het blijft appels met peren vergelijken.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:52

Tyrza schreef:
QQQQ schreef:
IK wel, maar Paljassofie niet .

Maar JIJ suggereert.... :

Nee hoor, ik vestigde enkel wat extra aandacht op de suggestie van Paljassofie:
Paljassofie schreef:
en hoe komt het dan dat er in NL meer pro zijn? Bloos Omdat ze een beetje te veel verblind zijn door hun grote voorbeelden misschien? In het buitenland zijn we dus misschien objectiever.
( is maar een idee, geen aanval Lachen )

Kafue schreef:
Große Blödzinn. Je wilt niet weten hoe er hier met de paarden gereden wordt.
Ook LDR hoor, en anky is echt niet hun voorbeeld. Want met hier praat ik over Duitsland.
Even voor het gemak vergeten dat bijvoorbeeld Schockemuhle ook zo reed, Isabell Werth.
Wie is de uitervinder van de slof en bekijk maar waar het paardenhoofd zich bevind. Ga toch eens langs het inrijterrein van de springruiters staan.
Tjonge jonge altijd maar anky op de kop geven. Onzin zij is niet de eerste, niet de enige en zeer zeker niet de laatste !!!!!

Janssen als grondlegger van dit systeem man man jongens dat is gewoon niet zo. Denk maar terug denk maar na.
Vraag me af of Schockemuhle nu nog steeds zo vóór is... hij is nu dik met Andrea Ku tsch, die heeft op zijn terrein nu een op klassiek geënte Academie gesticht.
Daarnaast is er ook nog een Nederlandse fervent LDR-fan van het eerste uur zwaar terug gekomen van deze manier van trainen. Komt vast nog wel naar buiten, volgend jaar of 't jaar daarop, maar denk niet dat ik dat mag doen Haha! . Noem het maar even, voor de perspectiefvorming Knipoog .
Dreamstreet schreef:
Zijn er mensen die de paarden op deze DVD's het predikaat
"Happy Athlete" willen toekennen?
Ik ben bang van wel...
Mireille1970 schreef:
Ik kan een verrotte dvd maken over alle takken, trainingen, mensen etc...
Bij sommige trainingen is het echter wel héél makkelijk Pling .
Mireille1970 schreef:
Het blijft appels met peren vergelijken.
Appels en peren kan je op dezelfde wijzes eten hoor.
Je doet hierboven net alsof je LDR moet rijden, omdat het nou eenmaal om sportpaarden gaat. Er zijn echter ook zat mensen die sportpaarden succesvol weten af te richten zonder LDR!
Het verschil zit NIET in de paarden, maar in de MENSEN: Sommigen willen de hele appels of peren eten, de anderen willen moes.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:17

QQQQ schreef:
Vraag me af of Schockemuhle nu nog steeds zo vóór is... hij is nu dik met Andrea Ku tsch, die heeft op zijn terrein nu een op klassiek geënte Academie gesticht.
Daarnaast is er ook nog een Nederlandse fervent LDR-fan van het eerste uur zwaar terug gekomen van deze manier van trainen. Komt vast nog wel naar buiten, volgend jaar of 't jaar daarop, maar denk niet dat ik dat mag doen . Noem het maar even, voor de perspectiefvorming .

Dat, QQQQ, typeert deze discussie zo. Gebaseert op lucht. Immers, ik heb ook mensen gesproken die nooitttttttttt meer iets met CvB te maken wilden hebben en er een jaar later alweer trainden. En ik weet ook van een stal die zich naar buiten profileert als therapeutisch, holistisch, en klassiek gefundeert ism duitse klassiekaanhangers en die stal wordt geleidt door misschien wel de grootste dierenbeul op aarde. En heeft internationaal allure, dus ga nou eens stoppen met enig iets te geloven op het woord, kijk eerst eens in de ogen en ervaar en voel.

Die stal die ik noemde hierboven en getraind wordt op basis van rust, samenspel, klassieke training, in de waarde laten e.d. wordt geleidt door iemand die jij vast kent!! (Haarlem in je profiel ziende)...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:20

En dat van die "sommige trainingen" geloof ik... en dan doel IK niet per definitie op LDR. Maar ben nog steeds van mening dat zelfs aan de hand stappen dodelijk kan zijn met een dierenbeul aan het touwtje... dussssssssssssss het is niet de methode die fout is, maar diegene die hem beoefend. Evenals niet de methode TOP is maar diegene die hem beoefend.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:21

Gezellig dat ik er weer heel even ben he... Heb geen tijd meer... maar heel af en toe vind ik nog eens wat minuutjes. Ik ben namelijk hersteld en 8 december uit het ziekenhuis gekomen met een APK sticker. Dus vandaar...

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:07

zit 'r eentje het hele topic vol te spammen zeg...

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:30

Mireille1970 schreef:
Ik ben namelijk hersteld en 8 december uit het ziekenhuis gekomen met een APK sticker. Dus vandaar...

Van harte beterschap toegewenst. Ik ben zelf door de rug gegaan en kan niet staan of zitten. Ben nu met LDR oefeningen op de grond bezig om de boel weer los en soepel te krijgen. Pling Pling Pling

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:09

Paardentango schreef:
zit 'r eentje het hele topic vol te spammen zeg...

Hé je gaat mijn woordjes geen spam noemen toch Bloos Huilen

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:10

Goofy44 schreef:
Mireille1970 schreef:
Ik ben namelijk hersteld en 8 december uit het ziekenhuis gekomen met een APK sticker. Dus vandaar...

Van harte beterschap toegewenst. Ik ben zelf door de rug gegaan en kan niet staan of zitten. Ben nu met LDR oefeningen op de grond bezig om de boel weer los en soepel te krijgen. Pling Pling Pling

Dank je wel Goof, jij ook sterkte!! Gaat wel lukken denk ik zo Knipoog

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:20

Zie je wel, waar gehakt wordt vallen spaanders.

Patent op vragen Goof, LDR voor rugproblemen !
en Mireille... wie de schoen past ...

Beterschap aan de 'kneuzen' onder ons, lekker he dat je als mens gewoon kan zeggen waar je pijn hebt Knipoog en er dan iemand is die naar je luistert...... Nerd

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:37

Mireille1970 schreef:
kijk eerst eens in de ogen en ervaar en voel.
Ik heb meermalen van zeer dicht bij in de ogen gekeken en besloten dat ik daar niet verantwoordelijk voor wil zijn.
Mireille1970 schreef:
Die stal die ik noemde hierboven en getraind wordt op basis van rust, samenspel, klassieke training, in de waarde laten e.d. wordt geleidt door iemand die jij vast kent!! (Haarlem in je profiel ziende)...
Zijn er zat die "onder het mom van" het een of ander eigenlijk iets héél anders doen. Niks nieuws.
Ben niet zo bekend met de stallen in Haarlem Knipoog .
Mireille1970 schreef:
En dat van die "sommige trainingen" geloof ik... en dan doel IK niet per definitie op LDR. Maar ben nog steeds van mening dat zelfs aan de hand stappen dodelijk kan zijn met een dierenbeul aan het touwtje... dussssssssssssss het is niet de methode die fout is, maar diegene die hem beoefend. Evenals niet de methode TOP is maar diegene die hem beoefend.
Het gaat hier om vele, zeer makkelijk te maken foto's en filmpjes, waarbij hen die het LDR echt goed zouden toepassen in hun trainingen zijn vastgelegd.

Beterschap, Mireille & Goof! Vriendjes zijn?

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:20

Hoe attent, dat soort aardigheden is Q weer erg goed in.
Ach gut (als geste)

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:15

Een mens is immers nooit te oud om te leren, ogen en oren goed open houden. Steel met je ogen.
In ieder geval kan het extreme LDR rollkuur hyperflexion me ook niet bekoren. Alles met mate.

S.Janssen is echter niet de ontdekker van rollkuur dat was namelijk in grote mate Boucher. Daarna Alwin of Paul Schockemuhle dat wil ik af zijn. Er zijn nog steeds legio spring ruiters die zo trainen en dressuurruiters ook.
Dus het is niet anky maar helaas hoge bomen vangen weer veel wind. Het is ook niet Sjef. Wie weet gaan ze wel eens te extreem dat is waar. Maar er hangt daar ook net een ietsje meer vanaf dan bij die huis tuin en keukenpaardjes van ons. En dan nog weet ik wel zeker dat die paarden ondankt het harde werken het beter hebben dan bij menigeen op stal. Paardrijdende mensen doen gewoon soms vreemde dingen.
Die paarden die overleven het wel hoor. En wat betreft als je een geheim hebt QQQQ over een ruiter kun je het maar beter vertellen of anders je mond houden kijk maar naar bijvoorbeeld die topic van die friese paarden even de waarheid achterhouden en dan 22 paginas speculaties ontvangen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:18

Welk topic bedoel je? Heb ik iets gemist?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:41

Mireille en Goofy beterschap Ach gut

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:49

Gunst, horseyfries niks voor jou om iets te missen, je zit er altijd zo bovenop ?
Niets menselijks is een mens vreemd .....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:53

Paardentango schreef:
Gunst, horseyfries niks voor jou om iets te missen, je zit er altijd zo bovenop ?
Niets menselijks is een mens vreemd .....

Jij bent nog niets veranderd... nog altijd geen inhoudelijke antwoorden laat staan antwoord op een vraag....

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:55

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 01:02

Kafue schreef:
horseyfries schreef:
Welk topic bedoel je? Heb ik iets gemist?

viewtopic.php?f=1&t=686173&hilit= maar die is nu gesloten.

Zelfs ik had niet door dat dat topic bedoeld werd Bloos